![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ja de TBR staat al aangeduid... Hopelijk ben ik tegen dan goed uitgeslapen na een weekje zeeklas... Heb nu ook een nieuwe Civic binnen (de type R). Voor de Corolla's ga ik nog wel zien, misschien dat ik er ideeën opdoe. heb bovendien nog zo'n oude Corolla 1600 staan om ook om te bouwen dus als ik er een schoontje zie... ![]() |
|
|||
|
|||
Het is hier zo stil de laatste dagen bij het modelbouw topic.
Liggen de werken bij iedereen stil ? ![]() |
|
||||
|
||||
Terwijl ik druk bezig ben met het ontwerpen van de decals voor de Lancer, heb ik even deze wagen verder van decals voorzien. Er zijn er ook enkele te kort dis dus bijgemaakt moeten worden en samen met die van de Lancer afgedrukt gaan worden.
De voorzijde is nu in orde na een nieuwe afdruk van sponsor en logo. Geen haperingen meer in de kleuren, dus perfect... ![]() Voor de zijkant even wat stapjes: om toch niet al te veel dooschijning te hebben koos ik om onder de decals een witte, lege decal te plaatsen. Iets wat ik beter ook had gedaan bij "OCTA+" en bij de namen van de piloot en co... ![]() ![]() De laatste "suprabazar" werd verkl*** waardoor ik dus weer wat moet wachten eer ik verder kan... Misschien begin ik de komende dagen aan het interieur... grtzzz
|
||||
|
||||
Zowat alle decals hangen er nu op. Volgende stap is het vernissen van de body en het opbouwen van het interieur. De resin stoelen zijn al gespoten. Verder moet er een rolkooi komen (ik kocht een styreen buisje) en moet ik de achterbank eruit snijden en vervangen door een styreen plaatje. We gaan dus weer een beetje terug...
![]() Grtzzzz
|
||||
|
||||
Deze was ik nog even vergeten: een dryfitje van stoeltjes en dashboard. Eerst even de stoeljes die er NIET in gaan en dan de resin vervangers.
![]() ![]() ![]() ![]() Grtzzzz
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) Last edited by Loeten; 19-11-2006 at 19:29. |
|
||||
|
||||
Eindelijk heb ik heel wat nuttige interieursfoto's gevonden. Nu kan ik netjes een passende rolkooi maken en het chassis aanpassen langsbinnen waar nodig. Denk dat ik het wel zwart ga maken langsbinnen, of toch weer wit? Of geel?? HELP !!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Voila, we kunnen weer bouwen... Als er nog goeie foto's hebben, steeds welkom !!
|
||||
|
||||
Tijd dat ik nog eens wat van me laat horen op bouwgebied dan. Ik doe nu en dan wat verder, maar zonder een degelijk fototoestel om updates te plaatsen, neemt de goesting vaak af. Ook heb ik weer amper tijd... Verlang al naar de kerstvakantie...
Even overlopen wat ik hier deed. Eerst moest ik dus de achterzetels verwijderen, net als dat bakje tussen de zeteltjes. Op de foto zie je het resultaat. De lelijke chassisindrukken werden reeds afgedekt met een plaatje van styreen. ![]() ![]() Daarna moest ik dus wat spleten en kieren opvullen. Alles wat wit is op de foto is styreenplaat. Het opvullen ging goed en ik had geen putty nodig. Heb er trouwens ook nog geen liggen ![]() ![]() ![]() Even een dryfitje met allerlei onderdelen: ![]() ![]() ![]() Er ontbreken trouwens nog enkele decals... Ik vond ook wat pics van de correcte Civic in rallyversie. Heel interessant om bevestigingspunten van rolkooi en reservewiel te zien. Ik ga die foto ten gepaste bijvoegen. Dit chassis gaat morgen in de witte primer en nadien wordt hij in de witte lak gezet zoals het hoort. De zeteltjes blijven matzwart, hoewel ik aan het twijfelen ging na het zien van de rode in de originele 1:1... Binnenkort meer hoop ik. Maar het wordt weer druk (proefwerken). Alle commentaar en tips welkom !!
|
||||
|
||||
Zo ziet de Civic er uit na het spuitwerk (2 lagen primer en 4 lagen TS-26)
Volgende stap is het opbouwen van de rolkooi. Misschien komend weekend, tussen het "opbouwen" van de rapporten van de leerlingen door... Jammer van de redelijk grote spleten tussen zijflap en wielkas. Ik ga er eens over slapen en horen wat jullie zeggen. Misschien toch dichtmaken met putty? Welke raden jullie aan?? Is eigenlijk geen mooi zicht he zo... ![]() grtzzzz
|
||||
|
||||
Ik zou het zo laten hoor, als alles er in zit zal dat niet echt meer opvallen. een outo zonder bekleding is ook niet altijd gelemaal vlak.
|
|
||||
|
||||
Ik heb een tube putty besteld en over een weekje of zo is die binnen. Dan maak ik de gleuven toch dicht, net als enkele extra gaatjes die er niet moeten zijn. Hopelijk valt het wat mee ten opzichte van het spuitwerk. Maar er zullen nog wat laagjes bij moeten...
Tot dan kan ik weer verder met andere delen. En dat is nu de rolkooi. Ditmaal gemaakt uit styrene buisjes. Deze zijn makkelijk plooi- en bewerkbaar. Ideaal dus. Ik ga nog effe nakijken hoe ik ze realistisch in elkaar zet. Wellicht dat de putty dan ook hier de onnauwkeurigheden gaat "wegmoffelen". Een overzichtje van het werk: (de drie delen hangen dus nog niet vast aan het interieur of aan elkaar hoor) ![]() ![]() Tips zijn welkom... grtzzz
|
||||
|
||||
Persoonlijk zou ik vertrekken vanaf de buis die dwars over de auto staat (links-rechts). Het is ook die buis die de stevigheid van de kooi bepaalt. De rest van de buizen sluiten aan op die dwarsligger. Zo moet je dus ook je model aanpakken.
De gebogen buizen die van voor naar achteren lopen onderbreek je dan, en je laat die aansluiten. En dan ben je vertrokken. Voor wat betreft de aansluitingen van je buisjes: neem je buis ietske langer en dan wat een beetje uitschuren totdat ze een holle kant hebben die je aan de andere buis kan zetten. De rest opvullen met putty en opschuren. Als je het echt chique wilt doen kan je daarna nog werken met secondenlijm om lasnaadjes te creëren. Voor de liefhebbers van prutswerk zeg maar ![]()
|
||||
|
||||
Dat komt hier ook goed zie ik
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Kijk eens in mijne topic over die Skyline KPGC-10 . Je kan daar de vorderingen mooi volgen en ipv te solderen , kan jij je buisjes lijmen.
![]() http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=13115
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]()
|
||||
|
||||
Even ook hier een update. De rolkooi is echt geslaagd, vind ik. Er moeten enkel nog twee zijbuisjes komen ter hoogte van de deuren. In de loop van de week ga ik dan de kooi nog wat bijwerken, schuren en spuiten.
![]() Tegenslag dan weer nij de decals... Ik heb er gisteren een eerste laagje blank lak op gezet. Ik vrees dat ik evenwel geen mistlaag heb geplaatst maar een te dikke laag. Gevolgen zijn een beetje zichtbaar: de inkt is hier en daar vetter geworden. Pech dus. Gelukkig heb ik nog wat in reserve liggen dus ga ik die mislukte decals vervangen. Ik weet nog niet of ik er dan weer blanke lak over ga zetten. En daarmee twijfel ik ook aan de Lancer. Dat zijn ook zelfgemaakte decals en om die ook te verpesten... Nu ja, heb ook daar nog wat reserve gemaakt, maar toch. Is heel wat werk... ![]() ![]() ![]() Grtzzz
|
|