![]() |
|
|
||||
|
||||
Ik ben sprakeloos
![]()
|
||||
|
||||
SCHITTEREND
![]()
Mvg, Lesley Last edited by eyckles; 19-08-2013 at 23:26. |
|
||||
|
||||
Waw, knap bezig ! En dit tussen de ritten in de Enecotour door? Wat zegt je kamergenoot daarvan? 't Is misschien Devreese... Die sliep waarschijnlijk vroeg iedere keer na zo een sterke prestaties. Eigenlijk knap van de hele ploeg om zoveel in beeld te rijden.
Maar even terug naar de verwering: 't is iets dak ga onthouden voor als ik ooit een dio'tje maak...
|
||||
|
||||
Mag ik ook even een woordje placeren? Eerst en vooral een dikke proficiat voor dit wondermooie project. Het model en het diorama zijn van erg hoge kwaliteit.
Maar net daarom is er iets wat me geweldig stoort en het verwondert me dat er nog niemand anders deze opmerking gemaakt heeft. Als je naar de referentiefoto's kijkt van de Peugeot valt er onmiddellijk iets op waar je volgens mij niet naast kan kijken: de gigantische spatlappen zowel voor als achter aan de wagen. En die blinken werkelijk in afwezigheid op je model, iets wat me al opviel in een vroeg stadium van de build. Maar ik dacht:"laat ik maar eerst eens afwachten tot het model klaar is". Nu je aan het diorama bezig bent ga ik er van uit dat je het model als 'klaar' beschouwt, vandaar dus nu mijn opmerking. Je kan de spatlappen er vrij makkelijk aan toevoegen en het zal je realisme met 75% verhogen ![]() |
|
||||
|
||||
Amai,
Een mooie wagen die ook nog eens in een mooi dio komt. Ik zit hier achter de pc en mijn mond valt open van verbazing ![]() Succes nog met de afwerking. p.s: ik deel inderdaad de mening van Sennake. Op de echte wagen zitten inderdaad spatlappen. Het zou inderdaad jammer zijn als deze op de echte wagen ontbreken. Als ik me niet vergis kan je dit nog makkelijk bijvoegen. Bij mijn peugeot was dit ook makkelijk aan te brengen. Maar het blijft natuurlijk jou model he ![]() Grtz Jens
WIP: Toyota Celica ST165 TTE C.Sainz L.Moya San Remo rally 1990 BMW M1 rally Groep B - B. Beguin - Tour de Corse '83 Coming up build: - Audi quattro A1 - Audi quattro sport (restauratie) - Audi quattro S1 Last edited by Jens; 20-08-2013 at 20:52. |
|
||||
|
||||
@Loeten, De update was al klaar voor de Enecotoer. met de koers denk ik er wel aan wat en hoe ik dingen zal doen maar neem ik nooit iets mee. geen tijd voor. Verder was het zo druk laatste maand dat ik eigenlijk altijd maar wat tussendoor aan heb kunnen werken. Maar met kleine beetjes kom je er ook en de goesting blijft dan groot
![]() @Sennake, waarom zou jij geen woordje mogen placeren? En met zulke opmerking maak je me alleen maar blij. Want eerlijk was dit me nog niet opgevallen en heb ik er dus wel naast kunnen kijken ![]() ![]() Vraag me niet hoe ik dat voor mekaar kreeg maar gelukkig zitten er hier scherpe ogen op het forum! (alhoewel het oog nu ook niet zo scherp moest zijn met zo een joekels van spatlappen, ik steek het op mijn verstrooidheid ![]() Het staat alvast bij het to do lijstje.
|
||||
|
||||
aan de rechterzijde van de muur werd er klimop bevestigd.
Eerst het net op maat uitsnijden en een kleurtje geven met de AB. ![]() Het net tegen de wand lijmen. ![]() Toen de blaadjes erbij genomen en ja hoor. Ik heb ze 1 voor 1 bevestigd. ![]() ![]() ![]() ![]() resultaat: ![]() ![]() Toen alle moed bijeen geraapt om de figuren te schilderen. Daarbij is een goede referentiefoto geen overbodige luxe: ![]() Alle naden werden dicht gewerkt, opgeschuurd en gespoten. ![]()
|
||||
|
||||
Aangezien er geen decals bestaan heb ik deze moeten zelf maken. ik heb geen photoshop , coraldraw of wat dan ook gebruikt, omdat ik daar de kennis niet voor heb. Gewoon logo's zoeken op het net in ''word'' plaatsen. De juiste grote aanmeten en printen.
![]() Bij de figuren zelf moest dus ook alles met het penseel gebeuren. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nu staan ze nog in de blinkende verf maar morgen komt er een laagje mat over. Dan kan er aan de schaduwen gewerkt worden. De hoofden werden ook al afgewerkt. Voor een niet figuurschilderaar kan ik er mee leven en zie ik de hoofden als af. Terry harryman: ![]() ![]() Ari Vatanen: ![]()
|
||||
|
||||
![]()
|
||||
|
||||
Knap gedaan Pieter, zowel de decals als de hoofden als de body's... Echt knap !!
|
|||
|
|||
Inderdaad, echt knap gedaan die figuurtjes. En die klimop mag er ook zijn!! Nice!
|
||||
|
||||
Vergeet uwe klimop niet op tijd te snoeien hé
![]()
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 10-10-2013 at 00:43. |
|
||||
|
||||
De figuren werden in de matte vernis gezet en toen ging ik 2 weken met vakantie
![]() Volle moed ging ik de figuren gaan afwerken bij thuiskomst maar toen zag ik dit: ![]() Ik kan niet zeggen dat de decal gaan reageren is want die zit er nog steeds stevig op maar de kleuren zijn gewoon uitgelopen. Ik heb de decals geprint op inkjet papier met een inkjet printer. Daarna gesealed met liquid decal film. Bij het sealen zag ik al dat als ik teveel met het penseel zou bewegen ik de inkt zou gaan openstrijken en die had al een week gedroogd!! Dus maakte ik gewoon dat de decal bedekt was en bij het opdrogen was niks te zien en mijn decal mooi gesealed. In het verleden heb ik al over gesealde decals met liquid decal film gespoten met clear zonder problemen. Dit gaat hier om matte vernis en weet niet of dit er iets mee te maken heeft? Iemand ervaring mee of een oplossing hoe ik mijn decals goed kan sealen?
gr Pieter Last edited by VSB; 03-11-2013 at 21:21. |
|
||||
|
||||
Misschien eerst een laag glansvernis aanbrengen, zoals je altijd doet en pas daarna je matte vernis aanbrengen.
|
||||
|
||||
Ik werd op de vingers getikt door Senakke dat er geen spatlappen aanwezig waren. Bij deze...
in totaal 6 stuks. 2 voor, 2 achter, 2 aan de bodem ![]() De achterste spatlappen moesten opgerold worden: ![]() vooraan: ![]() bodem: vooral om de motor te beschermen. ![]() ![]() ![]() De de figuren werden ook afgewerkt. Er werd een fles water toegevoegd aan Ari omdat hij een koeling reservoir bijvult. ![]() ![]() ![]() Ik hoop nu het diorama ook helemaal af te hebben. Het is moeilijk om er een stop op te zetten. Ik heb pigment poeder gebruikt om het nog realistischer te maken. Bedoeling is dat dit een lager gelegen bergdorpje moet voorstellen rond Monaco en die dus regelematig met modder en aarde te maken heeft die van de berg af komt. ![]()
|
|