De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 25-05-2006, 01:37
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

FF wat achterstallige lectuur aan het lezen

Quote:
Bert Longin nam de bende op sleeptouw, maar kreeg van SRT-rijder Jeroen Bleekemolen méér tegenstand dan waarschijnlijk verwacht. De beide Corvettes fietsten van de rest weg en vochten een verbeten en gesmaakt duel uit waarbij ze elkaar verschillende malen raakten

Persbericht Belcar Home Race MVDBO - Tweede zege op een rij voor GLPK Corvette
Sinds wanneer is Endurance racen een "full-contact" sport? Heb ik iets gemist? Is dit een geaccepteerd verschijnsel? Hoezo normvervaging? Onacceptabel!

Quote:
Bert Longin - GLPK Racing: " Vanaf dat moment begon er een onwaarschijnlijke strijd die ronden lang aanhield. Ik denk dat we elkaar een keer of vier raakten, en dat is toch wel uitzonderlijk bij GT's. We hebben het publiek echt spektakel geboden, het was een mooie strijd voor de Belcar.

persbericht GLPK
1 tik kan ik nog slikken.................maar 4 keer Denk toch dat bepaalde mensen de essentie van het racen hebben gemist
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 25-05-2006, 07:42
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Toch niet Mark. Er is meer dan eenmaal contact geweest tussen de twee wagens. Dit was te zien aan de zijkanten van de wagens.

Mvg...
Reply With Quote
Old 25-05-2006, 10:52
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular

In het eerste deel van de race was het inderdaad hard tegen hard. Echter duidelijk merkbaar dat beide piloten er geen negatieve houding op nahielden tegenover elkaar en het gewoon rijden op limiet was en je weg zoeken door het tragere verkeer..
Je kan het aanzien als teveel auto's op een te smalle strook asfalt. Soms moet je dan wat duwen om erdoor te raken..., beter dat ze elkaar een duwtje in de zij geven dan dat ze er een tragere deelnemer uitmikken die toevallig ook daar rijdt waar de twee kemphanen aan het vechten zijn voor positie.

Zolang zulke touchettes beperkt blijven tot "deurtje trek" tussen de beide wagens zou ik het acceptabel vinden en zeker spectaculair noemen naar de toeschouwers toe.
Zou dit gedrag zich overzetten naar de tragere wagens toe lijkt het me te ver gaan en is er sprake van wedstrijdvervalsing

Het is wel aan de wedstrijdleiding om de grens van het aanvaardbare vast te leggen en bij excessen in te grijpen.

Ik meen ook geen enkele negatieve kritiek te hebben gehoord van de piloten of teams over deze vorm van rijden.
Bij gebrek aan enige andere spanning aan de kop van de race leveren zulke acties toch enige vorm van entertainment.

** edit¨**

Post hieronder geeft dus duidelijk ander beeld. Heb ik dus eerder niet rechtsreeks gehoord!
t

Last edited by fordje; 25-05-2006 at 10:54.
Reply With Quote
Old 25-05-2006, 10:52
El Torro's Avatar
El Torro El Torro is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Thomaske_GLPK
Toch niet Mark. Er is meer dan eenmaal contact geweest tussen de twee wagens. Dit was te zien aan de zijkanten van de wagens.
Toch niet Thomaske_GLPK, er zijn ook nog velen malen onacceptabel contact geweest met velen anderen
En dat er geknippert wordt met het licht, dat eerder nog ter discussie kwam, komt de veiligheid alleen maar ten goede maar om vervolgens nog gewoon te rammen op plaatsen waar dat absoluut niet nodig is om er maar voorbij te kunnen is super arrogant, onacceptabel, zeer gevaarlijk en erg duur.
Het is duidelijk dat deze mannen met andermans budget rijden terwijl het overgrote deel zelf voor de kosten moeten opdraaien, ook als ze zomaar door een Corvette van de baan geramd worden, gelukkig is het nog goed afgelopen deze keer, maar dat ligt zeker niet aan hun.
Het wordt hoog tijd dast de koersdirectie eens een hartig woordje met deze mannen gaat praten en vervolgens sancties op gaat leggen.
Old 25-05-2006, 10:54
El Torro's Avatar
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by fordje
Ik meen ook geen enkele negatieve kritiek te hebben gehoord van de piloten of teams over deze vorm van rijden.
Bij deze dan.......
Old 25-05-2006, 11:21
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by El Torro
Toch niet Thomaske_GLPK, er zijn ook nog velen malen onacceptabel contact geweest met velen anderen
En dat er geknippert wordt met het licht, dat eerder nog ter discussie kwam, komt de veiligheid alleen maar ten goede maar om vervolgens nog gewoon te rammen op plaatsen waar dat absoluut niet nodig is om er maar voorbij te kunnen is super arrogant, onacceptabel, zeer gevaarlijk en erg duur.
Het is duidelijk dat deze mannen met andermans budget rijden terwijl het overgrote deel zelf voor de kosten moeten opdraaien, ook als ze zomaar door een Corvette van de baan geramd worden, gelukkig is het nog goed afgelopen deze keer, maar dat ligt zeker niet aan hun.
Het wordt hoog tijd dast de koersdirectie eens een hartig woordje met deze mannen gaat praten en vervolgens sancties op gaat leggen.
Komend weekend brengen we in Pitstop.TV zoals gebruikelijk een ruime samenvatting van de Belcar Home Race. Ik heb de beelden intussen al snel even bekeken en behalve stoere duels tussen Longin en Bleekemolen heb ik weinig andere stoere dingen gezien.

Blijkbaar was El Torro getuige van veel getik van de Vettes tegen tragere deelnemers, die zelfs van de baan werden geramd. Is het mogelijk ook aan te geven wie zoal van de baan werd geramd?
Old 26-05-2006, 12:10
German-Power's Avatar
German-Power German-Power is offline
De Paddock Rookie

Ik denk dat de meeste mensen liever naar een race kijken waar af en toe een tikje wordt uitgedeeld en mooie inhaalmanouvre's te zien zijn . Zoals in belcar ,wtcc , btcc en ... Dan dat er sancties genomen worden en dat iedereen mooi achter elkaar blijft rijden en het verschil in de pitstops gemaakt wordt . Zoals ...
Reply With Quote
Old 26-05-2006, 13:45
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Gisteren avond de beelden (niet de onboard beelden) gezien van het duel tussen de SRT en PK vette op La Deux.
OK het was zeer zeker op en over het randje van wat we normaal zien in de Belcar, maar is daarom ook over het rand van wat er mag gebeuren op het circuit tijdens een (endurance) race?
Ik vind persoonlijk van niet.

Wat ik hier schrijf gaat enkel en alleen over het duw en trek werk tussen de Vettes in de Ickx chicane. Elke maneuver waarin de vettes andere wagens hebben geraakt tijdens het dubbelen mogen -denk ik- volgens het regelement bestraft worden. En dat zou dan ook simpelweg gedaan moeten worden...

Als het tenminste een koersleiding is die opjectief naar de race kijkt...
Old 26-05-2006, 13:58
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara
Gisteren avond de beelden (niet de onboard beelden) gezien van het duel tussen de SRT en PK vette op La Deux.
OK het was zeer zeker op en over het randje van wat we normaal zien in de Belcar, maar is daarom ook over het rand van wat er mag gebeuren op het circuit tijdens een (endurance) race?
Ik vind persoonlijk van niet.

Wat ik hier schrijf gaat enkel en alleen over het duw en trek werk tussen de Vettes in de Ickx chicane. Elke maneuver waarin de vettes andere wagens hebben geraakt tijdens het dubbelen mogen -denk ik- volgens het regelement bestraft worden. En dat zou dan ook simpelweg gedaan moeten worden...

Je niet vergalopperen, Mr. Dallara. Je trekt iets te snel conclusies, op basis van iets dat hier door El Torro is gezegd. Vandaar mijn vraag aan El Torro: welke mindere goden zijn er zoal door de Vettes aangetikt en zelfs van de baan geramd?
Old 26-05-2006, 13:59
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Ik heb de Corvette's alleen elkaar zien raken in de Ickx Chicane zoals hier meerdere malen wordt gezegd. Maar dat ze ook daadwerkelijk andere wagens ermee zouden betrekken tot hun gedueleer? Buiten: "1 keer een BMW (ex-wtcc die wit met groen) die wel wat hevig uitweek voor hen en daarmee van de piste ging, wel zonder enige schade te vernoemen en zijn weg direct kon voortzetten mits enkele seconden verloren te hebben" heb ik niets van overige zaken gezien die niet deugden...
Dat duel tussen GLPK-SRT met die enkele opstootjes vond ik best wel gewaagd en plezierig om naar te kijken, maak je niet elke keer mee dus vondt er niets verkeerd aan.
Reply With Quote
Old 26-05-2006, 14:05
El Torro's Avatar
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara
Elke maneuver waarin de vettes andere wagens hebben geraakt tijdens het dubbelen mogen -denk ik- volgens het regelement bestraft worden. En dat zou dan ook simpelweg gedaan moeten worden...

Voilà,
en Peter Baert heeft mijn verhaal blijkbaar niet duidelijk begrepen en/of gelezen, kijk je beelden nog eens goed na Peter, het geduw tegen anderen zal er zeker opstaan omdat de Vettes toch continu in beeld zijn.
Ben het eens met dat er een spannende race gereden moet worden voor het publiek, maar ik bedoel enkel en alleen dat klasse 1, 2 of 3 rijders niet onnodig het leven zuur hoeven te maken.
Old 26-05-2006, 14:09
Viper GTS-R***'s Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Voilà,
kijk je beelden nog eens goed na Peter, het geduw tegen anderen zal er zeker opstaan omdat de Vettes toch continu in beeld zijn.
Ik vraag me toch nog steeds af welke teams-wagens er dan geraakt zijn door de corvette's?? De enigste dat zou kunnen is die ex wtcc bmw groen wit, maar volgens mij was dat een uitwijkmaneuver van die piloot uit schrik vn de corvette's te raken. En dat hij iet wat té veel uitweek in het gras...
Tenzij je het tegendeel kunt beweren geef ik Peter toch ook gelijk hoor
Reply With Quote
Old 26-05-2006, 14:10
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Voilà,
en Peter Baert heeft mijn verhaal blijkbaar niet duidelijk begrepen en/of gelezen, kijk je beelden nog eens goed na Peter, het geduw tegen anderen zal er zeker opstaan omdat de Vettes toch continu in beeld zijn.
hoe weet jij dat nu? heb je de beelden die Peter ontvangen heeft zelf ook gezien?
Old 26-05-2006, 14:15
El Torro's Avatar
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R***
Ik vraag me toch nog steeds af welke teams-wagens er dan geraakt zijn door de corvette's?? De enigste dat zou kunnen is die ex wtcc bmw groen wit, maar volgens mij was dat een uitwijkmaneuver van die piloot uit schrik vn de corvette's te raken. En dat hij iet wat té veel uitweek in het gras...
Tenzij je het tegendeel kunt beweren geef ik Peter toch ook gelijk hoor
Zat jij tijdens de race ook in mijn wagen ?????????????
Ik heb je niet opgemerkt.
Old 26-05-2006, 14:17
Viper GTS-R***'s Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Zat jij tijdens de race ook in mijn wagen ?????????????
Ik heb je niet opgemerkt.
Gelieve dan eens te vermelden in welke wagen je reed...
Zodoende we kunnen zien of het daadwerkelijk op de beelden staat...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules