|
|
||||
|
||||
Jr + Lief = geen playstationgedoe op de hobbykamer => rustig modelbouwen
Vanmiddag nog eens rustig de tijd genomen om wat verder te werken aan mijn Golfke. Allereerst heb ik de ramen aangebracht: De binnenspiegel werd ook afgewerkt: Enkele boekskes gehaald in de gazettenwinkel: Nummerplaat werd voorzien van een decal, geen "stickerbomb" dus. Spijtig genoeg ging mijn decal met Volkswagen erop stuk: In de bumper werd de plaats waarin de knipperlichten moeten komen op de ouderwets manier chrome zilver geschilderd.
|
||||
|
||||
Vervolgens werd de zwarte sierlijst geschilderd, die achteraan begint aan de achterklep over het dak doorloopt tot beneden langs de voorruit.
Deze werd geschilderd met X-18 van Tamiya (enamel) Een heel verschil met de zijdeglans-zwart van Humbroll. Het moeilijkste was nog een beetje groen te laten tussen de raamrubber aan de voorruit en de sierlijst: Nadat dit mooi opgedroogd was, werden carrosserie en chassis samengevoegd voor verdere afwerking: Ook het radiatorrooster werd toegevoegd: En zo ziet de achterkant er uit:
|
||||
|
||||
Tenslotte werden de zijspiegels ook afgewerkt met bmf en geplaatst. Ze blijven gewoon zwart.
Het ondergrond plaatje dat werd toegevoegd werd zijdeglans-zwart geschilderd met Humbroll, alsook de de raamlijst op de zijruit: Wat moet er nog gebeuren: -ruitenwissers -deurklinken -knipperlichten vooraan -achterlichten -uitlaat aanbrengen -enkele bewerkte draagarmen onderaan monteren -enkele onderdelen van wat de motor moet voorstellen onderaan wat kleur geven Tot de volgende aflevering
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 09-02-2014 at 23:59. |
|
||||
|
||||
Kleine update;
Vooraleer ik de onderkant wat van kleur wou voorzien, viel me op dat ik 1 ding was vergeten toen ik body en chassis samenvoegde; Ik was namelijk de aangebrachte driehoekjes waarop de spiegels staan vergeten zwart te schilderen aan de binnenkant. Dus de hele boel terug geopend en zwart gemaakt, daarna het geheel terug samengevoegd. De onderkant wat van kleur voorzien, als ook de uitlaat en enkele bewerkte ophangingsonderdelen aangebracht. Binnenkort nog een beetje weatheren Achterbumper werd ook aangebracht; De deurklinken werden ook vastgelijmd en geschilderd
|
||||
|
||||
Tenslotte werd de uitlaat aan de binnenkant ook nog zwart geschilderd;
En diegene die morgen een bezoekje brengen aan de beurs van Miniwheels kunnen hem daar van dichtbij bewonderen.
|
||||
|
||||
Het blijft een knappe verschijning, dit Golfke.
En hoe meer je naar het einde toekomt, hoe bruter hij wordt. Maar heb wel een vraagje, boven de stickerbomb aan de kofferklep, zit daar een deukje of is dat de lichtinval? |
|
||||
|
||||
Is dat niet de plek waar normaal de ruitenwisser zit?
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Och tuurlijk, dat ik daar zelf niet opgekomen ben
|
|
||||
|
||||
Je kan ook niet alles weten hè...
|
||||
|
||||
Het einde is nabij., niet van de wereld hoop ik toch, maar van mijn golfke.
Vandaag is het volgende gebeurt; De onderkant werd wat ge-drybrushed; De voorbumper werd afgewerkt met het aanbrengen van de knipperlichten en de nummerplaat. Vervolgens werdt het geheel aan het model vastgelijmd. Achteraan werd eveneens de nummerplaat aangebracht, alsook de ruitenwisser. Ondertussen heb ik ook de zwarte randen rondom de achterlichten geverfd;
|
||||
|
||||
De achterkant vond ik wat kaal, zeker met de zwarte nummerplaat. Dus werden er enkele decals aangebracht, zowel op de nummerplaat als op de achterruit.
Ook op de zijruiten werden enkele decalletjes aangebracht; Ook de ruitenwissers vooraan werden geschilderd en vastgelijmd; Nadat de randen rondom de achterlichten droog waren, werden deze al een 1ste keer ingekleurd; Rest me nu nog alleen deze achterlichten een 2de keer in te kleuren en op het model aan te brengen om het zodoende af te werken. Dat zal me toch wel lukken voor Jabbeke zekers
|
||||
|
||||
Ondertussen heb ik de achterste nummerplaat terug verwijdert wegens niet tevreden, ze valt te klein uit in de lengte.
Effen brainstormen naar een nieuwe oplossing.
|
||||
|
||||
Jamaar, zo ga je hem niet af krijgen tegen Jabbeke eh
|
|
||||
|
||||
Maar zonder nummerplaat krijg ik hem ook niet in Jabbeke
|