De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 16-06-2005, 23:42
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
villeneuve:"BAR is arrogant"

Quote:
Former World Champion Jacques Villeneuve has blamed the current disastrous form of his old team BAR on the outfit becoming 'big-headed and arrogant' after their charge to second place in last year's Constructors' Championship.

....

Villeneuve also went on to heap further criticism on his former boss David Richards, whom he enjoyed a troubled relationship with following the ousting of his manager Craig Pollock as BAR boss at the end of 2002.

When asked whether he was surprised that Richards was openly critical of him during his time at the team, Villeneuve said: "He does that to anyone who he believes is bigger than him.

bron: autosport.com
jacqueske steekt er een sok in en probeer dit jaar eerst is wat redelijke resultaten neer te zetten.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #2  
Old 17-06-2005, 14:31
Yannick R's Avatar
Yannick R Yannick R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Aalst
Posts: 303
Quote:
Originally Posted by raceboy
jacqueske steekt er een sok in en probeer dit jaar eerst is wat redelijke resultaten neer te zetten.
Dat hij (al) 1x wereldkampioen geweest is, bewijst al genoeg voor mij.
__________________
Kimi Raikkonen!
www.yannickroggeman.be
Reply With Quote
  #3  
Old 17-06-2005, 16:15
Smoove's Avatar
Smoove Smoove is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2005
Location: fg
Posts: 24
Quote:
Originally Posted by Yannick R
Dat hij (al) 1x wereldkampioen geweest is, bewijst al genoeg voor mij.
Williams was dat jaar gewoon de beste, niet moeilijk om dan wereldkampioen te worden.
Reply With Quote
  #4  
Old 17-06-2005, 18:53
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Daar zit je fout Smoove. Williams was zeker niet slecht dat seizoen maar de rijder moet ik super zijn om wereldkampioen te worden hé.

Mvg
Reply With Quote
  #5  
Old 17-06-2005, 19:36
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Die Williams was toen zó goed dat zelfs een iets mindere, maar nog steeds beter dan velen, piloot als Villeneuve ermee WK kon worden.
Reply With Quote
  #6  
Old 17-06-2005, 23:05
Yannick R's Avatar
Yannick R Yannick R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Aalst
Posts: 303
Zullen we dan maar zwijgen over de dominantie van Ferrari ?
Nuja, dat kon niet blijven duren.
__________________
Kimi Raikkonen!
www.yannickroggeman.be
Reply With Quote
  #7  
Old 17-06-2005, 23:29
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by redje
Die Williams was toen zó goed dat zelfs een iets mindere, maar nog steeds beter dan velen, piloot als Villeneuve ermee WK kon worden.
waarom viel Frentzen dan zo tegen?
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 18-06-2005, 11:07
Smoove's Avatar
Smoove Smoove is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2005
Location: fg
Posts: 24
Quote:
Originally Posted by marcel
waarom viel Frentzen dan zo tegen?
Daar heb je wel gelijk in

Last edited by Smoove; 18-06-2005 at 12:02.
Reply With Quote
  #9  
Old 18-06-2005, 12:25
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Quote:
Originally Posted by marcel
waarom viel Frentzen dan zo tegen?
-de voorkeursbehandeling van Villeneuve: Jacques zat sinds '96 al bij Williams en had ei zo na Damon Hills wereldtitel afgesnoept in '96: het seizoen dat Schumacher de puinhoop bij Ferrari kwam opkuisen. Hill en Villeneuve deelden dus in '96 de GP-zeges, en tot de laatste GP kon Villeneuve -weliswaar als rookie- in de beste wagen op het veld nog meestrijden. Het feit dat hij Damon Hill makkelijk aankon, bewijst volgens mij eerder de wisselvalligheid, het niet constante van Damons prestaties. Na Williams kende Hills carriere dezelfde neergaande spiraal als die van Villeneuve: beide geen dominante wereldkampioenen, beide weinig getoond van hun kunnen. Als Frentzen dan naar het team komt, hebben we een vice-WK, de rookie of the year '96 (en de zoon van Gilles! PR !) en Frentzen, die bij Sauber af en toe eens in de punten reed. De keuze was snel gemaakt.

-Het seizoen '97 kende een superieure Williams van Adrian Newey, maar ook een ontketende Schumacher in de door voormalige Bennetonmedewerkers omgetoverde Ferrari. Dat seizoen sprak men héél vaak van de strijd tussen Adrian Newey en Michael Schumacher; vaak omdat Villeneuve een seizoen van hoogtes en laagtes kende; met flagrante voorbeelden in regenraces als Monaco '97 en Spa '97. Daarom duurde het tot Jerez '97: Schumacher stuurde de verkeerde kant op en weg wereldtitel. Het was trouwens- als ik me niet vergis- door de deal tussen McLaren en Williams dat Villeneuve uiteindelijk nog WK werd: Patrick Head gooide het op een akkoordje met Ron Dennis: Coulthard ging opzij voor Villeneuve, en mathematische kampioen Villeneuve liet Hakkinen winnen.
In een verre van dominant seizoen werd Villeneuve dus WK. Zijn laatste zege dateert ondertussen dus van '97.

