De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 30-05-2004, 12:01
Red DJ's Avatar
Red DJ Red DJ is offline
De Paddock Rookie

SC: nieuwe regels

De FIA heeft vanaf de GP van Europa nieuwe regels geintroduceerd ivm de Safety car:

1) de Pitlane wordt gesloten als het bord SC uitgegeven is (oh circuit en id pitlane). De rijders mogen de pitlane dus niet in (die er reeds in waren mogen er wel uit), tot iedereen ah treintje rijden is achter de SC.

2) er zal geen waarschuwing meer gegeven worden als de SC gaat binnen komen. (om manoeuvres omd e banden en remmen op te warmen zoals in Monaco te vermijden).

Wat vinden jullie hiervan?

De spanning zal stijgen, maar volgens mij ook het gevaar. Want tijdens een SC procedure koelen de remmen en banden af met het gevolg die eerste ronde na SC gaat er actie komen (met crashes als gevolg???)

bron: www.ferrari.it
Reply With Quote
Old 30-05-2004, 12:04
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Mijns inziens gaat er dan gewoon permanent tijdens de SC procedure banden/remmen opgewarmd worden.

En de pitlane gesloten tijdens de SC procedure ...... Je zal maar net zonder fuel zitten als de SC buiten is voor een ronde of 5
Old 30-05-2004, 12:11
Superdiesel's Avatar
Superdiesel Superdiesel is offline
De Paddock Regular

Als ik het goed begrijp zal de pitlane enkel gesloten zijn tot alle wagens een treintje gevormd hebben. Pitten onder SC zal dus nog mogelijk blijven.
Reply With Quote
Old 30-05-2004, 12:14
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Gewoon ter info, het bord SC heeft bij engelse marshals een andere betekenis namelijk: Silly Chaps

Eerst maar eens het officiële bericht lezen, want aan de hand van bovenstaande twee regels kan ik wel wat leuke disputen bedenken
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 30-05-2004, 12:16
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

ach zo .... my fault ...

ik vind het allemaal beke onnozel feitelijk .... OK er is eens een incident geweest met de SC .... Maar om nu daar ineens regelwijzigingen aan vast te gaan knopen
Old 30-05-2004, 12:25
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally posted by airco
Mijns inziens gaat er dan gewoon permanent tijdens de SC procedure banden/remmen opgewarmd worden.
Nee, ze moeten netjes achter elkaar rijden zoals een treintje.........gas geven en remmen is er dus niet meer bij.

Quote:
Zonder namen te noemen geeft de FIA impliciet toe dat Michael Schumacher vorige week tijdens de tweede neutralisatie (na de crash van Alonso) de veiligheid in het gedrang bracht door fel op te trekken en te remmen op een gevaarlijke plaats. http://www.pitstoptv.be
Toch mooi dat de FIA de bestaande regelgeving weer gaat toepassen en een kleine verfijning toevoegd om de controle en handhaving beter mogelijk te maken.

De winnende partijen in de diverse rechtszaken zijn nu bekend Toch mooi dat de FIA besluit, na het lezen van De Paddock, om zijn eigen regelgeving weer uit de kast te halen.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 30-05-2004, 12:36
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by Marshal
Toch mooi dat de FIA de bestaande regelgeving weer gaat toepassen en een kleine verfijning toevoegd om de controle en handhaving beter mogelijk te maken.
AH

nu geef je het toe De bestaande wetgeving moest aangepast worden om de regel van "het gebruik" weer te doorbreken
Het beroep kan dus beginnen

Last edited by airco; 30-05-2004 at 12:39.
Reply With Quote
Old 30-05-2004, 12:50
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Goede zaak vind ik. Het pitverbod geldt al eeuwen in de NASCAR wanneer er een pace car situatie begint.
Reply With Quote
Old 30-05-2004, 13:01
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally posted by Nicki_Mks
Goede zaak vind ik. Het pitverbod geldt al eeuwen in de NASCAR wanneer er een pace car situatie begint.
De paarden mochten toen niet even naar de stal om wat haver te eten of te drinken.

't is ongeloofelijk dat de reglementen zouden verfijnd worden omdat MS van de baan werd geramd tijdens een SC situatie. Als ze het nu al enkele jaren geleden hadden ingevoerd naar de eerste soortgelijke incidenten, zou ik nu zeggen, ok. Maar dat het nu precies gebeurd nadat MS 'slachtoffer' werd, lijkt me toch wel erg opvallend. Als er aan MS geraakt wordt, ho maar, tijd om in te grijpen. Het ligt er al jaren vingerdik op en nu nog maar eens een keer.

bovendien is er een safety-issue. Denk maar aan 1994.

Enfin, 'k ga straks wel kijken.

Last edited by Guido; 30-05-2004 at 13:05.
Reply With Quote
Old 30-05-2004, 13:02
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

ik vermoed dat de rijders wel min of meer weten wanneer de SC ten einde loopt
als je een rondje rijdt zonder dat je iets tegenkomt dan kan je verwachten dat de SC op het einde van die ronde of devolgende binnenkomt
ook vanaf de pitmuur zal er wel de nodige info gegeven worden daaromtrent

maar door het niet mogen binnenkomen tot er een treintje gevormd is kan een pitstop strategie misschien wel in de war lopen, al kan je natuurlijk zorgen dat je minder verbruikt op de moment dat je het bord SC ziet verschijnen (minder hevig gas geven, lagere toeren, ...)
Old 30-05-2004, 13:17
Nicki_Mks's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Huudo
't is ongeloofelijk dat de reglementen zouden verfijnd worden omdat MS van de baan werd geramd tijdens een SC situatie. Als ze het nu al enkele jaren geleden hadden ingevoerd naar de eerste soortgelijke incidenten, zou ik nu zeggen, ok. Maar dat het nu precies gebeurd nadat MS 'slachtoffer' werd, lijkt me toch wel erg opvallend. Als er aan MS geraakt wordt, ho maar, tijd om in te grijpen. Het ligt er al jaren vingerdik op en nu nog maar eens een keer.
Ik weet het, maar dit keer stoort het me niet, aangezien nu eindelijk een einde zal komen aan de terreuracties van de Duitser.
Reply With Quote
Old 30-05-2004, 13:52
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Maarten
maar door het niet mogen binnenkomen tot er een treintje gevormd is kan een pitstop strategie misschien wel in de war lopen, al kan je natuurlijk zorgen dat je minder verbruikt op de moment dat je het bord SC ziet verschijnen (minder hevig gas geven, lagere toeren, ...)
veel verschil gaat dat volgens mij niet geven. als iedereen op de baan blijft als de SC buiten komt, dan duurt het toch maar een rondje voor het treintje gevormd wordt.
het gaat wel een leuk effect geven als de SC de eerste paar ronden uitkomt. na de safety car krijg je dan als top 10 de eerste rijders van elk team, gevolgd door de 2de rijders van elk team.
Old 30-05-2004, 16:13
AlesiRed27 AlesiRed27 is offline
De Paddock Rookie

Nou,

Bij lange SC car periodes kan dat nog lachen worden...

Wat als je net volgende ronde of daaropvolgend wil binnenkomen en die SC komt buiten? 5 of 6 rondes SC hebben we al gezien in't verleden...

Wanneer is er trouwens "een treintje gevormd" - dit zijn van die regels die je kunt rekken en draaien en herkauwen tot in't oneindige...

straks zien we er nog zonder fuel vallen tijdens een SC

Last edited by AlesiRed27; 30-05-2004 at 16:17.
Reply With Quote
Old 30-05-2004, 16:57
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by AlesiRed27

Wanneer is er trouwens "een treintje gevormd" - dit zijn van die regels die je kunt rekken en draaien en herkauwen tot in't oneindige...
lijkt me nog al duidelijk: als iedereen is aangesloten bij de paceline... zoiets kan je heel duidelijk zien...
Old 30-05-2004, 21:55
Nicki_Mks's Avatar
De Paddock Regular

Als we onze Waalse en Nederlandse collega's mogen geloven is Mr. Ecclestone om 13:15 met zijn staart tussen zijn poten komen vertellen dat de wijzigingen niet doorgaan.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules