De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 20-06-2004, 22:57
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally posted by Marshal
Iemand gezien hoeveel lege plekken er waren op de tribunes? Ik bedoel niet de tribunes die 100% leeg waren, die zijn niet bestemd voor de F1 races. Maar ik heb zat tribunes gezien waren wel wat mensen zaten..........kan me herinneren dat 2,3 jaar geleden die tribunes tot aan de nok gevuld waren. Die gemaakte finish in 2002 heeft de GP geen goed gedaan

Sedert Mika niet meer meerijdt zul je bedoelen.

Quote:
Originally posted by yvdp
wat gebeurde er nu eigenlijk met Jenson Button?
Vraag me nog steeds af waarom hij zo plotseling de pits indook...
Die moest pipi gaan doen, en had hier de thread dienaangaande gelezen. Durfde dus niet anders dan binnen te rijden.
Reply With Quote
Old 20-06-2004, 22:59
gouwyf's Avatar
gouwyf gouwyf is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by The Interceptor
Als ik zo wat foto's op f1racing.nl bekijk, valt er me wel iets op:

Ferrari & Jordan rijden zonder tabaksreclame
B-A-R en Renault met tabaksreclame ...

'k dacht eerst dat er daar ook in Amerika een verbod is, maar 't is dan blijkbaar puur uit respect!
Er zijn inderdaad regels in verband met tabaksreclame in Amerika. Maar niet volledig. Elk merk mag geloof ik één maal per jaar reclame maken op een evenement in Amerika. Voor Marlboro gebeurt dat op de Indy500 en daarom dat het nu niet kan. Voor B&H weet ik niet waar dat al gebeurd is.
Reply With Quote
Old 20-06-2004, 23:23
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Huudo
Die moest pipi gaan doen, en had hier de thread dienaangaande gelezen. Durfde dus niet anders dan binnen te rijden.
Dat is nu niets om mee te lachen he ..
Mij verbaasde het ook dat hij zo ineens binnen moest, want de eerste rondjes na zijn pitstop waren nochtans heel snel

En schumi na zijn pitstops voor de BAR's reed die niet gestopt waren snap ik ook helemaal niet (kzal der eens extra op letten als ik de video volgende week bekijk)
En waarom komen de BAR's ook niet binnen bij de Safety Car Ze stonden net als de meesten ook maar op 2 stops.
Ik heb veel bewondering voor B-A-R, maar mits betere strategiën zou er soms misschien nog net iets meer inzitten.

Last edited by The Interceptor; 20-06-2004 at 23:41.
Reply With Quote
Old 21-06-2004, 07:17
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

toch nog even over dat restart-incident: zouden ze in de F1 niet beter gewoon doen zoals in CART? maw als de restart niet correct verloopt de SC weer uitsturen, en iedereen zijn oude posities weer innemen? het is misschien saai, dat extra rondjes SC, maar het zou eerlijk zijn...
Old 21-06-2004, 08:15
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by yvdp
wat gebeurde er nu eigenlijk met Jenson Button?
Vraag me nog steeds af waarom hij zo plotseling de pits indook...
Op ITV hadden ze een interview met JB nadat hij binnenkwam ... naar verluid had hij een probleem met zijn 'Hydraulics' ....
Old 21-06-2004, 08:22
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Nicki_Mks

* Nog meer shock tijdens de Safety Car. Michael Schumacher rijdt voorbij zijn op dat moment zwaar gewond gewaande broer alsof het iemand betreft die hij van haar noch pluimen kent.
dit is dezelfde soort van BS als het verhaal dat hij stond te dansen op het podium van Imola '94. want wie zoekt die vindt (en ik ga hier even copyright schenden om mijn punt te verduidelijken, sorry):

Quote:
Michael, that was a dramatic race, a dramatic first corner, obviously the dramatic accident with your brother. What are your thoughts at the moment?
MS: The biggest concern I had was seeing Ralf sitting for so long in the car as soon as I saw and I was aware that Montoya was in position whatever and there was a safety car and so on and I saw a (Williams) BMW parked there. The worst thing was seeing him for so long there. They kept telling me that they were informed that things weren’t too bad, everything was looking alright, but still, I mean, I have heard this many times in the past and it turned out differently but as far as my information is concerned Ralf is well and that is all that matters.

