![]() |
|
|
||||
|
||||
SC: nieuwe regels
De FIA heeft vanaf de GP van Europa nieuwe regels geintroduceerd ivm de Safety car:
1) de Pitlane wordt gesloten als het bord SC uitgegeven is (oh circuit en id pitlane). De rijders mogen de pitlane dus niet in (die er reeds in waren mogen er wel uit), tot iedereen ah treintje rijden is achter de SC. 2) er zal geen waarschuwing meer gegeven worden als de SC gaat binnen komen. (om manoeuvres omd e banden en remmen op te warmen zoals in Monaco te vermijden). Wat vinden jullie hiervan? De spanning zal stijgen, maar volgens mij ook het gevaar. Want tijdens een SC procedure koelen de remmen en banden af met het gevolg die eerste ronde na SC gaat er actie komen (met crashes als gevolg???) bron: www.ferrari.it |
|
||||
|
||||
Mijns inziens gaat er dan gewoon permanent tijdens de SC procedure banden/remmen opgewarmd worden.
En de pitlane gesloten tijdens de SC procedure ...... Je zal maar net zonder fuel zitten als de SC buiten is voor een ronde of 5 ![]() ![]()
|
||||
|
||||
Als ik het goed begrijp zal de pitlane enkel gesloten zijn tot alle wagens een treintje gevormd hebben. Pitten onder SC zal dus nog mogelijk blijven.
|
|
||||
|
||||
Gewoon ter info, het bord SC heeft bij engelse marshals een andere betekenis namelijk: Silly Chaps
![]() Eerst maar eens het officiële bericht lezen, want aan de hand van bovenstaande twee regels kan ik wel wat leuke disputen bedenken ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
ach zo .... my fault ...
ik vind het allemaal beke onnozel feitelijk .... OK er is eens een incident geweest met de SC .... Maar om nu daar ineens regelwijzigingen aan vast te gaan knopen ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
De winnende partijen in de diverse rechtszaken zijn nu bekend ![]() ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
nu geef je het toe ![]() ![]() Het beroep kan dus beginnen ![]()
![]() Last edited by airco; 30-05-2004 at 12:39. |
|
||||
|
||||
Goede zaak vind ik. Het pitverbod geldt al eeuwen in de NASCAR wanneer er een pace car situatie begint.
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() 't is ongeloofelijk dat de reglementen zouden verfijnd worden omdat MS van de baan werd geramd tijdens een SC situatie. Als ze het nu al enkele jaren geleden hadden ingevoerd naar de eerste soortgelijke incidenten, zou ik nu zeggen, ok. Maar dat het nu precies gebeurd nadat MS 'slachtoffer' werd, lijkt me toch wel erg opvallend. Als er aan MS geraakt wordt, ho maar, tijd om in te grijpen. ![]() bovendien is er een safety-issue. Denk maar aan 1994. ![]() Enfin, 'k ga straks wel kijken. Last edited by Guido; 30-05-2004 at 13:05. |
|
||||
|
||||
ik vermoed dat de rijders wel min of meer weten wanneer de SC ten einde loopt
als je een rondje rijdt zonder dat je iets tegenkomt dan kan je verwachten dat de SC op het einde van die ronde of devolgende binnenkomt ook vanaf de pitmuur zal er wel de nodige info gegeven worden daaromtrent maar door het niet mogen binnenkomen tot er een treintje gevormd is kan een pitstop strategie misschien wel in de war lopen, al kan je natuurlijk zorgen dat je minder verbruikt op de moment dat je het bord SC ziet verschijnen (minder hevig gas geven, lagere toeren, ...)
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
het gaat wel een leuk effect geven als de SC de eerste paar ronden uitkomt. na de safety car krijg je dan als top 10 de eerste rijders van elk team, gevolgd door de 2de rijders van elk team.
|
|||
|
|||
Nou,
Bij lange SC car periodes kan dat nog lachen worden... Wat als je net volgende ronde of daaropvolgend wil binnenkomen en die SC komt buiten? 5 of 6 rondes SC hebben we al gezien in't verleden... Wanneer is er trouwens "een treintje gevormd" - dit zijn van die regels die je kunt rekken en draaien en herkauwen tot in't oneindige... straks zien we er nog zonder fuel vallen tijdens een SC ![]()
Favoriete F1 races: Japan 94 & 95 - Canada 95 - Monza 96 - Spa 2000 Last edited by AlesiRed27; 30-05-2004 at 16:17. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Als we onze Waalse en Nederlandse collega's mogen geloven is Mr. Ecclestone om 13:15 met zijn staart tussen zijn poten komen vertellen dat de wijzigingen niet doorgaan.
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|