|
|
||||
|
||||
Mijn spuitcabine is klaar.
Wat een dagje "verplichte congé" al niet kan doen. Verplichte congé omdat ik met de auto onvoorzien naar de garage moest nadat de achterruit, afgelopen week, besloten had om er de brui aan te geven en in 100.000-pieces in mijn koffer ging liggen - maar goed we wijken af en dat is een ander verhaal.
De spuitcabine dus. Al zo lang was ik erover bezig, maar er was altijd wel iets dat niet in mijn plaatje/plannetje paste om er aan te beginnen. Tot ik enkele weken geleden op zolder, de oude TV-kast uit de ouderlijke woning zag staan. Zo eentje waar de TV ingeschoven kon worden en die dan dichtgedaan kon worden met deuren. Ik keek, bleef staan en dan ... TING! Dat zou mijn spuitcabine gaan worden. Zaterdag begonnen en vandaag dus afgewerkt. Zo ziet ie eruit aan de buitenkant in gesloten toestand. De ventilator en de verlichting worden met een dubbelpolige schakelaar bediend. Deze is met een stekker op het netaangesloten. Het geheel kan dus volledig "ontkoppeld" worden van het net. Het geheel steunt op 3 forse winkelhaken De venitlator is er eentje van codumé omdat ik dacht dat computerventilo's misschien niet voldoende zouden zijn voor de hele kast, en ik wilde ook maar 1 opening naar buiten. Ventilator en stofvrije lamp. Ineens een defitge gehangen, want goede verlichting is alles bij het spuiten. Er zit een "daglicht" TL lamp in. Die dus blauwig kleurt. Last edited by Guido; 14-02-2005 at 22:51. |
|
||||
|
||||
In open toestand en met verlichting aan. Zo geeft de lamp natuurlijk te veel licht en schijnt ze recht in je ogen. Geen nood, daar heb ik een oplossing voor bedacht.
Aan de TV kast zat er nog een onderstuk dat ik eraf gezaagd heb. Een deel hiervan heb ik gerecupereerd om een afscherming te maken, met de nodige uitsparingen aan weerszijde om de scharnieren in te laten bewegen. En zo ziet 'em eruit met verlichting aan, klaar om gebruikt te worden. De damptest - met sigaret - geeft een goed resultaat. Net buiten de kast gaat de rook gewoon omhoog, vanzodra erbinnen, mooi naar de ventilator. Deze week wellicht de shake-down |
|
||||
|
||||
Re: Mijn spuitcabine is klaar.
Quote:
Hebt ge enige vorm van filtering in die kast?, kwestie van de levensduur van uw ventilator niet te verkorten. |
|
||||
|
||||
geen filtering, de ventilator is demonteerbaar en kan dus gereinigd worden.
|
|
||||
|
||||
Mooi werk ze. Uw porscheke zal nu wel lukken, met zo'n cabine
|
||||
|
||||
Huudo,
is die afzuiging van het soort dat ze in badkamers monteren om vocht af te zuigen?
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
mooi mooi , nu gaan we eindelijk eens mooie modellen zien
|
|
||||
|
||||
Quote:
lol Mooi cabineke idd Huudo
|
||||
|
||||
Knap Werk Huudo,
Misschien ne tip : Kleef doorzichtige folie op uw TL-Lampkap. Het soort waar ze boeken mee kaften. Want anders wordt het na een model of twintig wel wat donker in uw spuitcabine. Je kan dan gemakkelijk de folie vernieuwen (is goedkoper dan een nieuwe lampkap). (Is een zo beetje het principe van vizierfolie op helmen). 555
|