De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 23-05-2004, 20:10
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by BMW E46 V8
Maar ik wil nog iets zeggen over de Marshalls, die stonden af en toe ook wel op levensgevaarlijke plaatsen, en toen sato stil stond liepen er marshalls naartoe en juist toen gebeurde het ongeval met fissichella. Ik zeg maar dat die marshalls geluk gehad hebben daar
Absoluut, daar had ik het over.

Ik heb zojuist nog de interviews gezien: Alonso beschuldigt Ralf onomwonden van een moordpoging en deze laatste probeert er vanonder te komen met een "ik weet van niks". Grote broer doet het nog beter: hij weigert oorspronkelijk elk commentaar. Tegen een Duitse journalist vertelt hij "ik kon toch moeilijk de safety-car rammen". Mysterie opgelost dus: Bernd Mayländer heeft geprobeerd Schumacher te vermoorden, zoals Coulthard dat deed in Spa. Toch leuk, zo'n vriendelijke en sportieve familie in de F1.

Last edited by Nicki_Mks; 23-05-2004 at 20:22.
Reply With Quote
Old 23-05-2004, 20:18
BMW E46 V8's Avatar
BMW E46 V8 BMW E46 V8 is offline
De Paddock Rookie

Ja tis niet echt sportief te noemen. Ik zeg altijd als ge er niet van kunt winne moede u er bij neer leggen. je moet daarvoor toch ni van de baan rijden of zo das ten eerste niet plezant voor de toeschouwers en soms helpt het de wedstrijd om zeep maar vandaag was het anders bracht juist spanning in de race
Old 23-05-2004, 20:35
dulu's Avatar
dulu dulu is offline
De Paddock Rookie

ik heb alle respect voor het werk van de Marshalls , maar de halsbrekende toeren wat de heren in monnaco hebben laten zien enfin was dat daar een competitie voor de "tuffest marshall of the year ??" of waren deze mensen opgedragen om deze toeren uit te halen, en de Rode vlag is die niet meer van toepassing in de F1 (v.b. ongeval met fissicella ?? ) of gaat het allemaal dan maar door ten voordele van de dikke €€€€ en $$$$ ?? gelukkig dat er geen slachtoffers zijn gevallen maar ware het anders geweest ????
enfin bij deze nog eens een dik voor zij die op de race circuits de veiligheid garanderen onder vaak extreme omstandigheden
Old 23-05-2004, 20:38
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Wat een race Zo mogen er nog veel komen. Sato die bij de start een tikje geeft tegen M. Schumacher, that's the spirit! Maar wat BAR deed was al heel wat minder, Sato's wagen moest eruit gehaald zijn. Op een ander circuit met uitloopstroken en veel gras zou ik het nog aanvaarden dat Sato door blijft rijden, maar in Monaco niet. Spijtig voor Coulthard dat hij betrokken geraakte bij dat incident, anders hadden er misschien puntjes gelegen voor hem. Fisichella reed toch wel keihard in op Coulthard. Ik heb niet bepaald de indruk dat Fisichella van het gas ging.
Alonso en Ralf Schumacher dan, een spijtig race-incident. Alonso werd niet snel genoeg doorgelaten naar zijn zin en gaat dan maar in de tunnel inhalen. Ralf had ook wel wat vroeger (voor de tunnel) naar de kant mogen gaan. Beide heren zijn in fout.
En het derde incident: Wat deed Michael Schumacher daar in de tunnel? Iemand met 10 jaar ervaring in F1 laat zich verrassen door de safety car? Nee, daar geloof ik niks van. Ik herinner me nog van vroeger dat Schumi in een opwarmronde zijn remmen warm wilde maken en er iemand de muur in ging. Zou hij opnieuw zoiets doen? Ik acht hem alleszins daartoe in staat. Montoya kon geen kant op, die spreek ik dus vrij.
Een race vol incidenten, maar gelukkig met een goede afloop. De zegereeks van Ferrari en Schumacher is doorbroken, Renault en BAR bewijzen dat ze hun huidige posities in de kampioenschappen waard zijn. En Minardi haalt de finish! Spijtig dat ze net naast dat laatste puntje grijpen.
Old 23-05-2004, 20:38
BMW E46 V8's Avatar
BMW E46 V8 BMW E46 V8 is offline
De Paddock Rookie

Ja de Marshalls werkten heel goed en heel snel als er een auto uitviel meteen een kraan erbij en weg was de auto

Last edited by BMW E46 V8; 23-05-2004 at 20:41.
Reply With Quote
Old 23-05-2004, 20:46
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast

volgens mij ging Ralf Schumacher keihard op de remmen in de tunnel en moest daardoor alonso, uit een reflex, buitemom over de vuile strook...
Ik zou anders zo'n reactie van de spanjaard niet verwachten.
Old 23-05-2004, 21:06
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Wat mij betreft (maar wie ben ik eh) gaan vandaag allebei de Schumachers in de fout.

Ralph stond op het punt gedubbeld te worden en was eigenlijk al de ganse race bezig met zich breed te maken tegenover koplopers die op het punt stonden hem te dubbelen (Heidfeld trouwens ook, viel me op) en moest de racelijn vrijlaten voor Alonso i.p.v. hem de buitenkant van de tunnel in te dringen : niet alleen ging hij rechts rijden in de tunnel, maar in de vertraging zie je dat hij dan ook nog eens naar links zijn lijn verlaat op het moment dat Alonso (die wel iets beter te doen had dan te wachten tot Ralph "goesting" had om hem door te laten) hem voorbijgaat. Ralph!!

Michael dan, die aan de leiding van het "gele-vlag peleton" ineens tot de constatatie komt dat er ook nog een pace-car rijdt die niet zo snel rijdt als de F1-bolides, hierdoor blijkbaar verrast is en daardoor in de remmen gaat (zijn linkervoorwiel blokkeert duidelijk) en hierdoor Montoya totaal verrast. Deze laatste probeert hem nog te ontwijken, maar omdat Michael hetzelfde tracht te doen met de pace-car, wijkt ook hij uit naar de rijlijn van zijn achtervolger. Nog een geluk voor Montoya dat hij zelf geen schade opliep (althans geen zichtbare schade, mogelijk voelde hij na de botsing wel wat vibraties in zijn stuur). Michael!!

Een 6-voudige wereldkampioen heeft zijn voorrechten, maar ook zijn verplichtingen. En ervaring heeft Schumi nu eenmaal zat. Wat hij ook beweert (op dit moment vrij weinig blijkbaar, is wellicht de beste reactie) hij is verantwoordelijk voor zijn eigen crash.

De race dan : eindelijk nog eens spanning tot in de laatste ronde. Ik lees dat Button-fans het spijtig vinden dat Jenson telkens tijd verloor met de gele-vlag fasen, maar vergeet ook niet dat Trulli telkens een dikke 10 seconden-voorsprong in het niet zag verdwijnen bij elke pace-car fase!

Tenslotte nog een bedenking : Schumi zou deze race in mijn ogen niet gewonnen hebben, waaruit ik 2 dingen concludeer :
[list=1][*]Wie beweert dat Trulli alleen maar gewonnen heeft dank zij het uitvallen van Schumi heeft niet goed gekeken,[*]Schumi heeft dus geluk bij zijn ongeluk : als je dan toch moet uitvallen, dan liefst in een race waar je sowieso geen 10 punten pakt...[/list=1]

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 23-05-2004 at 21:17.
Reply With Quote
Old 23-05-2004, 21:13
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

toch nog een bedenking: waarom zijn de ferrari's niet binnengekomen tijdens de 2de safety-cars? dat is toch een strategische blunder van formaat, als je het mij vraagt....
Old 23-05-2004, 22:08
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

waarom zou schumacher het uitlokken dat montoya in zijn gat vliegt met het gevaar zelf uit de race te vallen? nee, achter een safety car rijden is gewoon zeer gevaarlijk, soms moet je alles dichtsmijten, en daar moet je rekening mee houden, volledig montoya in de fout wat mij betreft!

Ok dat je tegen Schumacher bent, maar moet je dan alles wat hij doet afbreken. Het is verdorie de meest sublieme piloot die er tussen zit, en omdat niemand aan zijn niveau kan tillen ga je hem voortdurend zwartmaken. Erken gewoon het falen van de anderen, en zijn suprematie. Barrichello kan dit jaar ook niet aan Schumacher aan, ondanks een gelijke auto, want daarover moeten we niet zeveren, hij mag misschien niet voor schumi eindigen maar wees er maar zeker van dat hij met identiek materiaal rijdt en desnoods doen ze wel een tactische ingreep om hem achter schumi te houden maar dit is nog niet nodig geweest dit jaar.

Voorts heb ik twijfels bij het incident Alonso en R Schumacher, omdat ik dit slechts in de herhaling op het journaal heb gezien, en dus maar één keer heb kunnen zien. Het ging me iets te snel om het te kunnen beoordelen.

Voor de rest een zeer gesmaakte GP die jammer genoeg toont dat monaco geen inhaalcircuit is, dat het niet meer aan de veiligheidsvoorschriften voldoet, en dus levensgevaarlijk is voor de marshalls .. maar het blijft natuurlijk wel zijn charme hebben!

Moeilijke situatie om te zien wat er volgende jaren moet gebeuren met deze stadsomloop! Maar veel toekomst zie ik er persoonlijk niet meer in!

Last edited by Maarten; 23-05-2004 at 22:16.
Reply With Quote
Old 23-05-2004, 22:10
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Uit dit artikel op F1racing:
Michael Schumacher:
Quote:
"Ik versnelde en remde net zoals we doen als we onderweg zijn naar de startgrid en zoals we normaliter doen achter de safety car. De tunnel was niet de eerste plek waar ik dat deed. Eerder die ronde deed ik hetzelfde. Een beetje rook is vrij normaal in zo'n situatie. Je probeert dan de voorbanden en de remmen warm te houden."
en ook dit:
Quote:
Ik denk dat Montoya dat niet met opzet deed en respecteer het besluit van de stewards.
Rubens Barichello:
Quote:
Later in de race raakte de wagen de grond zeer hard en ik blokkeerde mijn wielen. Ik vreesde een lekke band en gaf dat over de radio door aan het team. Ze zeiden dat ik moest blijven rijden en kijken of de situatie op een nieuwe set banden zou verbeteren. Maar na mijn tweede stop, die ik overigens niet maakte tijdens de neutralisatie omdat ik voldoende brandstof aan boord had, bleef de wagen hard het asfalt raken en maakte de bochten niet lekker.
Ross Brawn:
Quote:
We hebben beide rijders op de baan gehouden tijdens de neutralisatie, omdat ze veel brandstof aan boord hadden.
Old 23-05-2004, 22:15
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally posted by Maarten
waarom zou schumacher het uitlokken dat montoya in zijn gat vliegt met het gevaar zelf uit de race te vallen? hallo, nee, achter een safety car rijden is gewoon zeer gevaarlijk, soms moet je alles dichtsmijten, en daar moet je rekening mee houden, volledig montoya in de fout wat mij betreft!
Jamaar, ik beweer niet dat hij iets wou uitlokken eh. Ik zeg gewoon dat het zijn eigen schuld is. Of dat nu Montoya achter hem was of gelijk welke andere piloot doet weinig ter zake : elke andere piloot zou ook de Ferrari geraakt hebben. Hij neemt trouwens blijkbaar Montoya of de stewards niets kwalijk. Toch wel een teken dat hij zijn fout inziet...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 23-05-2004, 22:20
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally posted by Maarten
Ok dat je tegen Schumacher bent, maar moet je dan alles wat hij doet afbreken.
??? Waar komt dit ineens vandaan Maarten? Nu sta ik toch paf hoor. Ik denk dat je ver zal moeten gaan zoeken om een post van mij te vinden waar ik Schumacher afbreek. Ik ben geen Schumi-fan, akkoord, dat is mijn goed recht, maar ik erken dat hij een zeer goede piloot is en wellicht de beste van het pak op dit moment. Reden te meer om niet zo'n domme flaters te slaan die hem zelf het duurst opbreken. Ik heb eerder de indruk dat er niets verkeerds over Schumacher gezegd mag worden of het spel zit op de wagen... Ik tracht altijd zo neutraal mogelijk mijn inzichten neer te schrijven. Dat kan niet altijd van iedereen gezegd worden...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 23-05-2004, 22:21
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator

Met alle respect maarten maar zoals jij beweerd dat anderen tegen schumacher kunnen wij (of ik) afleiden dat je pro bent en hem de hemel in prijst. Als je achter de safety car rijdt zou je na 10-tal jaar in de f1 toch al mogen anticiperen hoe een safety car reageert. Een brake-test hoeft niet op die plaats... Zeker niet als je daardoor anderen in gevaar kan brengen. Dan nog de schuld op montoya steken snap ik al helemaal niet...

Ik denk dat neutraal gezien schumacher daar niet in de remmen hjad moeten gaan, en als het is door de safety car, dna moet ie maar wat meer afstand houden...

Last edited by Oneliner; 23-05-2004 at 22:25.
Reply With Quote
Old 23-05-2004, 22:21
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Once behind the safety car, the race leader must keep within 5 car lengths of it (except
under j) below) and all remaining cars must keep the formation as tight as possible.
Ge hebt dus eigenlijk geen plaats om zotte dingen te doen zoals schumacher. Montoya moet volgensd het reglement heel dicht rijden. Tenzij dat de lichten uitzijn, maar bij het uitrijden van de tunnel waren de oranje lichten nog aan.

Last edited by Raceboy; 23-05-2004 at 22:44.
Reply With Quote
Old 23-05-2004, 22:23
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Een race met voor elk wat wils:
Voor de sensatiezoekers brokken genoeg, zonder lichamelijk letsel.
Voor hen die een heldendaad wel kunnen op prijs stellen: de kanonstart van Takuma.
Voor hen die van het spreekwoord houden "Wie een put graaft voor een ander....": het bedenkelijke remmaneuver van de zesvoudige wereldkampioen. Ja, die camera's overal zijn niet altijd een zegen als je in het donker iets wil uitspoken.
En tot slot, maar niet in het minst, voor de liefhebbers van een echte F1 race: het duel Trulli - Button. Voor mij maakte het absoluut niets uit wie van beiden uiteindelijk de overwinning zou behalen, maar ik heb wel rondenlang op het puntje van de zetel gezeten.

jan
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules