|
|
||||
|
||||
In de motorruimte ontbrak nog één detail: de bus motorolie. Dat attribuut was in die tijd geen overbodige luxe. Misschien niet echt nodig bij splinternieuwe motoren, eens die dingen een beetje kilometers op hun actief hadden staan begonnen ze beetje bij beetje wat olie te verbruiken. Nooit excessief, maar toch genoeg om regelmatig wat te moeten bijvullen. en dan is het handig als je een extra bus onder de motorkap hebt zitten.
Mijn bus heb ik merk-neutraal gehouden, wel voorzien van wat "ouderdoms-littekens" onder de vorm van vuil en roest. En hier zit ze op haar definitieve plaats: Op eBay.de heb ik trouwens een heel mooie display case gekocht. Die is voorzien voor modellen van de afmeting "Pocher", dus ook deze Citroën op 1/8 past daar perfect in. Tot binnenkort!
|
||||
|
||||
Mooi zo
|
||||
|
||||
Dit is de status van vandaag. We zitten nu echt in de finale fase. Het komt er enkel nog op aan alles tegen elkaar te lijmen en klaar.
Geen verdere problemen te melden, behalve dat de klemmen voor de voorste bumper te klein zijn. Ik heb reeds eerder vermeld dat iets echt fout moet zitten aan de voorkant van deze auto. Als ik de onderdelen uit de kit gebruik dan raakt de voorste bumper de onderste lip van de radiator. Dat kan dus niet, zodoende maak ik nieuwe supports om dat probleem te tackelen.
|
||||
|
||||
Er zit nog een beetje roest op uwe voorbumper, maat. Ik zou zeggen: haal de koperpoets maar boven
|
|
||||
|
||||
Oei, die geraakt binnenkort af...
|
||||
|
||||
Status update. Ik heb vooral gewerkt aan de voorste bumper. Zoals eerder gezegd zijn de hechtingspunten voor de bumper te klein, zodat de bumper de radiator raakt. Ik ben niet zeker of het een tekortkoming is in de kit, of dat het aan de manier ligt waarop ik één en ander heb gemonteerd. Swat, ik heb de aanhechtingen vervangen door messing exemplaren zodat ik voldoende speling heb om alles gemonteerd te krijgen. In feite is het gewoon een U-profieltje dat ik uit messing heb gebogen, meer is het niet.
Het helpt wel degelijk, en na het nodige schilderwerk ziet de voorkant van de wagen d'er zo uit: Je ziet zelf hoeveel speling ik nu heb:
|
||||
|
||||
Verder zijn de wieldeksels afgewerkt en aangebracht. Ook hier zijn we verder gegaan in de algemene lijn van afwerking van de wagen: een gebruikt geval met licht restauratiewerk aan.
Een algemene stand van zaken:
|
||||
|
||||
Goe opgelost
Wat ik me eigenlijk afvraag is het volgende; Een groot model, redelijk wat gewicht. Hoe houdt zijn vering het? Gene bang dat hij gaat doorzakken naar verloop van tijd?
|
||||
|
||||
Nee, geen gevaar voor. Wacht maar op de volgende update, dan ziet ge hoe dat opgelost wordt ;-)
|
||||
|
||||
Jaja, dat zal iets voor volgend jaar zijn zeker?
|
|
||||
|
||||
Wat denken ze hier wel van moi? Volgend jaar, pff ...
Ik heb 2 blokjes resin gegoten - ze zien er uit als een gatenkaas maar dat komt omdat ze niet vacuum zijn getrokken - en die worden onder de wagen bevestigd. Aan de voorkant is het simpel: je kan zonder enig probleem een blokje zetten pal tussen de wielen. Je hoeft alleen maar aan gaatje te boren in de motorsteun en vastzetten met een pinnetje. Aan de achterkant heb je minder plaats omdat daat de ophanging in de weg zit. Ik heb dan met eenzelfde blokje gewerkt, maar daarbovenop nog met een arm in messing van 1 mm die naar de bodemplaat reikt. Die wordt dan zowel aan het blokje als aan de bodemplaat vastgeschroefd. Effe passen, en dan is het gewoon kwestie van een mooie setup te vinden en de blokjes op hun beurt weer aan de bodemplaat te vijzen. Neh!
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
prachtige build.
|
||||
|
||||
Prachtig echt prachtig Dominique,
En mooi licht geweatherd hier en daar. De velgen ook, zo ik kon zien, toch? En leuk opgelost met de kurken eronder PROOST!!
Rate This Thread | |
|
|