|
|
||||
|
||||
ivm de nummerplaten. Ik denk niet dat de B-513 de schuldige is, maar wel de gele (enamel?) verf en dat er daar een reactie mee geweest is. Welke de leukste is? Ik heb geen voorkeur, gezien geen van beide me echt aanspreken. Dus, ik zou de Japanse gebruiken als alles aan de moto er "strak" moet uitzien. Ik zou de Californische gebruiken als het er allemaal een beetje gebruikt gaat uitzien op het einde. Voor op een wedstrijd is dan weer de Japanse versie aan te raden, aangezien ik denk dat juryleden de Californische gaan interpreteren als "beetje geknoeid aan de nummerplaat", tenzij dat de motor zodanig geweathered wordt dat alles er versleten uit ziet, maar ik denk niet dat dat de bedoeling is. Na deze overdenking: doe de Japanse maar.
|
|
||||
|
||||
Zeer zeker juist, my dear Watson. Maar daar staat tegenover dat de B-501 zelfs op enamel verf totaal niet reageert, dus die B-513 is toch niet zo goed als de B-501, mijn gedacht. Mogelijk ook daarom kost zo'n (klein) busje B-501 evenveel dan een (grote) bus B-513.
|
|
|||
|
|||
Quote:
voor de nummerplaat zou ik de Japanse nemen, ze ziet er iets strakker uit en de "750" is wel leuk, net zoals de 750 op de kilometerteller
|
|||
|
|||
Quote:
|
||||
|
||||
Ik ben ondertussen volop bezig het vervangen van de plastic spaken van de wielen door metalen exemplaren. Ik heb er meteen van geprofiteerd om er een tutorial over te schrijven, dus is het nogal zinloos om de foto's hier ook nog eens te plaatsen. Commentaar en/of vragen kan je natuurlijk wel hier stellen indien gewenst.
|
|
||||
|
||||
Na het voltooien van de andere helft van het wiel, en het monteren van de band ziet het er zo uit:
Last edited by Sennake; 21-03-2012 at 22:16. |
|
||||
|
||||
Prachtig!!
|
|
||||
|
||||
Wat ge zelf gezegd hebt kan ook makkelijk tegen u gebruikt worden ... wel heel erg makkelijk en goedkoop als je hier een foto van een echt wiel afbeeld en zegt dat het een model is!
|
||||
|
||||
Ik heb het nieuwe voorwiel eens naast hetzelfde wiel gelegd van een ouder Honda CB750 Four model dat ik een jaar of 20 geleden gebouwd heb. Links op de twee eerste foto's het onbewerkte wiel, rechts het wiel met de vervangen spaken. Maar dat had je (hopelijk) zelf ook al opgemerkt.
Op de derde foto liggen de afgewerkte wielen bijeen. Vier volle avonden werk hebben tot dit resultaat geleid. Een werk van lange duur, maar ik vind het de moeite waard... Last edited by Sennake; 21-03-2012 at 22:17. |
|
||||
|
||||
Vervolgens heb ik enkele onderdelen voorbereid die ik nodig ga hebben bij de definitieve montage van de motor.
Eerst heb ik de onderzijde van het zadel in het semigloss black gespoten. Het zadel zelf moet ik nog in de juiste kleur zetten. De vier uitlaten die uit verchroomde onderdelen samengesteld moeten worden vertoonden veel te veel flash om rechtstreeks uit de doos te kunnen gebruiken. Bovendien bestaat elke uitlaat uit drie delen die samengekleefd moeten worden, en de kleefnaden zullen altijd zichtbaar blijven, hoe nauwkeurig je ook werkt. Dus moet ik ze na montage spuiten met Alclad. Ik heb ze dus een bad gegeven van javelwater, mooi gladgeschuurd, in grondlaag gespoten en daarna in gloss black enamel verf gespoten. Ik laat ze nu een week drogen en daarna gaan er ettelijke lagen Alclad over. Op de foto zie je 1 van de 4 zwart gespoten uitlaten. Zelfde verhaal voor de voorste schijfrem, die er veel te plastic-achtig uitzag ondanks dat hij verchroomd was. Bovendien vertoonde ook deze rem vrij veel flash en gietnaden. De javel in ermee dus en gladschuren. Daarna is hij eveneens in grondlaag en blinkend zwart gespoten. Alclad-behandeling volgt. De ketting bestaat uit drie delen: het tandwiel, het grootste deel van de ketting waar het achterste tandwiel aan vastgegoten zit en de voorste bocht van de ketting die toelaat dat het grote tandwiel op zijn plaats gelijmd wordt waarna de ketting afgesloten wordt. Ik heb eerst alle onderdelen afzonderlijk in de basiskleur gespoten, daarna alles samengebouwd en vervolgens alles voorzien van een wash met X-19 smoke gevolgd door een drybrushing met chrome silver. Last edited by Sennake; 21-03-2012 at 22:18. |
|
||||
|
||||
Ik heb ook al werk gemaakt van de behuizing van de batterij. Ik heb de referentiefoto's eens een beetje bestudeerd en de electrische bedrading nagebouwd. Daarbij tracht ik altijd voor ogen te houden dat het beter is om wat draden weg te laten dan ze allemaal na te bouwen en het geheel te overladen. "If it looks right, it is right" is hier het motto. Er zal dus hier en daar wel een draadje ontbreken als je de vergelijking maakt met het origineel, maar het belangrijkste is dat het er leuk uitziet. En bovendien... het is nog niet af.
De achterste schokdempers zijn ook al klaar, en ik kom tot de vervelende vaststelling da ik vergeten ben van ze te fotograferen vooraleer ik ze gemonteerd heb. Daarom deze twee foto's van het kader met de opgebouwde schokdempers erop. Dan kan je meteen ook de reeds aangebrachte achterbrug zien. Wordt vervolgd! Last edited by Sennake; 21-03-2012 at 22:19. |
|
||||
|
||||
It looks right, allright.
|
||||
|
||||
Uw werk is ongeloofelijk realistisch...
Uw ketting...is net een echte ketting, gewoon niet te doen hoe jij met verf de echte kleurtinten in een stukje plastiek krijgt, chapeau voor je resultaten, en ook je geduld dat nodig is om dit niveau te halen. bart |
|
||||
|
||||
Schoon Guy, echt schoon, maar misschien toch een puntje van kritiek ... of u een beetje opnaaien, 't is zoals ge het noemen wilt. Gaat ge ook de bedrading voor de verlichting toevoegen, of gaat die achteraan via de binnenzijde van het spatbord?
De bedrading van de ontsteking is in ieder geval top! Zit die meegeleverd in de kit of hebt ge in uw klein bakskes moeten zoeken? |
|
||||
|
||||
Quote:
Voor de rest enkel bewondering.
|