De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rating: Thread Rating: 9 votes, 5.00 average.
Old 22-09-2011, 20:11
Pegasus's Avatar
Pegasus Pegasus is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Belle View Post
Oh maar de toerismewagens mogen er van mij zeker bij hoor. Heel graag zelfs!! Ik gaf maar een voorbeeld hierboven.
Ikzelf zou er heel wat voor over hebben om even terug in de tijd te kunnen naar de gouden jaren van de 24 Uren van Spa, toen nog een echte toerwagenrace.
Reply With Quote
Old 23-09-2011, 09:33
joost joost is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Pegasus View Post
Ikzelf zou er heel wat voor over hebben om even terug in de tijd te kunnen naar de gouden jaren van de 24 Uren van Spa, toen nog een echte toerwagenrace.
Het probleem met toerwagens is dat er geen uniform reglement meer bestaat, kijk naar de diverse nationale kampioenschappen (UK, Scandinavië, Duitsland, België...). Bovendien zijn de toerwagens in een aantal landen gewoon verdwenen (Frankrijkrijk, Nederland ten dele). Voeg daar nog bij dat de nog bestaande formats op sprint gericht zijn, terwijl een race over 24 Uur eigenlijk dus nieuwe wagens zou vereisen. Draai of keer het zoals je wil, maar het niveau van Spa 2011 met de GT3's, lukt vandaag met toerwagens niet.

Joost
Reply With Quote
Old 23-09-2011, 21:42
Pegasus's Avatar
Pegasus Pegasus is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by joost View Post
Het probleem met toerwagens is dat er geen uniform reglement meer bestaat, kijk naar de diverse nationale kampioenschappen (UK, Scandinavië, Duitsland, België...). Bovendien zijn de toerwagens in een aantal landen gewoon verdwenen (Frankrijkrijk, Nederland ten dele). Voeg daar nog bij dat de nog bestaande formats op sprint gericht zijn, terwijl een race over 24 Uur eigenlijk dus nieuwe wagens zou vereisen. Draai of keer het zoals je wil, maar het niveau van Spa 2011 met de GT3's, lukt vandaag met toerwagens niet.

Joost
Klopt Joost. Met de S2000 categorie leek enkele jaren geleden de uniformiteit wat terug te keren naar de toerwagens na het verdwijnen van de Supertoerisme's. Nu varen zowel het WTCC, BTCC, STCC en DTM (om er maar enkele op te noemen) elk hun eigen koers en constructeurs aantrekken zal zo extra moeilijk worden. Het wk telt dit seizoen 4 fabriekswagens en in de BTCC zijn ook slechts twee teams (Honda, Chevrolet) ondersteund door de fabriek. STCC dreigt vanaf 2012 leeg te lopen met de afsplitsing van enkele teams (TTA) die silhouette's verkiezen ipv van de voorgestelde NGTC. DTM kiest ook voor een nieuw reglement en zo hebben de belangrijkste kampioenschappen elk hun (kortzichtige?) kijk op toerwagen races.

Een uniform deelnemersveld zoals we dat in Spa en andere GT3 wedstrijden zagen zit er voor de toerwagens het eerste decennium dus niet meer in. Bijzonder jammer want ik ben altijd een liefhebber geweest. Daarom dat ik jaarlijks een keer of twee het Kanaal oversteek om het BTCC te gaan bekijken in Brands Hatch.

Belgian Procar, good old days..
Reply With Quote
Old 24-09-2011, 19:27
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by super View Post
Wat ben je met 10 topwagens als je geen vol veld hebt.
1 topwagen! spannend!

1 BMW Z4 GT3
2 Renault Megane Trophy -4 ronden
3 Seat Leon -11 ronden

na nog geen 8 uur!
Old 24-09-2011, 20:28
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Bart.Vandecavey View Post
1 topwagen! spannend!

1 BMW Z4 GT3
2 Renault Megane Trophy -4 ronden
3 Seat Leon -11 ronden

na nog geen 8 uur!
Blijkbaar hebben heel wat mensen iets belangrijks over het hoofd gezien. In de autosport telt niet alleen de kwantiteit, maar ook de kwaliteit en vice versa.
Reply With Quote
Old 26-09-2011, 12:15
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

Bouvy & Coens maken de overstap van Delahaye naar Marc VDS. Een keertje met Ford, en dan ter afsluiting van het kampioenschap met BMW.

http://www.speedactiontv.be/Belcar__...g_-8071-1.aspx
Reply With Quote
Old 26-09-2011, 21:22
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Het is nog een gerucht uit de wandelgangen, maar de Belcar-wedstrijden in Zolder en Spa zouden wel eens de laatste van de GT3's in ons land kunnen zijn… Wordt ongetwijfeld vervolgd.

http://sport.turbomagazine.be/news_N...nationaal.html
Hopen dat het gerucht waarheid gaat worden. Lijkt me goed nieuws!
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 27-09-2011, 12:32
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Hopen dat het gerucht waarheid gaat worden. Lijkt me goed nieuws!
En waarom is dit goed nieuws?!?!
Old 27-09-2011, 16:45
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by NetForce84 View Post
Sja, goed en slecht nieuws zeg maar. Goed omdat België geen GT3-kampioenschap met een groot deelnemersveld kan aantrekken omdat het hier financieel niet echt haalbaar is voor de meeste teams. Zo zullen altijd dezelfde teams voor de top 3 gaan en dat maakt het voor de toeschouwer ook minder attractief vind ik...want de spanning is er dan echt wel voor een deel uit. Begrijp mij niet verkeerd, ik zie graag teams als ProSpeed zegevieren (), maar ze mogen van mijn part wat meer concurrentie erbij krijgen.

Slecht nieuws natuurlijk omdat de GT3's mooie wagens blijven om naar te kijken hé. Het zou dus wel leuk zijn mocht BlancPain naast de 24 uren van Spa ook Zolder aandoen zodat we ze iets meer aan het werk zien. Vooral als er teams als KRK, WRT, Level en zo aan deelnemen.

Voor mijn part mogen ze echt de GT3's gaan weren als we daardoor weer vollere velden krijgen met oudere GT's en toerismewagens, maar dat de grotere namen evenzeer present tekenen, naast de amateurs. Want dat blijft natuurlijk ook belangrijk om volk aan te trekken. Ik blijf erbij, doe het volgens het principe van de Dutch Supercar en ik ben een tevreden mens.

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 27-09-2011, 16:53
tarzancorner's Avatar
tarzancorner tarzancorner is offline
De Paddock Rookie

Waarom niet het DSC regelement 1 op 1 overnemen daar rijden de nieuwe gt3 en veroudere gt1 en cup wagens in de rondte
Reply With Quote
Old 27-09-2011, 17:05
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by tarzancorner View Post
Waarom niet het DSC regelement 1 op 1 overnemen daar rijden de nieuwe gt3 en veroudere gt1 en cup wagens in de rondte
Dat lijkt mij een heel goed plan!

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 27-09-2011, 17:26
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by NetForce84 View Post
Het antwoord van Belle geeft het goed weer. State of the art GT3 wagens zijn maar voor weinigen te betalen in kleine lokale markten. Laat alles rijden wat 4 wielen heeft, inclusief GT3's van de eerste generatie.

Een op een DSC overnemen lijkt me niet de beste optie, gebruik daarvan de beste elementen. Dat zit hem vooral in denk- en handelswijze van Dick van Elk (de klant staat centraal). DSC is prachtig maar haal de "clan" Versluis/Veka uit de topklasse en het plaatje is iets minder rooskleurig.

Iets wat we ook in de Belcar hebben gezien in de hoogtijdagen. De firma Mediagroep van Dijck maakte veel mogelijk zonder dat de goegemeente dat wist.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 27-09-2011, 22:01
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Ik wil het formaat van de oude Belcar terug, dus laat maar komen!
Reply With Quote
Old 28-09-2011, 15:04
sturgis sturgis is offline
De Paddock Rookie

Wat is dat nu met Bouvy , Coens en Delahaye? Op autosport.be staat de Corvette al verkocht is ? Die wagen wagen reed vorig jaar alles op een spreekwoordelijk hoopje, en dit jaar nikske... heedt die zelf al een koers uitgereden in Belcar vandejaar?
Pas op, zal mooi zijn een ford GT te zien bollen in Belcar, maar had toch wat meer verwacht van de vette dit jaar...
Iemand die hier het fijne van weet, en wenst te delen?
Old 28-09-2011, 15:17
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by sturgis View Post
Wat is dat nu met Bouvy , Coens en Delahaye? Op autosport.be staat de Corvette al verkocht is ? Die wagen wagen reed vorig jaar alles op een spreekwoordelijk hoopje, en dit jaar nikske... heedt die zelf al een koers uitgereden in Belcar vandejaar?
Pas op, zal mooi zijn een ford GT te zien bollen in Belcar, maar had toch wat meer verwacht van de vette dit jaar...
Iemand die hier het fijne van weet, en wenst te delen?
Blijkbaar een haar in de boter bij het "gezin" Delahaye-Bouvy, aangezien hij ook zijn BTCS programma met Delahaye stopt...

EDIT : volgens het persbericht van Delahaye Racing gaat het om budgetperikelen ( http://www.depaddock.eu/forum/showpo...0&postcount=75 )

Last edited by Dries DS; 28-09-2011 at 15:29.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 6 (0 members and 6 guests)

Posting Rules