Quote:
The news the team were able to give you about Ralf, did that sort of relax you?
MS: Yeah, it helped big time because I was shocked when I saw it was Ralf. I knew at some stage that it was, Montoya was behind in whatever position, and I didn’t know about Ralf having an accident, even during the whole lap around and coming to the accident itself I saw a (Williams) BMW and it was clear to me it was Ralf and I saw the way the car hit the barriers so I was very concerned.
Quote:
(Ian Parkes – PA News) Michael, you have had many emotional moments in your career. Bearing in mind the situation with Ralf, was that the lowest you have had to go through?
MS: It is one of the toughest, yes. We had a similar situation in Monza, when he (Ralf) had an accident. Obviously there it wasn’t so clear what was happening to him. I was in the garage, the test was basically finished and in the last two minutes I just heard that he had had an accident. I went to see him in the medical centre and I was pretty shocked because he wasn’t in very good condition at that stage. And actually you don’t know what was going on, seeing him sitting for so long and knowing what had happened at Monza to him, I was a bit concerned.

Can you explain your thoughts when you drove around behind the safety car each lap and you were still seeing Ralf there, sat in the car. Can you explain your thoughts and what information were you receiving from the team at that time?
MS: I was constantly in contact with the team. I was just asking questions - what’s going on? Why is he still sitting there? Just being concerned. It was, in a way, tough to keep your concentration. It wasn’t needed, obviously, running behind the safety car, but imagine having to race normally, it wouldn’t have been possible for me, very clearly.
Quote:
Presumably once you’ve finished here at the track your first thing will be to go and visit him in hospital?
MS: That’s what you would imagine.

allemaal van de eerste personferenties meteen na de race, en gevonden op F1-live.com. uit het cursieve gedeelte kan je afleiden dat het volgens hem perfect mogelijk was om te blijven racen, maar dat hij dan zou geparkeerd hebben tot hij beter nieuws zou krijgen. als je dan zegt dat hij er onverschillig bij blijft....
Old 21-06-2004, 11:08
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

De uitslag is volgens F1.com nu 'official', er is dus geen klacht ingediend tegen Schumacher. Ik ga de mensen van de VRT nog begrijpen, voetbal verloopt toch nog net iets eerlijker...
Reply With Quote
Old 21-06-2004, 11:35
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
De uitslag is volgens F1.com nu 'official', er is dus geen klacht ingediend tegen Schumacher. Ik ga de mensen van de VRT nog begrijpen, voetbal verloopt toch nog net iets eerlijker...
Als geen van de concurrenten het nodig vindt om hier een klacht tegen in te dienen ? Wat is dan het probleem ?
- Niemand heeft nadeel ondervonden van deze situatie ...
- Er is niemand in gevaar gebracht
- Er is geen sprake van een opzettelijke fout ....
- ....

Het bewijs dat geen enkel ander team meedoet aan dit muggeziften bewijst dat een straf hier totaal niet nodig is. Wees gerust dat andere teams wel een klacht zouden indienen als ze zich benadeeld voelden

Nicki_Mks = Muggezifter

QED
Old 21-06-2004, 12:40
DJ Scorpio's Avatar
DJ Scorpio DJ Scorpio is offline
De Paddock Rookie

Ik jaag me vooral op aan al die mensen die maar zitten te zagen over het feit dat het Schumacher niets deed dat Ralf er zo hard afgegaan is. Hoe kunnen zij weten hoe iemand zich voelt en wat geeft hen het recht om dergelijke conclusies te trekken? Waren ze er zelf bij misschien? Zielig!

Precies alsof Schumacher Ralf zelf effe uit de wagen moest gaan halen. Laat dat maar over aan de mensen die daarvoor opgeleid zijn. En gelukkig voor Ralf zijn ze daar in de US zeer goed in omwille van de vele highspeed crashes op de ovals (ook al kwamen ze wel vrij laat bij de crash).

