De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 07-01-2007, 19:00
coco's Avatar
coco coco is offline
De Paddock Regular

Hallo ben hier met nieuwe foto.Ik ben bezig met nieuwe koplampen aan het maken en heb deze morgen de logo's van warsteiner bijgewerkt
Reply With Quote
Old 07-01-2007, 19:08
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Je tracht van te dichtbij een foto te trekken, waardoor hij onscherp wordt. Het is beter dat je wat meer afstand neemt, je krijgt dan een scherpe foto waarop je via een software-programma nog altijd digitaal kan inzoomen als je wil.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 07-01-2007, 19:10
coco's Avatar
coco coco is offline
De Paddock Regular

Ivm de lucht happer ,
Ik weet het precies niet als die diffusers er nog op zitten
dus heb ik ze maar gelaten als het was .
Dan die bult ja ik had het niet direct opgemerkt maar nu is het waarschijnlijk te laat maar ik zal nog proberen.Deze is in feite van jonger model, op de 78 turbo was die wel aanwezig.
De paneellijntjes .overschilder ik met verdund mat zwart en hetgeen die teveel is verwijder ik met pollisch.
Reply With Quote
Old 07-01-2007, 19:12
coco's Avatar
coco coco is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Je tracht van te dichtbij een foto te trekken, waardoor hij onscherp wordt. Het is beter dat je wat meer afstand neemt, je krijgt dan een scherpe foto waarop je via een software-programma nog altijd digitaal kan inzoomen als je wil.
Ik zal eens proberen merci.
Allez nu moet ik weg tot straks

Last edited by coco; 07-01-2007 at 19:15.
Reply With Quote
Old 07-01-2007, 19:14
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by BSmodels View Post
3. de panel-lines.
welke techniek gebruik je? Ik heb de indruk dat die afwijkt van hetgeen we hier gewoon zijn. Vind ze zeker en vast geslaagd.
Ze zijn zeker geslaagd, maar wat er vreselijk tegen afsteekt zijn de decals die los over de panel lines lopen zodat de panel lines er onderdoor lopen. Dat kan niet. De decals moeten ook onderbroken worden door panel lines, want de deuren en motorkap en weet ik wat nog allemaal kan in het echt ook nog open nadat de livery op de wagen aangebracht is. Dus moet dat op je model ook zo zijn.

Hoe doe je dat? Het best snij je ze voorzichtig door ter hoogte van de panel lines met een scherp modelbouwmesje, waarna je beide zijden van de opengesneden decal voorziet van voldoende sol-product, zodat de decals week worden en in de panel line zakken. Eventueel kan je na het drogen dan de panel line opnieuw een beetje bijkleuren.

Succes!

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 07-01-2007, 19:18
coco's Avatar
coco coco is offline
De Paddock Regular

Sennake ,dit doe ik hoor de decals zijn reeds doorgesneden k'zal na het vernissen nog eens over doen .
Reply With Quote
Old 07-01-2007, 19:33
BSmodels BSmodels is offline
Le mans - F1 fan

Quote:
Originally Posted by coco View Post
Sennake ,dit doe ik hoor de decals zijn reeds doorgesneden k'zal na het vernissen nog eens over doen .
euh, ervoor zal je bedoelen. Want als er vernis over ligt kan je ze toch moeilijk nog doorsnijden.

het ziet er in ieder geval al een gelikt model uit

BSmodels
Reply With Quote
Old 07-01-2007, 20:07
Joka-1's Avatar
Joka-1 Joka-1 is offline
De Paddock Regular

Hallo Coco,

ik ben dit project ook aan het volgen, en moet eerlijk zeggen dat deze modellen me vroeger niet interesseerden, maar sinds ik de 935 zelf gebouwd heb vind ik ze wel iets hebben. Zoveel dat ik intussen ook al de 935/78 gebouwd heb en dat de Jules versie nog te wachten staat.

Je wagen ziet er alleszins al veelbelovend uit, ik zie ernaar uit de agewerkte kit in de galerij te zien staan.

Doe zo verder, klasse.
groetjes,
Joka-1
Reply With Quote
Old 07-01-2007, 21:57
Desmodromic2001 Desmodromic2001 is offline
De Paddock Rookie

Ik zie dat er hier wat klachten zijn over de Decals van Studio 27. Ik begin er meer en meer van overtuigd te geraken dat het enige positieve van de Studio 27 decals is dat ze gedrukt worden door Cartograph. Alles wat Cartograph drukt, is gewoonweg uitmuntend ! Hun decals zijn bijzonder scherp, en zeer goed manipuleerbaar zonder dat ze scheuren. Maar wat mij SERIEUS begint tegen te steken aan Studio 27 is het feit dat hun decals niet correct zijn. Veelal zijn ze te klein, en zitten er fouten in als je vergelijkt met de echte wagen. Tevens ontbreken er veelal wat kleinere sponsors op hun sheets. Ik heb de Toyota Corolla Gulf gebouwd, en daar waren de decals te klein. Bij de Porsche 911 GT1 STP van Boutsen, waren de kleuren op sommige decals i.p.v. groen bijvoorbeeld rood, en waren ze weeral te groot. Nu ben ik bezig met een stuk of 6 Honda RC211V 's te bouwen, waaronder ook de Valencia versie. Ik had voor die versie uitkwam van Tamiya, al decals gekocht van Studio 27 om die versie te kunnen bouwen. Zodoende kon ik ze nu vergelijken. Wat blijkt is dat de Tamiya decals correct zijn, maar de Studio 27 decals nu te groot zijn, en serieus van kleur verschillen. Toch ziet deze gouden Porsche 936 er zo leuk uit, dat ik me toch zo'n setje Warsteiner decals zal aanschaffen ! Nog iemand dezelfde ervaring met Studio 27 ? Mijn excuses als ik ietsje aan het gaan ben...
Reply With Quote
Old 07-01-2007, 22:27
coco's Avatar
coco coco is offline
De Paddock Regular

Inderdaad ik heb al betere decals (cartograph) van st27 gebruikt deze van umi zijn flinterdun en breken heel gemakkelijk .de naam van de piloot was veel te klein en langs weers zijden gebroken en dient hermaakt te worden.

Last edited by coco; 07-01-2007 at 22:29.
Reply With Quote
Old 08-01-2007, 00:01
coco's Avatar
coco coco is offline
De Paddock Regular

waarschijnlijk iets duidelijker.
Het goud kleur toont soms op de foto wat witte plekken ,maar het is niet zo hoor.
nogmaals ivm die bult op de neus ,de echte auto heeft een andere voorkant .Die van een 78 model terwijl het hier om een 77 mod. gaat.

Last edited by coco; 08-01-2007 at 00:05.
Reply With Quote
Old 08-01-2007, 00:07
coco's Avatar
coco coco is offline
De Paddock Regular

zie het 78'model.
Reply With Quote
Old 08-01-2007, 00:42
coco's Avatar
coco coco is offline
De Paddock Regular

Volgens deze foto zijn de diffusers in de luchthapper te zien hoor

foto racingsportscars.com

Last edited by coco; 08-01-2007 at 00:44.
Reply With Quote
Old 08-01-2007, 02:00
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by coco View Post
Het goud kleur toont soms op de foto wat witte plekken ,maar het is niet zo hoor.
Zeker? Goe komt dat dan dat je dat ziet?

Anders wel knap gebouwd
Reply With Quote
Old 08-01-2007, 14:39
coco's Avatar
coco coco is offline
De Paddock Regular

k'weet het niet.mischien belichting foto?
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules