|
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Interieur ziet er prachtig uit, maar wat het doorhangen van de gordels achteraan betreft, sluit ik me aan bij die 2 gelijkgezinden die me voorgingen.(TvD en Gulfie)
|
||||
|
||||
Straffer zelfs nog: terwijl jullie de opmerking aan het neerschrijven waren, was ik de gordels al aan het inkorten
|
|
||||
|
||||
Het doorhangen van de gordels achteraan hoeft geen probleem te zijn om op te lossen. Doorknippen, gesp tussen hangen en beide gordelhelften weer aan elkaar maken. Ik denk trouwens dat gordels sowieso nog een gesp hebben tussen achterste stukken en de "schouder stukken".
|
|
||||
|
||||
Quote:
De inkorting is ondertussen wel gebeurd, maar dat belet me niet om er alsnog een "dummy" gesp aan te bevestigen die dit simuleert. Ik zal er nog eens over peinzen... |
|
||||
|
||||
Quote:
De lengte van de gordels bewijst dat Ronny en Robert een zeer effectieve vermageringskuur ondergaan hebben Het dashbord werd al onderworpen aan een avond lang frezen, schuren en krassen om er wat vorm in te krijgen. Ook enkele luchtgaatjes moesten opgevuld worden. De groene pijlen dan: het radiogedeelte was te vervormd om er iets deftigs van te maken, dus werd het weggefreesd en vervangen door een zelfgemaakte doos van plasticard. De tripmaster was ook niet veel soeps, maar dank zij het foto-ets deel ziet het er toch aanvaardbaar uit. De rode pijlen: al deze onderdelen vertonen niet genoeg details om overtuigend over te komen voor een toeschouwer die door de open deur een goede kijk krijgt op het dashbord. Daarom heb ik het dashbord gefotografeerd (zodat ik de onderdelen later terug kan aanbrengen met mishmash), en ga ik deze details nu wegschuren. De blauwe pijlen dan: daar ben ik nog niet helemaal uit. De bediening van de verwarming is ook niet genoeg gedetailleerd, maar ik weet nog niet goed hoe ik het moet gaan modelleren. De 2 cirkeltjes bovenaan zeggen mij al helemaal niets. Zijn dit extra schakelaars, of waarschuwingslampjes, of iets anders? Ik weet het (nog) niet maar ik ga ze alvast wegschuren want in elk geval moeten ze vervangen worden. Als er iemand is die me kan zeggen wat die dingen moeten voorstellen, of andere suggesties kan doen, zijn deze uiteraard welkom |
|
||||
|
||||
Ah, zo zien de gordels er stukken beter uit.
Mogelijk dat een van de knoppen bij de bovenste blauw pijlen een dodemans-knop is? Centraal gepositioneerd op het dashboard en daardoor goed bereikbaar voor rijder en navi.
|
||||
|
||||
Quote:
Voor de verwarming kan je de gleuven uitkrassen en de hendeltjes vervangen door 2 PE stripjes waarop je een druppeltje epoxylijm laat vallen. Voor de lampen in het dashbord ... zolang je geen foto hebt van de echte kan je het wel vergeten. De fabrieks SCRS'en hadden in de ventilatie opening niets zitten als een rooster, dus dit is iets dat de tuner zelf toegevoegd heeft.
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра! Last edited by Gulfie; 02-02-2010 at 22:56. |
|
||||
|
||||
Update!
Na het verwijderen van alle details van het dashbord en het uitboren van gaatjes op de plaatsen waar iets gestaan had, heb ik met wat plastic sheet 3 gleufjes gemaakt met een scalpel en dat plaatje op de plaats gekleefd van de verwarmingsbediening. Daar waar het verluchtingsrooster zat heb ik dichtgekleefd en ook 2 gaatjes geboord: ik ga TvD's raad opvolgen en er een noodstop zetten, temeer daar de Porsche er langs de buitenzijde geen heeft op de plaats waar er volgens Renaissance wel een zou moeten geplaatst worden, naast de ruitenwissers dus. Tussen de vorige foto en de volgende zitten heel wat dagen en uren werk. Ik vond niet direct een goede foto die als leidraad kon dienen, dus liet ik de fantasie maar een beetje de vrije teugel. De Wet van Murphy zorgt er dan natuurlijk voor dat ik uitgerekend op het moment dat het dashbord klaar is, enkele referentiefoto's kan bemachtigen, me vriendelijk aangeboden door BigAttack. Nu ja, zelfs die foto's stammen niet uit 1985, dus een echte zuivere vergelijkingsbasis is er niet. De foto's zullen trouwens zeker nog kunnen dienen om andere details van het interieur na te bouwen, en ik heb zeker niet mijn laatste Porsche gebouwd, dus... En gelukkig had mijn fantasie nu ook weer niet zo'n proporties aangenomen dat het ineens een dashbord van een ruimteschip leek natuurlijk... Dit heb ik ervan gemaakt: De radio zat ook in de kit trouwens, alleen de kabel heb ik toegevoegd. Voor de rest zijn alle schakelaars en knopjes vervangen door mishmash. De meters werden afgedekt met epoxylijm, het stuur kreeg een stiknaad aangemeten, en na alle schilderwerken werd het dashbord gedrybrusht. |
|
||||
|
||||
Daarmee is het voornaamste van het interieur afgewerkt, maar vooraleer alles in de cockpit ingebouwd wordt en het chassis op de kas gevezen wordt, moet de motor ook nog gebouwd worden.
