|
#1
|
||||
|
||||
Onyx ORE-1 & Sauber C13 Mercedes
Hier de eerste twee modellen die ik in schaal 1:43 gebouwd heb, beide van Tameo.
De Onyx is de wagen met dewelke JJ Lehto zijn Formule 1 debuut maakte in 1989, met de Sauber reed hij zijn laatste race in 1994. De Onyx had alleen decals voor de Johansson en Gachot versie, daarom ontbreken de sponsors die Lehto meebracht... En een link naar dezelfde foto op dubbelle grootte http://i66.photobucket.com/albums/h2...d/IMG00463.jpg |
#2
|
||||
|
||||
AAh, nostalgie: Van Rossem met zijn "money-tronie" ...
__________________
Groetjes, Domi. |
#3
|
||||
|
||||
Mooi gebouwd
|
#4
|
|||
|
|||
mooi gebouwd
volgens mij zijde gij ne Lehto fan en euh welkom op het forum
__________________
--------------- BSmodels |
#5
|
||||
|
||||
zeer leuke modellen
waren deze moeilijk te maken ? ben namenlijk ook van plan om zo'n tameo kit te maken |
#6
|
||||
|
||||
De Onyx viel heel goed mee omdat de kit nogal 'basic' was. De hele body was in één deel, evenals de bodemplaat, de voor- en achterspoiler kwamen in respectievelijk drie en vier delen maar...
De Sauber zorgde wel wat voor verrassingen omdat er zo veel foto-etched delen waren. Veel ingewikkeldere ophanging met remschijven en -klauwen (die ik nog moet hebben bijvijlen om de wielen goed te laten passen - 'k weet niet of de professionele modelbouwers dit ook steeds moeten doen of omdat ik ze zelf niet degelijk in elkaar gestoken had), meer (én fijnere) delen voor de spoilers, hier en daar onderdelen moeten plooien om de juiste vorm te krijgen, enz. Ik ben blij dat ik al ervaring had met veel Tamiya en met die ene simpelere Onyx kit, want zonder ervaring denk ik niet dat ik deze Sauber tot een goed einde had kunnen bringen! Ik heb ook nog Salo's (of Irvine's, het ligt er maar hoe je het bekijkt) Ferrari van de 1999 German GP op de wachtlijst staan, maar ik wil eerst nog andere, simpelere kits afwerken om wat meer ervaring op te doen, vooraleer aan deze kit te beginnen omdat deze nog meer fijnere onderdeeltjes dan de Sauber bevat. Welke kit staat er bij jou te wachten? |
#7
|
||||
|
||||
Ik heb zo eens gezien op de site van Tameo, en ik vind de Stewart F1 wel iets hebben om te maken. Het is een normale kit, volledig in het wit en dan de decals met de schotse ruiten op. Dat is er een om te beginnen, ik moet in mechelen eens zien want daar is een winkel die deze verkoopt.
|
#8
|
||||
|
||||
Qua details zal die Stewart dan zowat hetzelfde zijn als de Ferrari die ik nog wil bouwen... 'k Weet niet hoeveel ervaring jij al hebt met andere modellen, maar voor mezelf vind ik dat ik toch nog wat meer ervaring nodig met wat simpelere modellen vooraleer me aan zo'n fijn kitje te wagen.
Ik wil natuurlijk niet pessimistisch klinken, maar als ik in het doosje van die Ferrari kijk, schrikken al die kleine prulletjes me nog wel wat af |
#9
|
||||
|
||||
De Sauber mag je zeker geslaagd noemen aangezien dit zeker geen, zoals je zelf ondervond, eenvoudige kit is. De dingen die je hebt moeten doen zijn wel typerend denk ik voor het iets moeilijkere gamma van Tameo.
|
#10
|
||||
|
||||
Toch vraag ik me nog af of het aan mijn onervarenheid lag dat de velgen pas pastten nadat ik aan de remschijven en -klauwen had gevijld. Passen zo'n dingen bij een ervaren modelbouwer van de eerste keer, of is het normaal dat er hier en daar toch steeds wat gecorrigeerd moet worden?
|
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Ideaal om dergelijke dingen te plooien is een "hold 'n fold" (tik maar eens in op google). by the way, een "ervaren" modelbouwer kan ook al eens een uitschuiver maken
__________________
--------------- BSmodels |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|