De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 22-05-2006, 08:25
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Megane
Omdat vorig jaar die viper reed in de kleuren van pkgl en nu AD sport.
De wijzigingen zijn er toch gekomen om de 2 corvette's te bevoordelen.
Gaan we weer die weg inslagen waarop GLPK alles mag en de rest niet. Dit ben ik, en denk ook al andere, beu gehoord.

Mvg...
Reply With Quote
Old 22-05-2006, 10:45
wilmai wilmai is offline
De Paddock Regular

Ik ben zeer verbaasd over al de reacties die hier te lezen zijn.
Sommige terecht andere onterecht.
Ik ventileer hier mijn mening van het relaas.
Klasse 1 heb ik zeker in het eerste uur een wedstrijd gezien tussen twee wagens die beduidend sneller zijn dan de rest en hiervoor een wedstrijd in de wedstrijd van maakten. Daarna consolidatie van de marge genomen in een gelukte pitstop van GLPK en een mislukte van SRT. De rest reed er achter en zullen zich natuurlijk ook gefrusteerd voelen.

In klasse 2 en 3 een continue gevecht voor alle plaatsen natuurlijk zijn er hier ook team die er boven uitsteken maar het verschil is beperkter en hierdoor krijgen we een westrijd in de wedstrijd. Waarbij tacktiek, kwaliteit van de rijders en de wagen doorslag zal geven aan het kampioenschap. Dit reglement en de wagen liggen veel korter bij mekaar als de rest.

Het bericht van AD sport dat zij de race niet aanvatten vond ik een spijtig voorval natuurlijk is het frusterend om te weten dat je moet meestrijden voor de vierde - vijfde plaats in een hoogstand kampioenschap als je al jaren één van de steunpilaren bent van dit kampioenschap.

Ik vermoed dat na deze race RACB wel in actie gaat komen waardoor de verschillen zeker in klasse 1 zullen verkleinen of ze verdwijnen is een andere zaak. Maar ja investeringen, testdagen en andere zaken kosten geld en als team moet je hiervoor budget hebben. En in autosport draait het niet alleen om een goed team, piloten en wagen maar vooral om geld en veel geld.

Ik vind alle opmerkingen en zeker het negativisme van sommige hier niet passen voor de uitbouw en promotie van een dergelijk kampioenschap waarvoor we in het buitenland beneid worden.

voor zover mijn eerste reactie
Old 22-05-2006, 11:52
Pascal Pascal is offline
A4993

1. Longin-Kumpen 82 laps
2. Hart-Bleekemolen +21.241
3. Goossens-van Dongen 80 laps
4. Maes-Verbist 78 laps
5. Penders-Lamot +8.374
6. Severich-Josten 77 laps
7. van Rossem-Bouvy +29.693
8. Thiers-Lemeret 75 laps
9. Thiers-Thiers +31.268
10. Essers-Werckx-van Bellingen +35.763
11. Derdaele-Empsen +47.903
12. Steinberg-Neyens +1:30.878
13. Haane-Meert 74 laps
14. Vollebergh-de Laet + 8.402
15. Schreurs-Daniels +10.866
16. van Hover-Döring 16.773
17. Vetters-Jeuris +1:08.970
18. van Loo-Thomas +1:20.742
19. Leyssens-Lumbeeck + 1:27.655
20. Jamers-van Rompuy 73 laps
21. Grouwels-Grouwels +31.067
22. van Hoof-Nelissen Grade 72 laps
23. Cracco-Maton 71 laps
24. van Hoepen-den Otter + 13.985
25. Joosen-Vroman + 22.686
26. Steegmans-Steegmans 70 laps
27. Meulders-Grutman 69 laps
28. Stielstra-Steenbergen 67 laps
29. Vancraeynest-Leest + 2.865
30. Janssen-De Vries 61 laps
31. Bouillon-Robinson 59 laps
32. Van de Velde-Grifnée 57 laps
33. Raus-van Audenhove 63 laps
34. Van Herck-Booten 58 laps
NC. van Moerkerke-Hillebrand 29 laps
NC. van Dyck-Van Sande 13 laps
RET. Kenis-de Keersmaecker
RET. Ceusters-Jacobs
RET. Mattheus-Boden
RET. Beliën-Jakobs
RET. de Coster-Broodcooren
RET. Beckers-van Samang

Voor degenen die blind zijn (en/of kleurenblind) heb ik de uitslag, met de onderlinge verschillen wat bewerkt met mijn kleurpotloodjes.

Ja, ik heb in het eerste uur ook gezien hoe de 2 Corvettes met mekaar in gevecht gingen. En ja ik heb ook gezien hoe de GLPK-Corvette (min of meer) geblokkeerd werd door een achterblijver. En ja ik heb ook gezien dat dat aan de basis lag van het inhaalmaneuver van de SRT Corvette. Op zich waren dat enkele lichtpuntjes

Maar wees eerlijk de onderlinge veschillen zijn groot. En dat los je niet op met enkele kilootjes. En ook de indeling der klasses is niet helemaal geslaagd... Maar zo zal ieder zijn mening wel hebben, hé...

C U
Reply With Quote
Old 22-05-2006, 12:04
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Ik denk dat de RACB de Corvettes moet beperken zodat ze max 1,5 tot 2 seconden sneller zijn als de Marcos. Op deze manier doe je de investeringen van GLPK en SRT niet teniet, maar kom je de andere teams wel danig tegemoet, maak je het de andere teams makkelijker om te profiteren mocht er iets misgaan met de Corvettes en motiveer je teams om de kloof te overbruggen. Want een achterstand van 1,5 seconde is een stuk minder deprimerend dan een achterstand van 4 of 5 seconden.
Reply With Quote
Old 22-05-2006, 14:05
afond afond is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Thomaske_GLPK
Gaan we weer die weg inslagen waarop GLPK alles mag en de rest niet. Dit ben ik, en denk ook al andere, beu gehoord.

Mvg...
hmm, gezien hoe Kumpen wegreed na zijn de eerste pitstop.... tijdens de rijdersbriefing werd beweerd dat één van de redenen om kleinere achtervleugels te monteren het beschermen van commisarissen in de pits is, het zag er vrij gecontroleerd uit maar ik heb toch een paar mensen zien springen..., en dat kwam niet door een grote achtervleugel.....
Reply With Quote
Old 22-05-2006, 15:01
jeep jeep is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Thomaske_GLPK

Mvg...
Heb tijdens de vrije trainingen donderdag ook een mooi staaltje van Kumpen gezien.
Blijkbaar zat er op de Porsche geen juist ticket om de namiddag training te doen. De baan commisaris wijst Kumpen hierop en wil hem niet laten buiten rijden. Wat doet Kumpen rijd doodleuk deze brave man opzij en vertrekt. Gevolg een rode vlag en iedereen kan de boxen opzoeken. En dan ook nog uitstappen van ik ben de man heb ik iets verkeerds gedaan.
Reply With Quote
Old 22-05-2006, 15:19
German-Power's Avatar
German-Power German-Power is offline
De Paddock Rookie

Hallo

Ik ben nieuw op dit forum maar volg toch al 2 weken de berichten over de belcar . En ben zaterdag namiddag ook op cz gaan kijken . Ik hoop dat er wat aan de regelementen gewerkt wordt zodat er wat meer spanning in het kampioenschap komt . http://forum.depaddock.eu/images/smilies/bye.gif
Reply With Quote
Old 22-05-2006, 16:46
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by afond
hmm, gezien hoe Kumpen wegreed na zijn de eerste pitstop.... tijdens de rijdersbriefing werd beweerd dat één van de redenen om kleinere achtervleugels te monteren het beschermen van commisarissen in de pits is, het zag er vrij gecontroleerd uit maar ik heb toch een paar mensen zien springen..., en dat kwam niet door een grote achtervleugel.....
Dat lijkt mij onzin, aangezien de spoiler in geen geval breder dan de auto zelf mag zijn.

Over die GLPK kwestie, ik vind niet dat GLPK voorgetrokken wordt.
Trouwens, wie gaat er nu nog een Viper kopen om in Belcar te gaan winnen? Daarvoor zijn die Corvettes (sinds dit jaar) veel te goed en de Viper te oud. (en haal hier de vergelijking met FFSA GT aub niet bij, want dat is een heel andere kwestie)

Last edited by Integra; 22-05-2006 at 16:48.
Reply With Quote
Old 22-05-2006, 18:56
lotuzzz's Avatar
lotuzzz lotuzzz is offline
De Paddock Rookie

Ik vond de race echt wel mooi.

- Maes-Verbist stonden ongeveer voor m'n neus op de grid, en ik stond buitenkant Jacky Ickx, dus dat was vierdelaatst ofzo... z'n vorderingen in het veld ronde per ronde waren indrukwekkend (maar natuurlijk logisch)
- Severich die zich in het begin mooi kon meten met de snelste Porsches uit het veld
- Gevecht G&A 1-reeks versus 2 First Porsches
...

En dan natuurlijk de twee Vettes!!!
In de aanloop naar de rode lichten zetten ze zich bij het uitrijden van de Jacky Ickx zij aan zij, en toen liet Bleekemolen al merken niet met zich te laten sollen: Ie kwam dicht bij Longin gereden, en drukte die redelijk ver naar diens zijde van het circuit. Machtig om 2 zo'n beesten op een halve meter van elkaar te zien aanrollen...!

Stonden op de perfecte plaats, vond ik: We zagen de Jacky ickx (natuurlijk, daar stonden we, buitenkant, is wel kleiner geworden nu) maar ook het oprijden van de sacramentsheuvel was zeer goed te zien.
Zo zagen we Bleekemolen naast Longin komen op de top van de helling, om in omgekeerde volgorde langs te komen bij de volgende passage door de jacky Ickx.
De twee 'touchettes' hebben we dan ook nog kunnen zien, mooi wat de heren daar lieten zien!! Corvette Cup! De tweede touchette heb ik zelfs op film, maar ik neem aan dat dat op TV nog beter te zien zal zijn

Op de staantribune gaan zitten toen de pitstops eraankwamen, en de pittijden van de Vettes getimed: 22 seconden langer bij SRT!! Toen wisten we dat het spel gespeeld was...
Reply With Quote
Old 22-05-2006, 19:22
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by lotuzzz
En dan natuurlijk de twee Vettes!!!
In de aanloop naar de rode lichten zetten ze zich bij het uitrijden van de Jacky Ickx zij aan zij, en toen liet Bleekemolen al merken niet met zich te laten sollen: Ie kwam dicht bij Longin gereden, en drukte die redelijk ver naar diens zijde van het circuit. Machtig om 2 zo'n beesten op een halve meter van elkaar te zien aanrollen...!
Wat dus nog maar eens bewijst dat ze nog altijd niet kunnen starten in de belcar. Volgende koers: verplicht observeren van de legends start door de belcarpiloten die de start nemen, ze kunnen er nog iets van leren.

Reply With Quote
Old 22-05-2006, 19:26
MichelRacing MichelRacing is offline
De Paddock Rookie

Hoe zit 't nu met Menten? Blijft hij bij PSI, indien ja gaat hij samen door met Maes in de Belcar? We zouden na de race van gisteren uitsluitsel krijgen, nog steeds niets gehoord... De AD-Sport Boxster heeft dit weekend ook niet gereden zoals er werd gezegd blijkbaar, nergens een Boxster te bekennen op de startlijsten.
Bart, u kan mij wss wel vertellen zal Russell idd nog met een Biturbo aan de start komen of was dit maar een veronderstelling dat dat eventueel zou gebeuren?
Reply With Quote
Old 22-05-2006, 19:37
afond afond is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Integra
Dat lijkt mij onzin, aangezien de spoiler in geen geval breder dan de auto zelf mag zijn.

Over die GLPK kwestie, ik vind niet dat GLPK voorgetrokken wordt.
Trouwens, wie gaat er nu nog een Viper kopen om in Belcar te gaan winnen? Daarvoor zijn die Corvettes (sinds dit jaar) veel te goed en de Viper te oud. (en haal hier de vergelijking met FFSA GT aub niet bij, want dat is een heel andere kwestie)
die onzin komt van de organisatie.... blijkbaar is vorig jaar toch iemand door zo'n spoiler geraakt.... dat neemt natuurlijk niet weg dat je als een gek uit de pit mag wegstormen... denk dat die 2 strepen er volgend jaar nog staan voor box 36
Reply With Quote
Old 22-05-2006, 19:54
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by MichelRacing
Hoe zit 't nu met Menten? Blijft hij bij PSI, indien ja gaat hij samen door met Maes in de Belcar? We zouden na de race van gisteren uitsluitsel krijgen, nog steeds niets gehoord... De AD-Sport Boxster heeft dit weekend ook niet gereden zoals er werd gezegd blijkbaar, nergens een Boxster te bekennen op de startlijsten.
Bart, u kan mij wss wel vertellen zal Russell idd nog met een Biturbo aan de start komen of was dit maar een veronderstelling dat dat eventueel zou gebeuren?
Volgens mij zullen ze de volgende koers ook aanvatten met de RS, maar ze willen niet uitsluiten dat ze met de biturbo zouden kunnen terugkomen als hij vanachter meer grip heeft...

let vooral op de voorzichtige manier waarop ik dit formulier omdat ik nog altijd niet in het hoofd van de Thiersen kan kijken en enkel mijn persoonlijke mening formuleer.

Trouwens niemand de opmars opgemerkt van Kurt en Lémeret? Die waren toch ook niet slecht bezig...
Old 22-05-2006, 20:08
vince's Avatar
vince vince is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Bart.Vandecavey
Volgens mij zullen ze de volgende koers ook aanvatten met de RS, maar ze willen niet uitsluiten dat ze met de biturbo zouden kunnen terugkomen als hij vanachter meer grip heeft...
Dit zou PSI toch makkelijk kunnen verhelpen zoals JAM het vorig jaar heeft gedaan: een 4 wiel aangedrijving eronder. Of zie ik het dan verkeerd??
Reply With Quote
Old 22-05-2006, 20:31
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Bart.Vandecavey
Trouwens niemand de opmars opgemerkt van Kurt en Lémeret? Die waren toch ook niet slecht bezig...
Correcte opmerking, ze zijn vanuit de pitlane moeten vertrekken vanachter het deelnemersveld en eindigden toch nog mooi op een 8a9de plek. 4de in Klasse 1. Ik denk mits nog wat meer testwerk en km's achter het stuur te zitten zouden deze twee zeker voor 5de plek algemeen kunnen gaan. Maar de vraag: blijven deze twee bij JMT rijden of was dit een eenmalige keer?
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 4 (0 members and 4 guests)

Posting Rules