Het blok is één blok gegoten resin met wat losse details, ook in resin. Maar wat mij betreft een beetje TE los, want één van de zes carburators ontbreekt in de kit (daar waar het vraagteken staat). Eerst leek het nog een gat waarin een aparte carburator moest komen (alhoewel ik daar de zin niet van begreep) maar neen hoor, de carburator is er gewoon niet bij. Dat wordt weer zelf bouwen dus. Maar dat is niet alles: ook de poulies en de aandrijfriem zijn grotendeels voor de prullenmand, zodat ik ze zelf gemaakt heb van aluminium en reepjes masking tape voor de riem (vooraan op de foto). Achteraan werden ook heel wat onderdelen weggegooid en vervangen door aluminium en/of plastic sheet. De plaats waar de bougiekabels in aangebracht moeten worden tenslotte, is uitgeboord. Zelfde verhaal bij de foto van de achterzijde van het motorblok. Aan de onderzijde moest het centrale deel van de motor voorzien worden van stootstangen uit plastic rod omdat de resin waardeloos was. De uitlaten werden ook intensief opgekuist om te passen in hun ligplaats. Links op de foto zie je de zelfgemaakte carburator, in het midden de stroomverdeelkap die eveneens uitgeboord werd om de bougiekabels toe te laten, en rechts de zelfgemaakte bobijn omdat er met het resin onderdeel niets aan te vangen was. Ik heb er ter illustratie eens de maat bijgezet, dan heb je een idee van de afmetingen. Wordt vervolgd! Last edited by Sennake; 07-02-2010 at 00:42. |
|
||||
|
||||
Dat dashboard hebt ge schitterend gemaakt, man.
Last edited by Loixrallyfan; 07-02-2010 at 00:43. |
|
||||
|
||||
Ik vind dit een heel interessante build omdat ik in deze al veel ideeen heb opgedaan voor de toekomst. Het dashbord is idd heel mooi gewoden.
|
|||
|
|||
Ik zie dat het een gewoon Porsche motorblok is,ik dacht dat men in die tijd reed met RSR blokken.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ik was eerst van plan namelijk om de motorkap met scharnieren en al te modelleren in open toestand, maar dan kijk je op die totaal onrealistische resin binnenkant waar met de beste wil van de wereld geen dunne plaatstalen kap mee te modelleren is. Dus gaat de kap in gesloten toestand op de Porsche komen, waardoor je de motor wel nog zal kunnen bespeuren doorheen de koelsleuven van de kap, maar meer ook niet. Op de foto zie je dat dank zij het matzwart aan de binnenzijde van de motorkap, de sleuven in het witte gedeelte nu mooi zichtbaar worden. Dat zal nog verbeteren eens het uiteinde van de spoiler matzwart gespoten zal zijn. |
|
||||
|
||||
Dat betekent echter niet dat ik de motor aan zijn lot overlaat. Hij werd ondertussen al in zijn basiskleuren gezet en enkele details werden al geschilderd. Hij moet echter nog geweatherd worden en bekabeld. Daarna komen de uitlaten erop, die ik moeten aanpassen heb om de eindstukken te laten passen op de veel dunnere uitlaten. Hiervoor heb ik de eindstukken opgevuld met een stukje plastic tube waarin ik een gaatje geboord heb met de juiste diameter. De inlaatkelken staan er nog maar los op, daarom dat ze nog niet mooi uitgelijnd staan.
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|