![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
24u Spa GT2 klasse techn. specs
Volgende week gaan we een boeiende uithoudingsrace 24u Spa tegemoet.
Graag een bevestiging van de onderstaande prestaties en technische specs waarin de Ferrari F430 en Porsche 997GT3-RSR in de GT2 klasse aantreden voor de 24u Spa 2007. Diameter luchtbegrenzer motor: - F430: 28,1 mm ? of 28,8 mm ? - Porsche 997: 30,1 mm of 30,3 mm ? Een gok wat betreft PK tijdens de race ![]() - F430: 460 pk - Porsche 997: 485 pk Spoorbreedte velgen: - F430: Voor 10 inch ? / Achter 10 inch ? - Porsche 997: Voor 10 inch ? / Achter 14 inch ? Gewicht (lege brandstoftank): - F430: 1100 kg + 28 kg ballast piloten ? - Porsche 997: 1225 kg + 28 kg ballast piloten ? Voorspelling topsnelheid in Combes: - F430: 260 kmh ? - Porsche: 262 kmh ? Voorspelling kwalifikatietijd 24u spa 2007 (nieuwe omloop) - F430: 2 min 21 sec - Porsche: 2 min 21 sec Alvast dank voor de feedback. |
#2
|
||||
|
||||
30.3 mm restrictor voor de 997 RSR.
__________________
![]() Last edited by Integra; 20-07-2007 at 19:59. |
#3
|
||||
|
||||
Vraagje: waarom is het gewicht van de Porsche 997 RSR zoveel hoger dan van de F430??? Reglementen of kostenbesparing???
__________________
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
ik denk dat er tijdens de 24 uren niet met ballast gereden wordt (en een piloot van 28kg lijkt me wel héél licht berekend ![]()
__________________
|
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Keuze van Porsche voor de 997: Door te opteren voor de hogere gewichtsklasse (1225 kg) mag men reglementair een grotere diameter van de luchtbegrenzer monteren (= meer vermogen) en mogen veel bredere banden geplaatst worden (14 inch) Keuze van Ferrari voor de F430 Lagere gewichtsklasse (1100 kg): dus kleinere diameter luchtbegrenzer, en smallere banden. Om die lagere gewichtsklasse te behalen heeft de F430 de cylinderinhoud van de motor reglementair beperkt tot 4000 cc (In serie 4300 cc). Daardoor heeft de F430 in serieversie meer PK (490) dan de F430 in GT2 versie. Alles komt neer op PK-gewichtsverhouding, verbruik, bandenslijtage. Last edited by N704YA; 20-07-2007 at 20:50. |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
De 28kg is natuurlijk niet het gewicht van de piloot, wel een extra gewicht opgelegd door de FIA voor wagens bestuurd door professionele piloten. |
#7
|
||||
|
||||
Idd, want ze hebben berekend dat 28kg in een GT2 gemiddeld met 0,5s per ronde overeenkomt (geloof ik toch)
__________________
|
#8
|
||||
|
||||
Zeker niet zo veel.
__________________
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|