De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 25-10-2004, 12:26
rappe106's Avatar
rappe106 rappe106 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Location: tongeren
Posts: 90
technische vragen bij RC wagens

ik heb laatst mijn hobby opnieuw opgepikt en heb nieuwe motor en snelheids regelaar gekocht.
de batterijen die ik gebruik zijn 3000mAh (een goedkoop merk)
de motor is LRP 8 turns (vampire 52000rpm) en snelheids regelaar ook LRP en levert een 155Ah en kan '7 turns and up' aan.
kan het aan de batterij liggen dat het wagentje hapert van 0 tot 30, van 30 tot de topsnelheid (onbekend, schat 60 km/h) gaat het heel goed (dan is er ook geen koppel meer nodig en ook minder ampères? of wat zou het probleem zijn.
mvg
yves

Last edited by rappe106; 26-10-2004 at 11:39.
Reply With Quote
  #2  
Old 25-10-2004, 22:15
Snelle Japie's Avatar
Snelle Japie Snelle Japie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Leopoldsburg
Posts: 344
Kan het misschien niet zijn dat de regelaar van de servo die gebruikt wordt bij het optrekken, dat die te ver gaat en zo slecht contact maakt? Ik had dat toch aan de hand bij mijne RC, als ik te veel gas gaf, ging mijn servo (da ijzerke dat van de servo over zo'n chip gaat ofzoiets) te ver en dan viel em stil. Misschien eens een beetje bijregelen op uw zender zelf???
Reply With Quote
  #3  
Old 26-10-2004, 11:36
rappe106's Avatar
rappe106 rappe106 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Location: tongeren
Posts: 90
dat heb ik heel vroeger wel eens aan de hand gehad.
maar dat geheel heb ik vervangen door een elektronische regelaar. met jouw principe heb je maar 3 verschillende snelheden. met de el. regelaar beshik je over een groter en geleidelijk gebied. deze regelaar zuigt ook redelijk veel amps uit de batterij om meer amps aan de motor te geven zodat ie meer koppel kan ontwikkelen. alleen weet ik niet waarom hij hapert. ik vermoed dat de batterij niet kan volgen. maar voor ik dit verander wil ik het graag zeker weten, om geldverspilling te voorkomen. wie weet is de regelaar gewoon stuk.
toch bedankt voor de opmerking
mvg
Yves
Reply With Quote
  #4  
Old 26-10-2004, 19:43
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Dendermonde
Posts: 934
Het is reeds een tijdje geleden ...

Heb je je LRP-regelaar afgesteld op de "travel" van je stick ?

Kijk ook eens na of je geen slip hebt tussen de aandrijfwieltjes.
Reply With Quote
  #5  
Old 27-10-2004, 12:03
rappe106's Avatar
rappe106 rappe106 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Location: tongeren
Posts: 90
dat is een goei opmerking.
zou het een veiligheid zijn op de regelaar als er iets slipt dat hij de power vermindert?
er zit inderdaad een kogel diff in die zou kunnen slippen.
die uitleg lijkt me logisch maar wel straf dat zo een klein blokje dit ook nog kan opmerken.
ik ga eens proberen. dat zou me veel geld besparen.
Reply With Quote
  #6  
Old 27-10-2004, 19:59
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Dendermonde
Posts: 934
De LRP-regelaar zal hier niet op reageren, die volgt de actie van je stick.

Je uitleg klinkt meer als een diff die of even blijft hangen of een moment geen grip heeft.

Kijk ook eens naar de speling tussen het aandrijfwieltje van je motor en het grote kamwiel waar dit tegen staat.

Kijk ondertussen eens na of alle inbusboutjes waarmee de onderdeeltjes vastzitten op de assen wel goed vastzitten. Als je metalen kamwielen gebruikt, doe dan eerst een druppel rode "thread locker" op de inbusbout.

Het zou kunnen dat de eerste moment van vertrek, wanneer je banden nog vol in het zand zitten, ergens iets slipt.

Als alles goed vast zit en het gebeurt nog, dan moet je toch even gaan zien naar de electronica. Begin hiervoor eerst met de connectors.

Ik informeer me ook eens bij enkele "specialisten" in het vak.
Reply With Quote
  #7  
Old 04-11-2004, 09:15
rappe106's Avatar
rappe106 rappe106 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Location: tongeren
Posts: 90
ik heb alles goed vast gezet maar hij hapert nog steeds. het is net alsof de stroomtoevoer naar de motor onderbroken word.
mvg
Yves
Reply With Quote
  #8  
Old 04-11-2004, 23:18
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Dendermonde
Posts: 934
Een van mijn vrienden zegt toch de regelaar eens te testen.
Hij spreekt van er eens een lampje aan te hangen of eens een andere te testen op de wagen.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.