-Seizoen '98 kende de overstap van Renault-motoren naar de inferieure doorontwikkelingen: Mecachrome, Playlife, Supertec, noem maar op. De wagen in '97 was ontworpen door rookies, en het potentieel kwam er nooit uit. Villeneuve heeft ergens in Duitsland nog eens een P3 meegepikt, maar toen de geboorte van Pollocks' BAR werd aangekondingd, was de vlam eruit. De BAR zou Jacques weer WK laten worden, al in het eerste seizoen: een primeur ! We weten hoe het afliep: sinds '98 valt er niks noemenswaardig meer te vertellen over Jacques Villeneuve: een coureur die dankzij z'n WK-titel, z'n oversized-kledij, enkele grote uitspraken, en voornamelijk dankzij z'n achternaam nog altijd makkelijk aan een stoeltje kan komen. Het greintje snelheid dat hij had, is genadeloos kapotgekregen in de BAR-periode. Je vraagt je af wat Jacques nog in F1 doet: Sinds '97 geen resultaten meer, bij BAR buitengetrapt (ironisch dat BAR pas zonder Villeneuve succes oogstte), bij Sauber ondertussen door Peter Sauber zelf als 'traag' bestempeld. Wie wil Jacques nog, nu de rijdersmarkt via testrijders uitgedikt is ?
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #10  
Old 18-06-2005, 20:13
Yannick R's Avatar
Yannick R Yannick R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Aalst
Posts: 303
Ge moet toch maar WK worden met Hill en Schumi in de buurt.
En over die BAR .. die was gewoon niet zo betrouwbaar.
De snelheid was er mss wel een beetje, maar niet echt betrouwbaar.
__________________
Kimi Raikkonen!
www.yannickroggeman.be
Reply With Quote
  #11  
Old 18-06-2005, 21:02
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Quote:
Originally Posted by Yannick R
Ge moet toch maar WK worden met Hill en Schumi in de buurt.
En over die BAR .. die was gewoon niet zo betrouwbaar.
De snelheid was er mss wel een beetje, maar niet echt betrouwbaar.
Hill zat in het kampioenschapsjaar van Villeneuve bij Arrows! Villeneuve heeft daar dus relatief weinig tegenstand van ondervonden; enkel in Hongarije waar Hill gek genoeg altijd buitenaards was.

En Schumacher zat in '96 in een inferieure puinhoopferrari (een team dat mede dankzij Berger en Alesi de dieperik inging), '97 vertoonde de eerste tekenen van een heropstanding die in feite pas in 99 plaatsvond met de onstructeurstitel. 'de eerste tekenen'; dus nog lang niet de beste wagen op het veld en zéker minder snel dan de toenmalige Williams.

en zoals ik zei; het greintje talent dat Villeneuve had, is genadeloos kapotgemaakt bij het geknoei van BAR.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #12  
Old 18-06-2005, 22:37
Yannick R's Avatar
Yannick R Yannick R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Aalst
Posts: 303
Hola, mijn geheugen laat mij even in de steek .

Maar over BAR weet ik wel dat Villeneuve soms enkele keren uitviel dankzij technische problemen. Het jaar weet ik niet echt meer precies maar hij reed toch wel altijd rond P8 ofzo. Dus niet echt 'wow'
__________________
Kimi Raikkonen!
www.yannickroggeman.be
Reply With Quote
  #13  
Old 19-06-2005, 10:31
Alain's Avatar
Alain Alain is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Hasselt
Posts: 912
Quote:
Originally Posted by Finish
(een team dat mede dankzij Berger en Alesi de dieperik inging)
Nou, een interessante stelling waarvan ik de onderbouw graag eens zou willen vernemen...
Reply With Quote
  #14  
Old 19-06-2005, 11:19
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Quote:
Originally Posted by alain
Nou, een interessante stelling waarvan ik de onderbouw graag eens zou willen vernemen...
Terecht dat je me op m'n vingers tikt; de Ferrari was in '94-'95 niet vooruit te branden, voornamelijk niet te wijten aan Alesi en Berger maar gewoon aan het slechte totaalpakket. Mijn fout...
Ik baseerde me verkeerdelijk op de seizoenen '96-'97, waar ze allebei plots bij Benetton zaten en dat succesteam duidelijk z'n hoogtepunt gekend had, mede dankzij de leegloop naar Ferrari. De individuele prestaties van Berger of Alesi waren bij Benetton toch eerder wisselvallig (buiten die fenomenale come-back zege van Berger op Hockenheim).
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 06:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.