Top Gear is terug
Net op teletext gemerkt dat er vanavond een aflevering van top gear is met de Ford Focus en de Ferrrari Enzo.
|
Vorige week is de nieuwe serie begonnen.
|
idd, en het begon meteen goed: Clarckson mocht zijn eigen haar opeten :D
|
Er was al eventjes geleden een aflevering waarin ze de Corvette C6 getest hadden. Na die reportage gezien te hebben, dacht ik echt dat die mannen van Top Gear amateurs waren. Ze kraakte de wagen gewoon op alle vlakken af. :mad: Van AMATEURISMI gesproken. :mad:
Greetzz.. Corvetteboy |
Dus omdat ze het niet eens zijn met jouw mening zijn het amateurs? :rolleyes: Hoe dikwijls heb jij al in een C6 gezeten?
|
Het is gewoon dat ze me de indruk gaven dat de Engelse wagens beter zijn dan de Amerikaanse. Bij ieder negatief punt van de Corvette zeiden ze hoe geweldig toch de TVR is op dit vlak was. Bij een ander negatief punt zeiden ze dan hoe geweldig dan die andere Engelse wagen daar ook weer is, maar over de technologie waarbij de snelheid van de wagen op de voorruit geprojecteerd wordt, wordt geen woord gezegt. En nog dit, Ik ben dan wel 16 jaar, maar vindt niet dat ze die Top Gear snotneus van rondt de 25 zo een wagen moeten laten testen, en die de wagen dan helemaal afkraakt nog ook. IPV dat ze die wagen dan laten testen door Jeremy Clarkson ofzo.
Greetzz.. Corvetteboy |
alles wat bij top gear gezegd word moet je met een korrel zout nemen.
|
Wat kan het mij wat schelen dat de Corvette C6 op niks trekt. Als GM maar een heerlijke C6-R maakt. :p
|
Misschien een stomme vraag maar op welke post komt Top Gear eigenlijk en welke dagen en uren?
Mvg |
Zondag om 21 uur en maandag herhaling om 1u30 op BBC2
|
Thanks Raceboy
|
@corvetteboy... Sorry hoor, de C6 ziet er goed uit van buiten (vanbinnen is iets anders...), maar als je met je hand gewoon een deuk in de carrosserie kunt duwen, dan voel je wss aan je kleine teen al aan dat er iets verkeerd zit... Het is en blijft een amerikaan (log, wollig en onverantwoord zacht afgeveerd). Waarschijnlijk een heerlijke cruiser, maar geen partij voor gelijk welke Europese sportwagen (en zeker niet een pure zoals bijvoorbeeld een TVR)...
En daar gaat het precies om, de corvette, het icoon van de Amerikaanse sportwagen wil zichook profileren als een sportwagen, terwijl het eigenlijk dat niet is... Enja, dan ga je gewoon voor de bijl. En geloof me vrij, Hammond weet goed genoeg wat autorijden is ;) Geef die Corvette aan Clarckson, en die breekt hem letterlijk af :) Enja, die snelheid projecteren op de voorruit, leuk gadget, maar niet meer dan dat. En daar gaat het ook niet om bij dat soort wagens, het gaat om de snelheidsbeleving, het op de grond krijgen van pk's, de bochtensnelheid, directheid van het sturen,... Ik weet niet of je de aflevering gezien hebt dit weekend (met de F40, de Enzo, Carrera GT, McLaren F1 en Pagani Zonda S en de Jaguar XJ220), maar dan zie je wat bijvoorbeeld Clarkson van een sportauto verwacht (en wat iedereen ervan verwacht, of van zou moeten verwachten...) Clarcksons favoriet was dan ook niet de wagen met de hoogste topsnelheid, niet de wagen met de krachtigste motor, maar wel de lichtste wagen, de meest agiele, de meest compromisloze ... |
Quote:
Hoe goed/slecht de C6 is weet ik niet, maar bepaalde feiten, zoals al aangehaald, kan je niet negeren. |
Quote:
En toch, toen Clarkson de Carrera GT testte, was hij zo onder de indruk. Nu met de Enzo was het nog erger precies. Dan verandert hij ineens en vindt hij de Porsche ineens niet meer zo denderend. T is toch ne rare kerel. |
Quote:
|
Allereerst, dankzij Scalle en Speesman (2 piloten die ik leren kennen heb tijdens het weekend van 23 oktober toen we het beste van onszelf hebben mogen tonen achter het stuur van de Uniroyal Fun Cup) heb ik eindelijk de weg gevonden naar dit forum.
Verder, de discussie rond het al of niet objectief zijn van Top Gear is compleet irrelevant; het is juist de sterkte (samen met de karakters vd presentatoren) van dit programma. Door het feit dat ze zo machtig zijn binnen het wereldje kunnen ze het zich veroorloven om een wagen desnoods tot de laatste vijs af te breken, zonder te moeten vrezen dat ze persona non grata worden indien ze de volgende keer de vraag stellen om een nieuw model te testen. Zeg nu zelf, welk programma is beter, het slaapverwekkende autowereld TV of een weliswaar minder objectief maar oh zo vermakelijker gebracht programma als Top Gear? Ik droom al jaren van zulk een programma in ons kleine bekrompen landje (ik stel me zelf kandidaat om het te presenteren), helaas zal het altijd bij dromen blijven... :( |
Die verwijzingen naar Pink Floyd omdat ze Mason zijn Enzo mochten gebruiken waren hilarisch.
|
This car is so fast i could take you to "the dark side of the moon" :D
|
Quote:
|
Is Autowereld TV objectief? Ik ken dit programma verder niet maar, de autoprogramma's op Nederlandse commerciele TV zijn ook niet objectief.
|
Autowereld TV kan eventueel objectief genoemd worden. Spijtig genoeg worden de grote tekortkomingen soms vergeten. Je blijft steeds op je honger zitten. Wij noemen dit "afgestreken". Ik erger me vooral aan het feit dat je soms enkel beelden krijgt van details, een badge, een velg, een vijs, het stuur.
Verkeers-technisch is het een complete ramp. Smalle weggetjes, bochtjes insnijden, hoge snelheden, mistlichten op klaarlichte dag. Men mag niet vergeten dat het programma bekeken wordt door iedereen, de door de wol geverfde en relativerende ervaren chauffeur, maar ook de jonge en onervaren bestuurder die vindt dat hij dit ook mag doen ... en dan maar zagen dat mistlichten op € 185 uitkomen, of wat die klojo op hun lijn deed. Geef mij dan maar Top Gear. Ondanks het korreltje zout nemen ze geen blad voor de mond en snelheid wordt getest waar het moet getest worden, op het circuit. |
Quote:
Overigens is er ook een zekere P. Baert die zich hier ook schuldig aan maakt ;) |
Kan er mij iemand zeggen welke de "restoration project" was van de 1e Top Gear van het nieuwe seizoen ... the James Dean RSA 550 Spyder ?????? .... of heb ik verkeerd gehoord ...
|
Quote:
Verder moet ik je volledig bijtreden in je mening over TopGear ... laat maar komen dergelijke programma's ! Take care ! |
Quote:
|
Quote:
Op http://www.ultimatecarpage.com/frame...hp&carnum=1520 staat te lezen : Quote:
Ze grapten er ook over dat de auto aan James Dean zou worden geleverd met trommelremmen, ook al had Lotus de technologie van schijfremmen al voor handen. Ze waren echter bang "that the Americans would nick the technology" :) |
Jep, het was ook zo dat de Lotus te laat werd opgeleverd, waardoor Dean ondertussen zijn spider had gekocht, om het wachten wat aangenamer te maken, maar waarmee hij enkele dagen later verongelukte... Het wel bekende 'als-dan' verhaal hé ;)
|
Ben er ook mee akkoord dat Top Gear draait om entertainment (een "megatoffe TVR" kopen iemand? :D) en stoor mij daar ook niet aan, leuk om zien en daar draait het toch om?
Maar ik denk wel dat er een paar scenes uit hun nurburgringreportage gaan geknipt zijn. :D Of tzou moeten zijn dat ze zo fair play zijn om het niet te doen, alleszins benieuwd :) Wat de potentie van de Z06 betreft om ingezet te worden als sportwagen, ik hoop dat het beter is als die van de Z05 want ik heb een paar vrienden die er met zo een circuit proberen doen. Met nadruk op proberen, bij elk van de drie staat hij meer in garage als wat anders, wagen lijkt er gewoon niet op berekend te zijn ... Jochen |
Voor zij die het gemist hebben: Enzo + supercars.
Let op: 107Mb!! |
Ik heb nog ne kilo of 10 Top Gear filmkes gevonden. :D
Hier |
Nog even over James Dean ...
Toen hij verongelukte was James Dean onderweg naar een race. Hij werd gevolgd door een servicetruck met aan het stuur zijn mechanieker ... Dan Gurney. Dan Gurney zou later 4 GP's F1 winnen, 5 NASCAR's, 7 Indy's, 2 Le Mans en ... de eerste Cannonball Run in een Ferrari Daytona Coupé. Samengevat 303 starts, 48 overwinningen, 37 pole's, 23 tweede plaatsen en 18 derde plaatsen. Mocht ook even gezegd worden. |
alle afleveringen van topgear & 5th gear zijn hier : http://gear.viper007bond.com/ te vinden....
|
iemand gistere top gear gezien...
echt goed al die btcc rijders met die oude station wagens tegen mekaar :gas: :D en daarna mlet de jaguar diesel op de lange Nürburgring |
T was goed, vooral dat met Sabine Schmidt. :D Clarkson was een dikke 40 seconden trager. :p
|
Quote:
|
Alle respect voor Sabine maar in werkelijkheid heeft ze Jeremy eerst wat rondgevoerd eer hij het stuur overnam.
Ze had dus wel geoefend. Verder zeker een leuke reportage, wel spijtig dat nergens vermeld werd dat de wegcode van kracht is en enforced wordt (helikopters inbegrepen). We zien de rookie Engelsen met hun keukenklokken al komen volgend jaar =:O Ik zat trouwens in die zilveren GT3-MR waar Sabine mee in gesprek was maar ge kunt mij nie zien :o Jochen |
Quote:
|
Quote:
en die 15000 rondjes daarvoor :D |
Quote:
Haar eerste rondje was met de Ford van mama, 17 jaar en nog geen rijbewijs. Ze had hem geleend om boodschappen te doen :D Jochen |
Richard were you driving the V6? :D
|
All times are GMT +2. The time now is 10:13. |