Schumacher doet gewoon zijn job net als al de racepiloten, ze kennen allemaal de risico's van hun vak of het nu touring cup of F1 is!

Ter info:

Big brother visits Ralf in hospital
Mario Theissen was also there

Ralf goes to the hospital

Michael Schumacher didn't do his famous 'Schumi leap' on the Indy podium. The German has admitted he feared for his little brother after Ralf backed his BMW-Williams into the banked Indianapolis oval-corner at something like 300km/h.

''I remembered Monza,'' said Michael, who was at the test-track when Ralf was knocked out. ''I went to the medical centre and he wasn't in good condition.''

'' Today I drove past and just saw him there, his head just sitting there, and - knowing what happened to him at Monza - it was a big concern. I was worried.''

Michael, 35, barked down his Ferrari's in-car radio. ''I was saying 'what's going on,' 'why is he still there?'. I don't think I could have raced if we weren't under the Safety Car.''

Schumacher confirmed the 'first thing' he would do after a post-race press conference would be to visit the recovering Ralf in a downtown Indy hospital.

The German, visited by BMW director Mario Theissen in the track's medical centre after a 310km/h shunt at Indianapolis, is 'bruised and shaken' but otherwise ok. A source said Ralf, 28, will 'definitely' stay in hospital overnight.

Another source said he might stay there for 'several days.' ''I saw him when he was getting a first check,'' said Theissen. ''I spoke to him for a bit and he is ok.''

The massive rear-first shunt into the banked oval wall was caused by a deflated left rear tyre, Williams' tyre partner Michelin confirmed after an examination.

''It’s clear [it] was damaged ... probably in the wake of the [first corner shunt],'' said Pierre Dupasquier, who said Fernando Alonso had the same problem.

Bron: F1.racing-live.com
Reply With Quote
Old 21-06-2004, 14:31
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular

Quote:
Aangezien er toch geen F1 meer op TV is, hier reeds mijn impressies. Vooreerst uiteraard veel beterschap voor Ralf, laat ons hopen dat het niet al te erg is...

Om het overzicht te behouden, heb ik mijn samenvatting chronologisch gemaakt.

* De prestart: ik ken de reglementen niet goed genoeg om te weten of Montoya iets illegaals gedaan heeft, maar goed, op dat moment nog niets wereldschokkends.
* Tijdens de start liet Schumacher nog eens zijn arrogante zelf zien: Sato zat bijna in de omheining.
* Dan het eerste schandaal van de race. Bij mijn weten is een Safety Car procedure pas voorbij als de leider over de streep gaat. Schumacher haalt Barrichello duidelijk in voor de streep. Op RAI gaf Ferrari na de race zelf toe dat op de streep het verschil 0,0 s bedroeg.
* Dan een schokkend moment. Ralf gaat er enorm zwaar af, en er gebeurt niets. Eén gele vlag. Voor meer dan 30 seconden. Beste heren van de FIA, als een F1-wagen aan weer dan 300 km/u in een onbeschermde betonnen muur knalt kan dat erge gevolgen hebben. Dat is best een rode vlag waard. Ik denk dat niemand de marshals kan verwijten dat ze anders niet reageren, tenzij ze een tweede Kyalami willen.
* Nog meer shock tijdens de Safety Car. Michael Schumacher rijdt voorbij zijn op dat moment zwaar gewond gewaande broer alsof het iemand betreft die hij van haar noch pluimen kent.
* Nog meer controverse: zoals Scapa reeds terecht opmerkte, wil iemand mij even uitleggen hoe iemand die 5s voorsprong heeft een pitstop kan maken en nog steeds leiden? Volgens mij is hier hetzelfde gebeurd als in de Spa Euro Race, maar dan in de andere richting...
* Toen de RTBF er enkele seconden tussenuit ging voor reclame, zapte ik naar Sporza. Dat had ik beter niet gedaan, want het was niet goed voor mijn mentale gezondheid. Terwijl Ralf Schumacher in allerijl naar het ziekenhuis gebracht werden, vonden de commentatoren er niets beter op dan te grappen dat "die ziekenwagen ook een paar rondjes ging rijden".
* Een half uur later kwam mijn voorspelling trouwens uit: om 20:20 stipt was het gedaan op de VRT, en er is naar mijn weten geen heruitzending voorzien. Op de RTBF ging men door tot 30 seconden voor de aftrap, op Sporza is een half uur gezever blijbaar belangrijker...
* Dan het hoogtepunt van de GP: voor het eerst in 5 jaar valt Barrichello zijn heer en meester aan. Van mij had hij hem er mogen afduwen, ik ben zelfs van mening dat het de fout van auto nr. 1 geweest was. Na het incident durfde Rubens blijbaar niet meer... Zou hij bedreigd zijn?
* Dan kwam de klap op de vuurpijl: Montoya wordt gediskwalificeerd omwille van onduidelijke redenen. Ik zeg niet dat het onmogelijk is dat hij een goed verstopt reglement heeft overtreden, maar ik vond het inhalen onder SC van Schumacher toch wat erger... Maar ja, de kans dat Schumacher gestraft wordt is kleiner dan die dat Dutroux een voorwaardelijke straf krijgt...
* Tenslotte, voor diegenen die het podium meegepakt hebben dankzij RAI, even dit: Schumacher mag dan misschien niet gejuicht hebben in 1994, maar vandaag was aan niets te zien dat deze overwinnning anders was dan anders. Zelfs de champagne ontbrak niet. Hill was dan toch verkeerd. Schumacher is geen machine i.p.v. mens, maar wel een harteloos schepsel.

