![]() |
|
|
|||
|
|||
Wijziging Belcarreglement
Naar aanleiding van de 24 uurswedstrijden die we in het verleden al hebben bezocht, hekelden we telkens de slechte zichtbaarheid van de startnummers tijdens de nacht. Ook vandaag tijdens de nachttraining waren deze nummers slecht zichtbaar en kwam dezelfde discussie weer boven water. De teams doen er alles aan om hun auto (voor de mecanics) beter zichtbaar te maken. Stilaan begint het publiek de wagens ook te herkennen aan de groene/blauwe/rode/oranje al dan niet flikkerende lichtjes of fluorescerende attributen. Maar de oplossing voor dit probleem is toch heel simpel. Verplicht de teams de fluorescerende nummerborden te gebruiken door dit op te nemen in het reglement. Dit bewuste artikel zou dan geldig kunnen zijn voor de avondwedstrijd in Spa en voor de 24 uur. Handig voor het publiek, de crew en voor de veiligheidsdiensten. De wagen is onmiddellijk identificeerbaar voor bvb de baanposten of koersdirectie indien er een incident is.
Indien het niet wordt opgenomen in het reglement, doe ik een oproep aan de teams : denk aan uw supporters en gebruik de hierboven aangehaalde nummerborden... Nog iemand van hetzelfde idee of andere bedenkingen bij het Belcarreglement. Misschien kunnen we de organisator op deze manier helpen... C U |
|
||||
|
||||
Kun je mijn gedachten lezen soms?
![]() De organisatie van de Belcar moet dit gewoon voor zijn rekening nemen. Gewoon uitdelen bij de rest van de documenten.......en de kosten? Gewoon doorberekenen aan de teams.......... Die euro's zijn een schijntje vergeleken bij het budget voor een 24-uurs race. Die teambaas berekend dat gewoon door aan zijn 3de en/of 4de piloot. Overigens hulde aan SRT, Moore en één wagen van KS Motorsport. Die mensen waren perfekt te herkennen.......
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Wij hebben vorig jaar zoiets gebruikt maar dat was niet echt een succes. Blijkbaar is er nog iets anders op de markt (hetgeen KS, SRT,... gebruiken). Weet iemand waar je dat kan kopen? Hoe werkt dat juist?
|
|
||||
|
||||
te koop bij Stand 21 prijs ergens rond de 250 dacht ik , ben wel niet zeker. moet je gewoon mee op de electriciteit aansluiten en bij aansteken van de lichten gaat de achtergrond oplichten
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() 250 euro voor de nummerkes wat te laten oplichten ![]() |
|
||||
|
||||
zou ik niet op hopen
![]() |
|
||||
|
||||
Kan je dat nog hergebruiken of hoe zit dat?
|
|
||||
|
||||
Kun je nog hergebruiken maar een oneindige levensduur heeft dat niet omdat je dat moet vastplakken hé
|
|
||||
|
||||
Wel een goei systeem maar ik heb het nog niet "vastgehad" dus ik weet niet hoe het juist moet worden aangebracht enzo. In Le Mans gebruiken er heel wat teams dat. Langs de andere kant is 250 euro ook niet zoveel (als het voor drie vlakken is tenminste),, als je ziet wat de rest allemaal kost...
|
|
||||
|
||||
2 vlakken en ja dat is waar maar leg dat maar is uit aan de meeste teambazen
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Is 250 euro een struikelblok voor iemand die mee wil doen in de Belcar?
![]() Vorig precies dezelfde discussie gehad, lees hier Tja het techisch reglement is wel heel vrij toepasbaar op dit gebied, niet eens de sterkte van het licht staat beschreven. Het verlichtingslampje van een deurbel is in principe al genoeg ![]() Quote:
![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Mja, voor een team met 2 auto's is dat in totaal 750 euro die in termen van prestaties niets oplevert. Ik ben er zelf ook voorstander van maar er zijn nog andere dingen. Bijvoorbeeld het systeem dat in Le Mans gebruikt wordt om de piloot te identificeren die rijdt waardoor de auto niet meer moet stoppen aan de uitgang van de pitlane en al dat papierwerk voor de standcommissarissen overbodig is...
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|