|
|
||||
|
||||
Oplossingen vraag 15 en 16
Hier zijn de oplossingen van vraag 15 en 16 : Vraag 15 :
Tip : “Verdorie, we staan aan de verkeerde kant van de KP” zegt de neef van de piloot, met zijn blauwe muts, “anders konden we ooms inlaten zien! Oplossing : “ooms inlaten” is een anagram van Timo Salonen. Bovendien droeg Salonen zelf ook dikwijls een blauwe (Peugeot)-muts. Vraag 16 :
Tip : in ten minste één bocht op dit circuit zou een liaanduik niet misstaan! Oplossing : “liaanduik” is een anagram van Niki Lauda, en dat zou in de Tarzan bocht alleszins niet misstaan… De originele, onbewerkte foto van deze vraag zag er trouwens zo uit : Dit levert dus de volgende tussenstand op :
In elk geval proficiat aan alle deelnemers, en op naar vraag 17 en 18! Je kan de tussenstand overigens HIER nog eens op je gemak bekijken. En laat de straffe verhalen en nabeschouwingen nu maar komen |
|
||||
|
||||
Ik zie dat mijn antwoorden op de volgende vragen nog niet zijn aangekomen?
Of moet je dat nog bijwerken?
|
||||
|
||||
foutloos parcours gereden en weer een plaatske opgeschoven. Deze waren makkelijk. Beide antwoorden gevonden op 15 min. Dus 'k had nog wat reserve.
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
Makkelijke ronde dit, redelijk snel gevonden. Dat valvoline reclamebord herkende ik snel, het jaar was ook snel gevonden (moest 74 of 75 zijn) en er reed er maar één met zo'n helm in een Ferrari. Die Peugeot vraag was nog makkelijker.
|
||||
|
||||
Oef, alles goed, maar bijna op het verkeerde been gezet bij vraag 15 door een foto die ik vond op het internet bij http://forums.beyond.ca/showthread/t-52989.html
Het bijschrift luidde "Ari Vatanen". Fout dus. Checken en dubbelchecken heeft Sennaka al meermaals gezegd. Goed dat ik zijn raad heb opgevolgd. |
|
||||
|
||||
Deze waren goed te doen ja, enkel heb ik wel wat tijd gebruikt om er zeker van te zijn dat het de GP in Zandvoort was. De duinen verwijzen er natuurlijk meteen naar, maar ik wou toch zeker zijn. Op de site van zandvoort staan enkele filmpjes van wat GP's in Zandvoort, in het filmpje van 1975 meende in de plaats waar deze foto werd getrokken te herkennen, met hetzelde reclamebord op de achtergrond, trouwens best wel enkele knappe (onboard) filmpjes die daar opstaan!
|