De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 20-07-2007, 18:23
N704YA N704YA is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2007
Location: Gentbrugge
Posts: 5
24u Spa GT2 klasse techn. specs

Volgende week gaan we een boeiende uithoudingsrace 24u Spa tegemoet.
Graag een bevestiging van de onderstaande prestaties en technische specs waarin de Ferrari F430 en Porsche 997GT3-RSR in de GT2 klasse aantreden voor de 24u Spa 2007.

Diameter luchtbegrenzer motor:
- F430: 28,1 mm ? of 28,8 mm ?
- Porsche 997: 30,1 mm of 30,3 mm ?
Een gok wat betreft PK tijdens de race
- F430: 460 pk
- Porsche 997: 485 pk
Spoorbreedte velgen:
- F430: Voor 10 inch ? / Achter 10 inch ?
- Porsche 997: Voor 10 inch ? / Achter 14 inch ?
Gewicht (lege brandstoftank):
- F430: 1100 kg + 28 kg ballast piloten ?
- Porsche 997: 1225 kg + 28 kg ballast piloten ?
Voorspelling topsnelheid in Combes:
- F430: 260 kmh ?
- Porsche: 262 kmh ?
Voorspelling kwalifikatietijd 24u spa 2007 (nieuwe omloop)
- F430: 2 min 21 sec
- Porsche: 2 min 21 sec

Alvast dank voor de feedback.
Reply With Quote
  #2  
Old 20-07-2007, 19:49
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
30.3 mm restrictor voor de 997 RSR.
__________________

Last edited by Integra; 20-07-2007 at 19:59.
Reply With Quote
  #3  
Old 20-07-2007, 20:11
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Vraagje: waarom is het gewicht van de Porsche 997 RSR zoveel hoger dan van de F430??? Reglementen of kostenbesparing???
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 20-07-2007, 20:38
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by N704YA View Post
V
Gewicht (lege brandstoftank):
- F430: 1100 kg + 28 kg ballast piloten ?
- Porsche 997: 1225 kg + 28 kg ballast piloten ?

ik denk dat er tijdens de 24 uren niet met ballast gereden wordt
(en een piloot van 28kg lijkt me wel héél licht berekend )
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 20-07-2007, 20:40
N704YA N704YA is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2007
Location: Gentbrugge
Posts: 5
Quote:
Originally Posted by GT2-R View Post
Vraagje: waarom is het gewicht van de Porsche 997 RSR zoveel hoger dan van de F430??? Reglementen of kostenbesparing???

Keuze van Porsche voor de 997:
Door te opteren voor de hogere gewichtsklasse (1225 kg) mag men reglementair een grotere diameter van de luchtbegrenzer monteren (= meer vermogen) en mogen veel bredere banden geplaatst worden (14 inch)

Keuze van Ferrari voor de F430
Lagere gewichtsklasse (1100 kg): dus kleinere diameter luchtbegrenzer, en smallere banden.
Om die lagere gewichtsklasse te behalen heeft de F430 de cylinderinhoud van de motor reglementair beperkt tot 4000 cc (In serie 4300 cc).
Daardoor heeft de F430 in serieversie meer PK (490) dan de F430 in GT2 versie.
Alles komt neer op PK-gewichtsverhouding, verbruik, bandenslijtage.

Last edited by N704YA; 20-07-2007 at 20:50.
Reply With Quote
  #6  
Old 20-07-2007, 20:44
N704YA N704YA is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2007
Location: Gentbrugge
Posts: 5
Quote:
Originally Posted by marcel View Post
ik denk dat er tijdens de 24 uren niet met ballast gereden wordt
(en een piloot van 28kg lijkt me wel héél licht berekend )
Tijdens de 24 uren wordt er niet met ballast gereden tengevolge van goede resultaten uit vorige wedstrijden.
De 28kg is natuurlijk niet het gewicht van de piloot, wel een extra gewicht opgelegd door de FIA voor wagens bestuurd door professionele piloten.
Reply With Quote
  #7  
Old 20-07-2007, 21:10
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Quote:
Originally Posted by N704YA View Post
Tijdens de 24 uren wordt er niet met ballast gereden tengevolge van goede resultaten uit vorige wedstrijden.
De 28kg is natuurlijk niet het gewicht van de piloot, wel een extra gewicht opgelegd door de FIA voor wagens bestuurd door professionele piloten.
Idd, want ze hebben berekend dat 28kg in een GT2 gemiddeld met 0,5s per ronde overeenkomt (geloof ik toch)
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 23-07-2007, 09:20
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally Posted by GT2-R View Post
Idd, want ze hebben berekend dat 28kg in een GT2 gemiddeld met 0,5s per ronde overeenkomt (geloof ik toch)
Zeker niet zo veel.
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.