De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 04-04-2007, 15:20
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

Omdat het vakantie is heb ik eindelijk eens wat verder kunnen doen. Ik heb de bodemplaat af gewerkt en dan de motor met de uitlaten er op bevestigd. Ik ging voor het hittewerend materiaal onder motor BMF gebruiken, maar omdat ik dat nog moest bestellen heb ik het maar gelaten. Had hier nog een bus chromé alluminium staan en die doet ook zijn werk, moet ik zeggen.
Enkele foto's, alle commentaar is welkom.

Het kleurenverschil in het midden is te wijten aan de slechte menging van de 2 kleuren bij de eerste laag. Ik wou even te snel zijn precies. Ik heb het in het midden zo gelaten omdat de body het bedekt eenmaal die bevestigd is.

Reply With Quote
Old 04-04-2007, 15:47
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!

Ziet er goed uit
Reply With Quote
Old 04-04-2007, 17:14
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Dit ziet er al mooi uit, de alu kleur doet zijn werk inderdaad goed!

Tom
Reply With Quote
Old 04-04-2007, 17:24
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

Ja vind ik ook, als ik nu nog eens naar die laatste foto kijk zie ik zelfs een reflectie van de uitlaten er in.
Reply With Quote
Old 04-04-2007, 19:45
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Kleine ingreep ... een wereld van verschil. Neem eens een zilveren blaadje van een sigaretten pakje om op de bodem te leggen. Dit geeft echt de indruk van een hittewerende film.
Reply With Quote
Old 04-04-2007, 19:49
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Gulfie View Post
Kleine ingreep ... een wereld van verschil. Neem eens een zilveren blaadje van een sigaretten pakje om op de bodem te leggen. Dit geeft echt de indruk van een hittewerende film.
Vemalens projects ?
Om even op uw tip terug te komen kheb inderdaad het zilver papiertje uit mijn pakje sigaretten gehaald vandaag. 2 probleempjes, het is zodanig vast gelijmd dat het scheurde en er stond op het nog bruikbare deel een recyclage logo. door dit logo was het bruikbare deel te klein om te gebruiken, vandaar de gloss aluminium.
Reply With Quote
Old 04-04-2007, 19:50
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

En als je niet rookt...???
Reply With Quote
Old 04-04-2007, 20:59
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Gaan schooien bij een roker.
Reply With Quote
Old 04-04-2007, 23:19
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Quote:
Originally Posted by Loeten View Post

De cafébaas zijn vuilbakken gaan leegmaken

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 08-04-2007, 13:12
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

Weer een beetje doorgewerkt aan dit model. De motor is zo goed als klaar. De difusor is onderaan de bodemplaat bevestigd. Nu de radiator, ik wil bij dit model eens wat bekabeling toevoegen. Ook de darmpjes van de radiator tot aan de motor. Hiervoor heb ik voor het eerst ge'scrap built. Eerst heb ik een groefje in de zijkant van de radiator geschuurd en daarna een stukje van het gietraam verwarmd en uitgerokken. Van dit smalle gedeeltje een stukje uitgeknipt en in het groefje gelijmd en met putty afgewerkt. Als darmpje ga ik een stuk kabel gebruiken van oordopjes voor in de mp3. Weet iemand misschien waar dit kabeltje op de motor bevestigd moet worden ? Want ik heb niet echt een duidelijke foto gevonden

enkele foto's:

de difusor

de radiator

2 fotos van een dryfit van de radiator op de bodemplaat

Reply With Quote
Old 08-04-2007, 15:40
Flame's Avatar
Flame Flame is offline

Ziet er mooi uit
Reply With Quote
Old 12-04-2007, 10:24
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

Weer wat verder gedaan aan deze bolide. Heb me eens aan het interieur gezet en deze is dan ook al volledig klaar. 1 probleem de decals zijn niet meer van een goed kwaliteit, de decals voor op de schouders van de gordels scheurde aan de zijkant, het waren precies allemaal lamellen. Dit probleem kreeg ik later weer te zien.

Het is wel niet te zien op de foto, kheb het zo goed mogenlijk herstelt maar als je goed kijkt (in het echt) zie je het nog wel.

Daarna heb ik mij een de 1ste radiator gewaagd. Het is de eerste keer dat ik een beetje "scratch" bouw, als je dit zo al kan noemen. vind het wel geslaagd voor een eerste keer maar als er opmerkingen zijn, laat maar iets weten. da kan ik het misschien nog aanpassen.

Ook ben ik aan het voorste deel van de body begonnen. Omdat ik gelezen had op automotive forums dat de kleur van de decels voor het blauw niet goed waren heb ik besloten om het blauw te spuiten. Hiervoor heb ik tamiya's ts-44 brilliant blue gebruikt. Zoals aangeraden op de automotive forums. Nu moest ik wel de rode lijntjes uit de decals snijden, dat ging goed met een ziekenhuis mesje, deze zijn flinterdun en vlijmscherp. Maar ook hier het probleem met de decals die in lamellen scheurde. Met sol ging het ook niet echt goed om deze weg te werken, daarom dacht ik als ik er nu de Barclay decal over doe zie je het niet meer. Nu was ik wel even te snel want er moest nog een andere decal onder. Tot zo ver de livery met de Barclay decals want deze had ik ook gesold. Dan ben ik gaan zoeken op suttonimages en zag dat in de GP van Groot Brittannië reden met hun namen idpv de Barclay reclame. Nu staat er Boutsen op de zijkant.

met flash

zonder flash

De neus is ondertussen ook al afgewerkt heb nu enkel een foto van het aanbrengen van de blauwe kleur

Last edited by Gèrre; 12-04-2007 at 10:31.
Reply With Quote
Old 12-04-2007, 18:28
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

Het deksel voor op de neus is nu afgewerkt, het aanbrengen van de decals vormde geen problemen en met de nodige set en sol viel alles in de plooi

Dit deeltje is reeds gevernist met drie lagen, blinkt mooi vind ik, tot zover deze kleine update
Reply With Quote
Old 13-04-2007, 14:20
Flame's Avatar
Flame Flame is offline

Ziet er heel mooi uit
Reply With Quote
Old 19-04-2007, 20:19
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

Door het ontbreken van het fototoestel kon ik geen updates meer laten zien, de auto is ondertussen afgewerkt

meer foto's in de gallerij

Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules