De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 05-09-2008, 22:42
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Moet je als coureur iedere sponsor accepteren?

Heel simpel, racen kost geld. Iemand moet de bandjes, benzine en teamchef betalen. Niks mis mee, zo werkt het nu eenmaal.

Soms zorgt papa voor de centjes, soms een eerlijke sponsor, soms de bonusregeling van je werkgever, soms de werkgever en ja soms.............???

Geld waar je je vraagtekens mag bijplaatsen. Een mooi voorbeeld treft onze geliefkoosde Olivier Tielemans weer:

M.b.t. zijn sponsor in het WTCC 2007:
Quote:
Fraude
Gisteren viel de FIOD/ECD binnen bij het beleggingsbedrijf uit Helmond. Behalve bij het kantoor van Easy Life Investments zijn ook invallen gedaan in vier woningen. Daarbij zijn drie aanhoudingen verricht.

Angstige beleggers
Op de redactie van RTL Z stromen inmiddels de mailtjes van angstige beleggers binnen. Ongeloof heerst onder de gedupeerden. Reacties van gedupeerden van Easy Life

Geld
Het blijkt dat de eigenaren van Easy Life, waaronder John W. en Frans O., alle mogelijkheden aangrepen om geld weg te halen bij consumenten. Zo verkocht het bedrijf Liocorno van John W. overwaarde-hypotheken aan gedupeerden. Het geleende geld werd dan weer bij Easy Life belegd.

http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/n...fraudezaak.xml
De WTCC sponsor 2008 Advanced LSM is overigens binnen twee clicks te koppelen aan Easy Life Investments.

We hebben in het verleden wel meer discutabele sponsors en coureurs gezien. Moeten we namen noemen? Zelfs de good old Belcar kun je in verband brengen met de Russische maffia in Antwerpen enkele jaren terug. Het stond zelfs in een zeer bekend belgisch periodiek.

Toch denk ik dat FIA en haar nationale vertegenwoordigingen eens moeten nadenken over een soort intregiteits-code voor sponsors. Desnoods de organisator van een klasse. Ja, dat zal als gevolg dat je tijdelijk wat minder wagens op de baan hebt. Wellicht op den duur veel meer wagens op de baan Het is maar met welke bril je kijkt naar bepaalde zaken.

We hoeven niet roomser dan de paus te zijn maar zijn teams, coureurs en orgsanisatoren soms niet te happig op de gesponsorde €'s?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 06-09-2008, 11:54
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Het is haast onmogelijk, en ook niet fair, om organisatoren met deze verantwoordelijkheid op te zadelen. Trouwens, hoe ga je zoiets controleren? Malafide bedrijven en sponsors houden er meestal geen open en doorzichtige boekhouding op na; zelfs de gerechtelijke speurders kunnen er soms jarenlang hun tanden op stukbijten.
Het fenomeen is trouwens al zo oud als er sponsoring in de autosport is. Ook de Formule 1 ontsnapt er niet aan. In de jaren '70 reed Williams met 'Bin Laden'-stickers op zijn wagens rond. En iedereen zal zich ook nog de fratsen van Jean-Pierre Van Rossem en zijn Moneytron-geldfabriekje herinneren.
Leuk voorbeeld is ook Charles Zwolsman die voor zijn 'sponsors' allerlei geheimzinnige Aziatische tekens op de Euroracing Lola's liet zetten. Dat bleken achteraf verholen boodschappen te zijn voor het drugsmilieu.
Reply With Quote
  #3  
Old 06-09-2008, 12:44
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Als coureur valt het natuurlijk ook niet mee om te bepalen wat wel en niet een discutabele sponsor is. Easy Life leek gewoon een legaal bedrijf: Kvk, volgens mij zelfs reclame op TV, die eigenaar Wolbers was geen anoniem persoon en zelfs een "optreden" bij Harry Mens (dan moet het toch wel betrouwbaar zijn? ). Al zijn er natuurlijk wel vraagtekens te zetten bij een gegarandeerd rendement van 9 of zelfs 10%. Vorig jaar zijn er tussen Easy Life en N.Technology geen problemen geweest met de betaling. Althans hier zijn geen geruchten van naar buiten gekomen. Dus ik kan me voorstellen dat Tielemans daarom met vertrouwen met Advanced LSM in zee is gegaan. Al is die constructie wel dubieus. De naam Advanced LSM op de wagen en ook de directeuren op de presentatie maar de rekening wordt door iemand anders (Oosterbosch) betaald (met geld van Easy Life?).

Als we de verklaring van Advanced LSM er even bijpakken:
Quote:
INGEZONDEN MEDEDELING

Het bedrijf Advanced LSM heeft de afgelopen dagen met verbazing kennis genomen van de media uitingen gedaan betreffende het niet participeren van autocoureur Olivier Tielemans aan de WTCC race in Brands Hatch. De reden hiervoor is volgens de berichtgeving het niet nakomen van sponsorverplichtingen aan de kant van Advanced LSM. In dit persbericht wil Advanced LSM hier inhoudelijk op reageren.

Advanced LSM directeur Steven Vanderhoydonks: ,,De berichtgeving waarin de naam van Advanced LSM vernoemd wordt heeft mij ten zeerste verbaasd, omdat Advanced LSM geen contractpartij is in de sponsorovereenkomst met Wiechers Sport, het team van Olivier Tielemans. “

Mededirecteur Erik Snijders: ,, Het sponsorcontract is gesloten door de heer F. Oosterbosch. Hoewel wij de heer Oosterbosch zakelijk zeer goed kennen is hij geen directeur van Advanced LSM noch tekeningbevoegd namens Advanced LSM. De sponsorovereenkomst met Wiechers Sport is een overeenkomst tussen het team en een ander bedrijf van de heer Oosterbosch. Dat wij ons logo op de auto voeren is in onderling overleg tussen de heer Oosterbosch en Advanced LSM besloten. Dat staat los van de sponsorovereenkomst. “


Vanderhoydonks: ,, Toen wij vernamen dat er zich betalingsproblemen voordeden hebben wij contact opgenomen met Wiechers Sport en Olivier Tielemans om te bekijken op welke manier wij konden helpen om de problemen op te lossen. Dat hebben wij op eigen initiatief gedaan. De teneur in de pers heeft ons dan ook ten zeerste verbaasd, omdat er veelvuldig contact is geweest met het team en met Olivier. Zij weten precies hoe de vork in de steel zit. “

Snijders : ,,Advanced LSM had, heeft en zal nooit een betalingsverplichting ten opzichte van Wiechers Sport hebben. Daarom betreuren wij dat onze naam ten onrechte negatief in de pers is verschenen. Er is door journalisten nimmer contact met ons gezocht, anders hadden we de situatie uit kunnen leggen. Ook betreuren wij de opstelling van Olivier Tielemans, die onze naam in diskrediet gebracht heeft. Wij gaan bekijken of wij ons aanbod om mee te zoeken naar een oplossing moeten heroverwegen.”

Tot slot wil Advanced LSM een aantal inhoudelijke reacties op de mediastukken leveren. Het is niet correct dat de heer Frans Oosterbosch als directeur van Advanced LSM genoemd wordt. De heer Oosterbosch heeft geen functie binnen het bedrijf. Tevens houden wij ons niet bezig met investeringen op basis van pensioenverzekeringen, maar is de core business van het bedrijf advisering bij aankoop van Amerikaanse Life Settlements.
Bron: www.autosport.nl, 1 augustus

