![]() |
|
|
||||
|
||||
Ik wou eerst aan de Calsonic-Skyline gaan verder doen, maar die voorwielophanging van mijn "geit" bleef maar door mijn hoofd spoken.
Nu had ik vorige week onze vriend HHugo gemaild met de vraag of hij eventueel nog een voorwielophanging op overschot had van een F1 op 1/24. Ik wist dat hij in ooit een 2de kit had gekocht om de Revell-Jordan te kunnen afwerken. Na een positief antwoord had hij vorige week vrijdag de overschot van zijne Revell-Jordan bij voor mij waaruit ik dan maar de nodige onderdelen die ik nodig had mocht gebruiken. Dank u Roeland. ![]() Dus heb ik vanmiddag wat zitten puzzelen, passen, vloeken (moet kunnen) om die F1-ophanging op zijn plaats te krijgen. Men neme volgende onderdelen: En na wat knippen, vijlen, enz........ bekomt men het volgende: En met de wielen en de carrosserie ziet alles er zo uit: Ook heb ik nog wat uitlaten in de juiste vorm geplooid. Dat was het dan voor deze update, volgende keer is de andere kant aan de beurt. ![]()
|
||||
|
||||
Weeral aardig gebricoleerd! De ophanging ziet er best wel interessant én overtuigend uit. Goe bezig!
|
|
||||
|
||||
Gaat het een 4x4 geit worden of verdwijnen de assen vooraan achteraf nog?
Goed bezig ![]()
|
||||
|
||||
Allez gij... Bang dat ie nooit gaat afgeraken??
En uwen geit, knap gedaan dat scratchen. We leren lekker bij !! Maar een 4x4 dat snap ik niet helemaal, waarom??
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Hoe? Is een geit geen voortrekker dan? Da's gene kever zulle!
|
|
||||
|
||||
tja wat wilt ge als ge des nachts droomt van 356'en en ander 911-ongeregeld... dan denkt ge allicht dat alles "vanachteren trekt"...
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Het is volgens mij eerder een "viertrapper".
Goe bezig hier!
|
||||
|
||||
Gelijk hebt ge Guido, ... Maar ik ken ook gene 2pk met een starre as of cardans vanachter!
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра! ![]() Last edited by Gulfie; 24-02-2009 at 00:01. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Daar ging ik ook wel van uit, ja. Anders is het echt een 4x4 natuurlijk.
|
|
||||
|
||||
Vandaag eindelijk nog eens wat tijd gehad om te "bricoleren" aan mijn geit.
De voorwielophanging aan de ander kant is nu ook klaar. Amai, om dat alles wat symmetrisch te krijgen, heb ik toch wat meer gevloekt dan bij mijn eerste poging. Maar soit, zie hier het resultaat: Quote:
|
||||
|
||||
4 jaar en dik 4 maanden later, de geit is levend en wel teruggevonden
![]() ![]() Al die tijd stond ze mooi achteraan in de stal, totdat ik ze een paar dagen geleden eens van dichtbij ben gaan bekijken en tot de conclusie kwam dat het hoog tijd wordt dat ze wordt afgemaakt, euh afgewerkt. ![]() Vandaag gewoon de body ontvet en geprimerd, gewoon in de staat zoals ze al 4 jaar in de stal stond. De bedoeling is om te kijken wat er waar moet gebeuren. Kijk maar; Al bij al vallen de carrosserie-werken nog mee. Daar waar de buitenspatborden als binnenspatbord werd gemonteerd, is er wat extra werk en ook waar de voorste spatborden werden weggezaagd dient er wat bijgewerkt te worden. En voor ik het vergeet, het dak gaat gewoon toe blijven. En wees gerust, beste lijmsnuivers, ze zal geen 4 jaar meer in de stal komen te staan ![]()
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 21-08-2013 at 23:09. |
|
||||
|
||||
Quote:
Blijkbaar moet ik in 't vervolg eens eerst goed nadenken vooraleer ik iest ga typen. Maar goed, ze leeft nog, dus tijd om ze nog eens van stal te halen. Een paar dagen geleden werd de velgen in de ovenreiniger gegooid om te ontchromen. Ook werd er wat plamuur aangebracht in de achterste wielkuipen. Gisteren werd alles geschuurd en werd en nog een laagske putty aangebracht om nog wat kleine puttekes toe te smeren.
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 30-03-2015 at 20:58. |
|
||||
|
||||
Terug naar het interieur.
Een gat, ter hoogte van de achterbank, waar de schakelaar voor de elektromotor hoorde te komen, werd dicht gemaakt. De voorste zetels dan. In de kit is dit als een soort van bank, de 2 zetels hangen aan mekaar. Dus, de zaag er in. Dat trekt dus op niks, maar de plastiek is dik genoeg om er iets van te maken. Hier is er eentje klaar en zie het verschil. Alle 2 klaar, dat ziet er stukken beter uit en ikke is tevreden. Volgende keer dit alles eens mooi glad schuren met een fijner schuurpapiertje, ontvetten en primeren. Het interieur gaat simpel blijven, denk ik toch.
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 30-03-2015 at 21:10. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|