Conclusie: zoals steeds corruptie ten top, dit keer zelfs ten koste van de veiligheid van een piloot. Voor mij hoeft het niet meer, ik
ga geen elektriciteit meer verspillen aan mijn videorecorder als ik deze zomer tijdens een GP op Zolder ben...

Edit: op Sporza is 1 uur na de finish het enige commentaar over het verschrikkelijke ongeluk van Ralf het volgende:
Ralf Schumacher crashte zwaar maar lijkt oké.
Het is de laatste zin van een artikel onder de titel Michael Schumacher maakt er een saaie boel van. Ralf had misschien op slag dood moeten zijn om het nieuws te halen...
Dit heb je allemaal prachtig verwoord. Ik ben het er volledig mee eens :-).
Reply With Quote
Old 21-06-2004, 14:57
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular

MS kwam de baan op voor Sato en Button omdat die héél lang moesten wachten om door te kunne met al de brokstukken daar op de baan. Ze hadden daar misschien moeten doorrijden met 300 per uur? De snelste weg, was via de pitlane ... Schumacher en Barrichello maakten een stop en kwamen zelfs voor Sato en Button, omdat die moesten uitkijken waar ze reden.

Iemand hier al carbonfibre in zijn handen gehad? Anders neem ik de volgende race een stukje mee, en je mag eens erin knijpen ... kijken wat de reactie op je handpalm is. Die springt open, net zoals banden ervan exploderen of platlopen (kijk maar naar Alonso en Ralf!). Ralf zijn crash is waarschijnlijk een gevolg van carbon fibre dat is blijven liggen op de baan in de eerste bocht van het contact in de eerste ronde, dit is samenwerking met de banking van het circuit. Toch logisch dat Button en Sato dan niet door die bocht zullen heenvliegen op dat moment?

Een beetje kritiek is goed, en in mijn ogen is MS daar in fout bij het inhalen van Barrichello, maar we moeten niet blijven zoeken hé???
Reply With Quote
Old 21-06-2004, 15:07
The Interceptor's Avatar
De Paddock Regular

De enige die hier terecht een klacht over zou kunnen indienen is Barrichello, enja die zal dat natuurlijk niet doen. Tenzij via een omweggetje dan, hij was verrast dat de safety car binnen kwam. Door die nieuwe regel (na Monaco) moet de Safety Car niet meer bekend maken wanneer hij zal binnenkomen ...

Maar moest hier schumi worden ingehaald door iemand van een ander team, er zou wel een klacht volgen en dus ook een stop and go.
Zo is de strijd op de Nurburgring 2001 ook vroegtijdig beslist door een stop and go. Ralf was in strijd met Michael, maar bij het buitenkomen van de pit, reed Ralf met een band net over de streep ... klacht en stop and go en schumi kon de race verder controleren ..

En die late zwarte vlag voor Montoya, kzou er ook niet van verschieten moest dat door een klacht zijn. Normaal als er iets onderzocht wordt (valse start of te snel in de pit ofzo) wordt dit vrijwel direct gemeld dat er iets onderzocht wordt, gisteren bij Montoya was het al over half de race (als ik me niet vergis) dat er gemeld werd dat er iets over Montoya onderzocht werd ...

Last edited by The Interceptor; 21-06-2004 at 15:13.
Reply With Quote
Old 21-06-2004, 15:37
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by airco
Als geen van de concurrenten het nodig vindt om hier een klacht tegen in te dienen ? Wat is dan het probleem ?
- Niemand heeft nadeel ondervonden van deze situatie ...
- Er is niemand in gevaar gebracht
- Er is geen sprake van een opzettelijke fout ....
- ....

Het bewijs dat geen enkel ander team meedoet aan dit muggeziften bewijst dat een straf hier totaal niet nodig is. Wees gerust dat andere teams wel een klacht zouden indienen als ze zich benadeeld voelden
Sorry airco, er is veel voor interpretatie vatbaar maar dit niet. Elke mens op deze wereld die live gekeken heeft, heeft op de officiële timing gezien dat Schumacher als eerste over de streep ging. En inhalen onder SC is straf. Zoniet stel ik mij vragen. BAR heeft nadeel ondervonden. Had Schumacher moeten pitten, waren zij tweede. En als dat geen opzettelijke fout was, wat dan wel? Als je door een onoplettendheid of misverstand inhaalt onder SC is dat begrijpelijk, zoals tijdens de SER. Maar ga mij niet vertellen dat Schumacher niet wist wat hij deed...

Quote:
Originally posted by airco
Nicki_Mks = Muggezifter

QED
Helemaal mee eens, maar dat is mijn taak als wetenschapper. Ik ben wel verbaasd dat iemand die weet wat QED betekent niet even kritisch is.

Quote:
Originally posted by The Interceptor
De enige die hier terecht een klacht over zou kunnen indienen is Barrichello, enja die zal dat natuurlijk niet doen. Tenzij via een omweggetje dan, hij was verrast dat de safety car binnen kwam. Door die nieuwe regel (na Monaco) moet de Safety Car niet meer bekend maken wanneer hij zal binnenkomen ...
Dat is dus niet waar he. Die reglementswijziging is t.g.v. protest na enkele uren al ongedaan gemaakt. De Safety Car heeft een halve ronde met de lichten uit gereden, de aankondiging is gemaakt door Race Control en het gedrag van Barrichello toonde duidelijk aan dat hij wist wat er aan de hand was. Hij is wel dom geweest. Als er toch geen teamorders waren, was ik tien meter voor de lijn even van het gas gegaan. Dan was er geen discussie geweest...
Reply With Quote
Old 21-06-2004, 15:45
The Interceptor's Avatar
De Paddock Regular

Ik zeg maar wat ik op F1-live.com lees! Barrichello zei dat hij verrast was dat de safety car zijn lichten uitdeed en al meteen de pitlane inreed.

En als hij daar opzettelijk van het gas gegaan was, denk niet dat hij volgend jaar nog in de rode bolide zou rijden ...
Old 21-06-2004, 16:17
FastFons's Avatar
FastFons FastFons is offline
De Paddock Regular

Los van de polemiek in de voorgaande posts :d heb ik de indruk dat ze absoluut geen rode vlag meer geven in de F1. Voor hetzelfde geld was er nog iemand opgereden, en hoe was Ralf er dan vanaf gekomen? Idem voor de marshalls. In mijn ogen was dit duidelijk een rode vlag situatie, zeker aangezien de andere zijde van het circuit vol brokstukken ligt. Als zelfs de weg door de pits al sneller is...
Maarja, de tv gaat precies voor op veiligheid voor Bernie en co...

FF

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules