De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 31-10-2004, 20:46
NGT Racing's Avatar
NGT Racing NGT Racing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Grimbergen
Posts: 297
Talking Top Gear is terug

Net op teletext gemerkt dat er vanavond een aflevering van top gear is met de Ford Focus en de Ferrrari Enzo.
Reply With Quote
  #2  
Old 31-10-2004, 20:56
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Vorige week is de nieuwe serie begonnen.
Reply With Quote
  #3  
Old 31-10-2004, 21:15
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
idd, en het begon meteen goed: Clarckson mocht zijn eigen haar opeten
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 31-10-2004, 21:38
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Er was al eventjes geleden een aflevering waarin ze de Corvette C6 getest hadden. Na die reportage gezien te hebben, dacht ik echt dat die mannen van Top Gear amateurs waren. Ze kraakte de wagen gewoon op alle vlakken af. Van AMATEURISMI gesproken.

Greetzz.. Corvetteboy
__________________
http://www.brechtdecancq.com
Reply With Quote
  #5  
Old 31-10-2004, 21:41
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Dus omdat ze het niet eens zijn met jouw mening zijn het amateurs? Hoe dikwijls heb jij al in een C6 gezeten?
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #6  
Old 31-10-2004, 21:53
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Het is gewoon dat ze me de indruk gaven dat de Engelse wagens beter zijn dan de Amerikaanse. Bij ieder negatief punt van de Corvette zeiden ze hoe geweldig toch de TVR is op dit vlak was. Bij een ander negatief punt zeiden ze dan hoe geweldig dan die andere Engelse wagen daar ook weer is, maar over de technologie waarbij de snelheid van de wagen op de voorruit geprojecteerd wordt, wordt geen woord gezegt. En nog dit, Ik ben dan wel 16 jaar, maar vindt niet dat ze die Top Gear snotneus van rondt de 25 zo een wagen moeten laten testen, en die de wagen dan helemaal afkraakt nog ook. IPV dat ze die wagen dan laten testen door Jeremy Clarkson ofzo.

Greetzz.. Corvetteboy
__________________
http://www.brechtdecancq.com
Reply With Quote
  #7  
Old 31-10-2004, 23:05
Stefan Stefan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Roosendaal(nl)
Posts: 364
alles wat bij top gear gezegd word moet je met een korrel zout nemen.
Reply With Quote
  #8  
Old 01-11-2004, 09:21
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Wat kan het mij wat schelen dat de Corvette C6 op niks trekt. Als GM maar een heerlijke C6-R maakt.
__________________
Reply With Quote
  #9  
Old 01-11-2004, 11:37
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Misschien een stomme vraag maar op welke post komt Top Gear eigenlijk en welke dagen en uren?

Mvg
Reply With Quote
  #10  
Old 01-11-2004, 13:08
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Zondag om 21 uur en maandag herhaling om 1u30 op BBC2
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #11  
Old 01-11-2004, 14:48
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Thanks Raceboy
Reply With Quote
  #12  
Old 01-11-2004, 15:06
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Ingelmunster
Posts: 567
@corvetteboy... Sorry hoor, de C6 ziet er goed uit van buiten (vanbinnen is iets anders...), maar als je met je hand gewoon een deuk in de carrosserie kunt duwen, dan voel je wss aan je kleine teen al aan dat er iets verkeerd zit... Het is en blijft een amerikaan (log, wollig en onverantwoord zacht afgeveerd). Waarschijnlijk een heerlijke cruiser, maar geen partij voor gelijk welke Europese sportwagen (en zeker niet een pure zoals bijvoorbeeld een TVR)...

En daar gaat het precies om, de corvette, het icoon van de Amerikaanse sportwagen wil zichook profileren als een sportwagen, terwijl het eigenlijk dat niet is... Enja, dan ga je gewoon voor de bijl. En geloof me vrij, Hammond weet goed genoeg wat autorijden is Geef die Corvette aan Clarckson, en die breekt hem letterlijk af

Enja, die snelheid projecteren op de voorruit, leuk gadget, maar niet meer dan dat. En daar gaat het ook niet om bij dat soort wagens, het gaat om de snelheidsbeleving, het op de grond krijgen van pk's, de bochtensnelheid, directheid van het sturen,...

Ik weet niet of je de aflevering gezien hebt dit weekend (met de F40, de Enzo, Carrera GT, McLaren F1 en Pagani Zonda S en de Jaguar XJ220), maar dan zie je wat bijvoorbeeld Clarkson van een sportauto verwacht (en wat iedereen ervan verwacht, of van zou moeten verwachten...) Clarcksons favoriet was dan ook niet de wagen met de hoogste topsnelheid, niet de wagen met de krachtigste motor, maar wel de lichtste wagen, de meest agiele, de meest compromisloze ...

Last edited by Lambo; 01-11-2004 at 15:14.
Reply With Quote
  #13  
Old 01-11-2004, 15:17
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Quote:
Originally posted by alarma
alles wat bij top gear gezegd word moet je met een korrel zout nemen.
Vwala. Je moet in je achterhoofd houden dat ze Britse wagens altijd iets beter zullen vinden. Clarkson kiest zelf liefst een Italiaanse of Britse wagen (waarom koos hij vorig seizoen immers voor de F360CS ipv de Porsche GT3RS, die allebei evengoed zijn, maar de laatste was goedkoper) . Er zit echter wel veel waarheid in hun analyses, doch zijn ze nooit helemaal objectief.
Hoe goed/slecht de C6 is weet ik niet, maar bepaalde feiten, zoals al aangehaald, kan je niet negeren.
Reply With Quote
  #14  
Old 01-11-2004, 15:20
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Quote:
Originally posted by Lambo

Ik weet niet of je de aflevering gezien hebt dit weekend (met de F40, de Enzo, Carrera GT, McLaren F1 en Pagani Zonda S en de Jaguar XJ220), maar dan zie je wat bijvoorbeeld Clarkson van een sportauto verwacht (en wat iedereen ervan verwacht, of van zou moeten verwachten...) Clarcksons favoriet was dan ook niet de wagen met de hoogste topsnelheid, niet de wagen met de krachtigste motor, maar wel de lichtste wagen, de meest agiele, de meest compromisloze ...
En die met de minste electronica. Clarkson heeft dar een helemaal gelijk. Tegenwoordig wordt de electronica, zowel in de autosport als het dagdagelijks verkeers, alsmaar belangrijker. Maar dan is er geen plezier meer in het rijden. Je voelt wel een grotere kick dan vroeger, maar de fun is er niet meer. Enzo Ferrari wilde ook zoveel electronica en luxe niet in zn wagens.

En toch, toen Clarkson de Carrera GT testte, was hij zo onder de indruk. Nu met de Enzo was het nog erger precies. Dan verandert hij ineens en vindt hij de Porsche ineens niet meer zo denderend. T is toch ne rare kerel.
Reply With Quote
  #15  
Old 01-11-2004, 20:02
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Ingelmunster
Posts: 567
Quote:
Originally posted by redje
En toch, toen Clarkson de Carrera GT testte, was hij zo onder de indruk. Nu met de Enzo was het nog erger precies. Dan verandert hij ineens en vindt hij de Porsche ineens niet meer zo denderend. T is toch ne rare kerel.
Blijkbaar is er dan nog baas boven baas hé... Maar het is zoals hij zelf zei: de kick met een Enzo of een Carrera GT mss groter dan met een F40, maar de funfactor ligt mss wat lager door de electronica. En dan is het maar wat je verkiest hé: ongebreidelde kracht en pk's of een zuiver mechanische wagen met wat minder brute kracht...
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 12:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.