Dus Oosterbosch is geen directeur, echter volgens het stuk van de Limburger is dat wel:
Quote:
Olivier Tielemans mocht afgelopen weekeinde niet starten bij de WTCC-race in Brands Hatch. Advanced LSM, de hoofdsponsor van de in Weert geboren BMW-coureur van het Duitse Wiechers Sport Team, bleek niet aan zijn betalingsverplichtingen te hebben voldaan. Het bericht van zijn werkgever kwam voor Tielemans totaal onverwacht. “Ik bemoei me niet met financiële zaken. Dat is een zaak van de sponsor en het team, maar ik ben er wel de dupe van.” De 24-jarige Limburger was aan zijn tweede seizoen in het wereld toerwagenkampioenschap bezig. Waarin hij na zeven van de twaalf races een zesde plaats bezette. Vorig jaar reed hij voor Alfa Romeo en was het bedrijf Easy Life Investments zijn hoofdsponsor. Dat kwam zijn betalingsverplichtingen volgens Tielemans goed na. “Anders had ik ook dat seizoen niet uitgereden. Maar het is gewoon een gegeven dat geld in de racerij erg dun is. Zonder geld kun je niet racen. Dat geldt niet alleen voor mij. Dat geldt voor alle rijders. Ook Michael Schumacher moest geld meebrengen ondanks zijn zeventien wereldtitels. Alleen ging dat via een omweg. Maar ik verzeker je dat als Marlboro gestopt was met geld in Ferrari te stoppen, ook Schumacher destijds zijn stoeltje kwijt was geweest. Kijk naar Robert Doornbos en Christijan Albers. Waarom denk je dat die geen Formule-1 stoeltje hebben?” Terwijl Tielemans zegt al bezig te zijn met potentiële nieuwe sponsors, steekt directeur Frans Oosterbosch, vorig jaar mede-eigenaar van Easy Life Investments en nu voor zichzelf begonnen als directeur van Advanced LSM de hand in eigen boezem. “Ik ben eigenlijk een jaar te vroeg begonnen met sponsoren. Maar ik kende Olivier goed uit mijn Easy Life-tijd. Een moordgozer en een pitbull op het asfalt. Het gaat hier dan ook niet alleen om een zakelijke band maar ook om een vriendschappelijke. Advanced LSM werkt op provisiebasis voor grote partijen waaronder banken en pensioenfondsen. En die hebben langer bedenktijd nodig voor ze beslissen. De cashstroom niet zo snel op gang komen als ik gedacht had. Dus is Olivier zelf bijgesprongen, heeft Wiechers een deel voor zijn rekening genomen en heb ook ik een deel bijgelapt. Maar als er dan opnieuw vertraging ontstaat, houdt het een keer op. Geld wat ik niet binnen heb, kan ik ook niet uitgeven. Maar binnen twee weken is het geld er, daar ben ik van overtuigd. En we zullen ook zeker doorgaan met Olivier sponsoren. Maar het was eerlijker geweest, naar Olivier, Wiechers maar ook naar mezelf toe , als ik een jaartje langer had gewacht. Want de 400.000 euro waar wij dit seizoen garant voor zouden staan, zijn een schijntje van de orders die we uit hebben staan. Maar geloof me, ook ik heb hier een rotgevoel bij.”
Advanced LSM koopt polissen aan.
Advanced LSM is een afsplitsing van Easy Life Investments dat gespecialiseerd was in het aan- en verkopen van Amerikaanse levensverzekeringspolissen. Met de oprichting van Advanced LSM werden die taken gescheiden. Easy Life Investments richt zich op de verkoop van die polissen, Advanced LSM op het aankopen. Veel Amerikanen hebben een verzekering op hun leven die doorloopt tot ze honderd worden. Om nu geld in handen te krijgen en af te zijn van de oplopende premies verkopen zij hun levenpolis aan opkopers. De nieuwe eigenaar van de polis wordt de begunstigde en betaalt de premie (vaak tienduizenden dollars) door. De opkopers betalen een veelvoud van wat de verzekeringsmaatschappij biedt bij voortijdige beëindiging van de polis.
Bron: Ronald Colée, De Limburger, 29 juli
Reply With Quote
  #4  
Old 06-09-2008, 12:50
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by Baron View Post
Het is haast onmogelijk, en ook niet fair, om organisatoren met deze verantwoordelijkheid op te zadelen. Trouwens, hoe ga je zoiets controleren? Malafide bedrijven en sponsors houden er meestal geen open en doorzichtige boekhouding op na; zelfs de gerechtelijke speurders kunnen er soms jarenlang hun tanden op stukbijten.
Het fenomeen is trouwens al zo oud als er sponsoring in de autosport is. Ook de Formule 1 ontsnapt er niet aan. In de jaren '70 reed Williams met 'Bin Laden'-stickers op zijn wagens rond. En iedereen zal zich ook nog de fratsen van Jean-Pierre Van Rossem en zijn Moneytron-geldfabriekje herinneren.
Leuk voorbeeld is ook Charles Zwolsman die voor zijn 'sponsors' allerlei geheimzinnige Aziatische tekens op de Euroracing Lola's liet zetten. Dat bleken achteraf verholen boodschappen te zijn voor het drugsmilieu.
Bin Laden is gewoon een legitiem bedrijf, dat in een kwaad daglicht is komen te staan vanwege familielid Osama Bin Laden.


Dit soort zaken komt natuurlijk ook voor in het voetbal of wielrennen.
Reply With Quote
  #5  
Old 06-09-2008, 18:49
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Hoe lang heeft Lauda geen Parmalat petjes gedragen? Leek toch ook een doodnormaal bedrijf.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #6  
Old 06-09-2008, 22:56
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
Bin Laden is gewoon een legitiem bedrijf, dat in een kwaad daglicht is komen te staan vanwege familielid Osama Bin Laden.

Klopt. Maar na 9/11 was Frank Williams toch niet zo happy eraan herinnerd te worden dat de naam 'Bin Laden' ooit op zijn wagens stond.
Natuurlijk kon hij eind jaren '70 niet vermoeden dat twintig jaar later Osama Bin Laden de meest beruchte en gezochte terrorist ter wereld zou worden.
Reply With Quote
  #7  
Old 28-09-2008, 11:18
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
M.b.t. tot die John W. nog even het volgende: In de Telegraaf 27.09 staat een uitgebreid stukje over Easy Life/John W. waarin Gosse Stielstra aan het woord komt als "getuige". Hij zegt daarin dat hij € 200.000,- van John W. heeft ontvangen voor zijn Belcar team in 2007.

Even zoeken, zo goed volg ik het ook niet meer , en we komen uit bij de knalgele 997 van First van vorig jaar. Zoek je dan nog even verder dan was het de bedoeling dat die John W. ook aan een stuurtje zou gaan trekken.

Quote:
AD Sport, Chad Racing, Speedlover, First Motorsport
Ook deze vier teams zetten elk een Porsche 997 GT3 Cup in en moeten zeker in de gaten gehouden worden, aangezien Porsche bekend staat om de betrouwbaariheid van de auto's.
Piloten
#6 Ian Dockerill/Nigel Greensall (Chad Racing)
#8 Johan Van Loo/Jürgen Van Hover (Speedlover)
#29 Albert Vanierschot/Patrick Schreurs (AD Sport)
#50 Gosse Stielstra/John Wolbers

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=6341
Over Stielstra zelf is ook e.e.a. leuk nieuws te vinden http://www.leeuwarden.nu/20080813414...eeuwarden.html
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #8  
Old 29-09-2008, 09:23
jeep jeep is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2005
Location: Limburg
Posts: 169
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
M.b.t. tot die John W. nog even het volgende: In de Telegraaf 27.09 staat een uitgebreid stukje over Easy Life/John W. waarin Gosse Stielstra aan het woord komt als "getuige". Hij zegt daarin dat hij € 200.000,- van John W. heeft ontvangen voor zijn Belcar team in 2007.

Even zoeken, zo goed volg ik het ook niet meer , en we komen uit bij de knalgele 997 van First van vorig jaar. Zoek je dan nog even verder dan was het de bedoeling dat die John W. ook aan een stuurtje zou gaan trekken.



Over Stielstra zelf is ook e.e.a. leuk nieuws te vinden http://www.leeuwarden.nu/20080813414...eeuwarden.html
Mark, als je dan nog even verder naar de knalgele zoekt. Is de knalgele één race niet aan de start gekomen in 2007, reden volgens persbericht motor problemen. Echte reden Gosse had zijn factuurtjes nog niet betaald bij First.
Reply With Quote
  #9  
Old 09-10-2008, 22:39
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by jeep View Post
Mark, als je dan nog even verder naar de knalgele zoekt. Is de knalgele één race niet aan de start gekomen in 2007, reden volgens persbericht motor problemen. Echte reden Gosse had zijn factuurtjes nog niet betaald bij First.
Dat zijn uitspraken die moeilijk te controleren zijn. Echter het hoge woord rondom Easy Life is eruit:

Quote:
Nederlands OM: Easy Life is criminele organisatie

Het Nederlandse Easy Life is een criminele organisatie die zich schuldig heeft gemaakt aan oplichting en verduistering. Dat concludeert het Nederlandse Openbaar Ministerie uit een nog lopend strafrechtelijk onderzoek naar het bedrijf uit Helmond.

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...anisatie.dhtml
Wellicht dat je als coureur of team toch maar eens moet gaan vragen naar de herkomst van het geld
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #10  
Old 17-10-2008, 21:48
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Kijk ook uit voor sponsors met losse handjes

Quote:
Korte tijd na afloop van de Bathurst bevond Michael Patirizi zich met zijn vriendin in de pitlane. De directeur van bedrijf dat participeert in de sponsoring van Michael Patrizi, die in Australië in een soort Ford Junior-programma is opgenomen, stormde in de pitlane op de coureur af en sloeg hem in elkaar nadat hij diens capaciteiten in twijfel stelde. Patrizi liep verschillende blauwe plekken en snijwonden op

http://www.autosport.nl/actueel/news...61&rubriek=int
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #11  
Old 09-12-2008, 00:18
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Voordat ik weer iets roep wat ik later moet herzien Ben op zoek naar foto's van de lichtblauwe Porsche van JD / Antwerp Race Rent uit de BGTC van 2007. Iemand een idee waar ik de gewenste foto's kan vinden? Op Belgiangt.com kan ik het niet vinden.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #12  
Old 09-12-2008, 01:08
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Voordat ik weer iets roep wat ik later moet herzien Ben op zoek naar foto's van de lichtblauwe Porsche van JD / Antwerp Race Rent uit de BGTC van 2007. Iemand een idee waar ik de gewenste foto's kan vinden? Op Belgiangt.com kan ik het niet vinden.
Al gevonden, en zelfs eentje uit 2005!

bron: http://www.autosport.nl/actueel/inte...82&rubriek=int

De kans is zeer klein dat we dit stickertje ooit nog eens op een racewagen zien

Quote:
Vanwege de aanhoudende slechte situatie op de kapitaalmarkt en dientengevolge de kritische positie waarin ons moederbedrijf zich bevindt, heeft ELQ Hypotheken moeten besluiten om voorlopig geen nieuwe hypotheken meer te verstrekken.

http://www.elqhypotheken.nl/
De moeder is inmiddels op de fles Het bedrijf kwam gisteren voorbij op de Nederlandse TV met een bedenkelijke contructie voor hypotheken. Heel wat, ietwat minder goed oplettende Nederlanders, zijn slachtoffer geworden van de praktijken van ELQ.

Letterlijk gezien heeft het bedrijf niets verkeerd gedaan maar als je flexibele rente meer dan verdubbelt op enkele maanden tijd dan moet je een verdomd snelle carriere doorlopen om dit te compenseren.

Het was niet the most finest hour voor ELQ op de Nederlandse kijkbuis
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #13  
Old 09-01-2009, 21:08
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Volledig overzicht van Easy Life

Er gaat ook geld naar sponsoring:
  • een autocoureur ontvangt 500.000 euro
  • voor races wordt 250.000 euro gelapt
  • een honkballer krijgt 50.000, evenals de honkbalbond

http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/h...j_easylife.xml
Iedereen mag zelf de namen erop plakken
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #14  
Old 09-01-2009, 22:30
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Heb net eens alles rustig doorgelezen. Zo is het nie echt moeilijk om de grote Jan uit te hangen.

De vraag blijft: had je als piloot de achtergrond van dit verhaal kunnen weten? Je gaat voor sponsoring en je krijgt het!

Die mannen hadden wel een lucratief zaakje. Dom dat ze zich zo hebben laten gaan, anders hadden ze nog jaren kunnen doorgaan.

Die Hollanders toch hé.
Reply With Quote
  #15  
Old 09-01-2009, 22:38
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by Dunlop BeLux View Post
Die Hollanders toch hé.
Zoiets is in Belgie inderdaad ondenkbaar...mompelt iets van Moneytron...
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.