De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 21-06-2004, 16:18
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator

Verrast, bij het ingaan van de 5e ronde werd via de tv gemeld dat de safety car binnen ging komen. Ge gaat mij ni vertellen dat barri hier niet van op de hoogte was é. Zover ik weet had die geen problemen met contact tussen hem en de mensjes in de pits...
Old 21-06-2004, 16:19
DJ Scorpio's Avatar
DJ Scorpio DJ Scorpio is offline
De Paddock Rookie

Voor al degenen die zeggen dat Schumacher geen emoties toont...

FF een quote van wat Mario Thiessen (BMW motorsport) heeft gezegd in een interview met The Toronto Star, vorige week...
Complete artikel op http://www.thestar.com/NASApp/cs/Co...d=1087467334636
Het artikel gaat eigenlijk meer over J Villeneuve, maar dit....

MICHAEL SCHUMACHER
Here's why Michael Schumacher wins all the races.
Two hours after the Grand Prix was over last Sunday, after the champagne was sprayed and the interviews were conducted, I was leaning against a railing on top of the garages, looking down at the Ferrari paddock.
The grunts of the outfit, a half-dozen or so, were starting the humongous job (and the most unglamorous of F1 tasks) of packing everything up in crates — tools, tires, pit equipment, race cars — for shipment to the next GP in Indianapolis.
Schumacher walked in on this little group. Danced in, is more like it. He had a big grin on his face and was obviously still pumped. He went up to each of these people and shook their hands and hugged them. He had a private word with each.
They all just beamed.
You see this and you know that those people would literally give their lives for this guy. He makes each and every member of that team feel ever so special.
©The Toronto Star

Bron: Forum pitstop.TV
Reply With Quote
Old 21-06-2004, 16:58
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

op pitstop.tv staat er te lezen dat Atlas F1 een studie heeft gedaan naar het feit of schumi al dan niet voorbij barrichello was op de streep. Nu zou hij er toch nog 0.013 sec achter gelegen hebben
Old 21-06-2004, 17:25
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Ik weet niet waar ze dat halen maar hier zijn de feiten. Tijdens de F1 op TV staat er onderaan het scherm 'official timing'. Die officiële timing gaf weer dat Schumacher als eerste over de officiële lijn ging. Al komt die misschien niet overeen met de geschilderde lijn van AtlasF1, het is die die telt. En als Schumacher daar als eerste over gaat betekent dat dat hij Barrichello ingehaald heeft. Simpeler kan toch niet?

Pitstop.tv heeft hier wel een ander mysterie opgelost. Barrichello heeft ten koste van zijn eigen race het veld onredelijk lang opgehouden. Zoals ik al lang dacht, is Schumacher dus niet op een eerlijke manier aan de leiding gebleven...
Reply With Quote
Old 21-06-2004, 19:18
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

wat foto's van de crash, van een amateur-fotograaf:

http://insider.speedtv.com/viewtopic...bf8baf8acaa0a0

duidelijk te zien dat Ralph zijn ogen toe zijn op de eerste 2, en hij dus waarschijnlijk KO is.
Old 21-06-2004, 19:41
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator

Ik zou het "ogen dicht" nu niet meteen linken aan het feit dat hij Knock out is...
Moest ik zone crash maken, ik zou ook ff oogjes dicht doen en hopen dat ik ooit alles rondom mij nog kan zien...
Old 21-06-2004, 20:52
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast

Zijn ogen zijn waarschijnlijk toe van de pijn die hij op dat moment heeft.
Old 21-06-2004, 21:08
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular

"Ik weet niet waar ze dat halen maar hier zijn de feiten. Tijdens de F1 op TV staat er onderaan het scherm 'official timing'. Die officiële timing gaf weer dat Schumacher als eerste over de officiële lijn ging. Al komt die misschien niet overeen met de geschilderde lijn van AtlasF1, het is die die telt. En als Schumacher daar als eerste over gaat betekent dat dat hij Barrichello ingehaald heeft. Simpeler kan toch niet?"

Als wetenschapper moet ik je hierin ongelijk geven. er zijn namelijk precedenten, kijk maar naar de atletiek! Daar wordt ook een officiële tijd weergegeven, die heel vaak naderhand wordt aangepast met 1, 2 soms drie hondersten... We praten hier over 13 duizendsten...
Reply With Quote
Old 21-06-2004, 21:14
Nicki_Mks's Avatar
De Paddock Regular

Ik dacht nochtans dat de F1-telemetrie zeer betrouwbaar was. Ik heb nog nooit geweten dat een chrono gecorrigeerd moet worden. Tien jaar, 16 races per jaar met 20 auto's, dat maakt 3200 correcte chrono's in de kwalificaties alleen. Het zou toch moeten lukken dat die ene keer op de 5000 dat het fout gaat op een kritiek moment in het voordeel van Schumacher is. Wetenschap is ook een kwestie van statistiek...

Edit: filmpje verwijderd.

Last edited by Nicki_Mks; 28-06-2004 at 22:19.
Reply With Quote
Old 21-06-2004, 21:23
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Nicki_Mks
Ik dacht nochtans dat de F1-telemetrie zeer betrouwbaar was. Ik heb nog nooit geweten dat een chrono gecorrigeerd moet worden. Tien jaar, 16 races per jaar met 20 auto's, dat maakt 3200 correcte chrono's in de kwalificaties alleen. Het zou toch moeten lukken dat die ene keer op de 5000 dat het fout gaat op een kritiek moment in het voordeel van Schumacher is. Wetenschap is ook een kwestie van statistiek...

PS: voor diegenen die nog in het vorig stadium zouden zijn (de ontkenning), hier (zeer tijdelijk wegens Bernie) het bewijs.

Edit: bekijk de video eens frame per frame. Dan is de timing overbodig...
Weet jij exact op welk punt de S/F lijn ligt en waar de meetlijn? Normaal moeten die samenvallen, maar het gebeurt wel meer dat dit niet het geval is.
Atlasf1 is qua brongeving zowat de beste site. Als zij het zeggen, is de kans dat het fout is klein. Dat zijn professionele F1journalisten.

Heb je er eigenlijk al eens aan gedacht waarom er niet een klacht indiende. Elk punt dat ze een concurrent kunnen afnemen is welkom, maar toch deed niemand dat. Reden: MS was op de lijn nog niet voorbij RB.
Reply With Quote
Old 21-06-2004, 21:33
Nicki_Mks's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by redje
Weet jij exact op welk punt de S/F lijn ligt en waar de meetlijn? Normaal moeten die samenvallen, maar het gebeurt wel meer dat dit niet het geval is.
Atlasf1 is qua brongeving zowat de beste site. Als zij het zeggen, is de kans dat het fout is klein. Dat zijn professionele F1journalisten.
FIA: ...when he crosses the control line (the Line) at the end of the
lap during which the two hour period ended. The Line is a single line which crosses both the track and the pit lane.

Ik ben niemand om het oordeel van Atlas F1 in twijfel te trekken. Maar volgens mij is "the Line" niet die witte streep op de grond, maar wel de plaats van tijdopname. Anders gebeurt de timing al zoveel jaren verkeerd...

En laat iedereen die zegt dat de timing gisteren fout zat eens met bewijzen afkomen. Het enige feit dat ik tot nu toe ken is het bovenstaand filmpje...

Quote:
Originally posted by redje
Heb je er eigenlijk al eens aan gedacht waarom er niet een klacht indiende. Elk punt dat ze een concurrent kunnen afnemen is welkom, maar toch deed niemand dat. Reden: MS was op de lijn nog niet voorbij RB.
Ik heb er zelfs twee:
1) Die mensen zijn ook slim genoeg om te weten welke investeringen geen zin hebben...
2) $?
Reply With Quote
Old 21-06-2004, 23:06
Obi-Jan's Avatar
Obi-Jan Obi-Jan is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Nicki_Mks

Edit: bekijk de video eens frame per frame. Dan is de timing overbodig...
Euh... ik heb het hier op de video een paar keer vertraagd bekeken (iets betere beeldkwaliteit ) en volgens mij was Schum er idd. niet voorbij aan s/f.

Vergis U niet he... s/f is niet de lijn aan de "brick yard", maar de witte lijn daar voor (net voor de markeringen van de startposities). Met de cameras aan de andere kant van de piste kan je dit beter zien (bvb. als ze, met 7 te gaan, Panis tonen).

Ok, 't was op 't kantje en waarschijnlijk nauwer dan Schum/Ferrari zelf graag gezien hadden, daar niet van, maar volgens mij net legaal.

Jan.
=---
Old 21-06-2004, 23:07
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Waarom zou dat geen nut hebben? Als BAR na de race een klacht indient en ze krijgen gelijk, heeft MS 25 seconden aan zijn been. Wil het nu dat Sato 22seconden na MS over de streep kwam. Sato zou dus niet 3des geweest zijn maar 2des. Een verschil van 2 punten. BAR zou dit zeker niet laten liggen. Een klacht zou nut gehad hebben, zelfs als het na de race gebeurde.
Ik hoop dat je niet begint met te insinueren dat Ferrari al de stewards omgekocht heeft en dan nog eens alle teams zwijggeld zou betalen. Dan is dat pas een investering met laag rendement.
Zoiets pas perfect in de complottheoriën die er over de F1 de ronde doen.
Reply With Quote
Old 21-06-2004, 23:11
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

volgens mij is de finish lijn niet gelijk aan de startlijn en is er daardoor dus geen probleem
ik heb de finish niet gezien ... u weet wel waarom ... maar het zou kunnen dat er dus kort na de bocht wordt afgevlagd ipv aan de startlijn en als ze die lijn nemen als referentie tijdens de race dan is er geen probleem, aan de startlijn leek het mij niet met het blote oog waar te nemen of hij er voorbij zat of niet, het was alleszins zeer close en als de timing het zegt ... maar ik vermoed dat we iets niet weten want anders was er zeker een klacht gekomen omtrent deze onregelmatigheid
Old 22-06-2004, 01:50
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Formule 1-piloot Ralf Schumacher (Williams BMW) heeft maandag het ziekenhuis mogen verlaten. Zondag maakte de Duitser in de GP van Amerika tegen 330 km/u een zware crash en werd hij naar het ziekenhuis overgebracht.

De 28-jarige Schumacher heeft een hersenschudding en een pijnlijke rug en zal anderhalve week rust in acht moeten nemen. Van de crash zelf herinnert hij zich naar eigen zeggen niets meer. De Grote Prijs F1 van Frankrijk, die binnen twee weken gereden wordt, komt zo goed als zeker te vroeg voor de Williams BMW-piloot.
Bron : vrtnieuws.be

De reservepiloot mag zijn benen inwrijven....

C U
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules