|
#1
|
||||
|
||||
VW Golf II - Fujimi - 1/24
Bwa, ik weet het, er lopen al een aantal projecten, maar toch ben ik tegen beter weten in een nieuw project begonnen.
Het gaat hier om een kit van Fujimi van een VW Golf II, een redelijk simple kitje. Kit-review Deze Golf zal niet standaard gebouwd worden, maar het zal er eentje uit het tuningwereldje zijn. Als eerste moest er een keuze gemaakt worden tussen 2 Aoshima velgensets. Links: Kai Parts #26 - Formula Rechts: Kai Parts #25 - Focus Let niet op de rijhoogte, die wordt ook nog aangepast; Kai Parts #26 - Formula Kai Parts #25 - Focus De grill werd ook onderhanden genomen, de 2de koplamp samen met de lamellen verdween en wordt vervangen door eentje met zelfgemaakte lamellen. De spoilerlip werd ingekort. Met wat smalle afplaktape werd de grootte van de spoilerlip bepaald, al wat er onderuit kwam werd weggeschuurd. De 2 gaten in de spoilerlip worden ook nog toegemaakt.
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#2
|
||||
|
||||
Het chassis zat niet goed in de bevestigingspunten van de carrosserie, er was te veel speling, zowel voor- als achteraan.
Met wat plasticard werd het chassis dan ook aan beide zijden verlengd. Achteraan: Vooraan: Deze velgen van Aoshima zijn iets breder dan de banden, daarom werden de velgen voor vooraan aan de binnenkant ingekort. Links de ingekorte versie: Deze kit is niet voorzien van een ophanging, maar voorziet zowel voor- als achteraan een asje waarop de wielen zitten. Dat maakt het een stuk makkelijker om de boel te verlagen. Eerst werd met een paar lagen tape de plaats afgemeten waar de vooras moet komen. Vervolgens werd er een rechte lijn gekast langs de tape. Met een driehoekige vijl werd die kras dan dieper gevijld, de verschillende lagen tape dient als lat. Vervolgens werd met een ronde vijl het gat gevijld waarin een styrene buisje word gelijmd waardoor het metalen asje komt waarop de wielen komen.
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#3
|
||||
|
||||
Daarna werd het onderdeel, wat de onderkant van de motor moet voorstellen, aangepast zodat ook dit over mijn constructie kon gelijmd worden. Na het spuiten van het chassis, zal alles nog ingekleurd worden.
Waarom werd de binnenkant van de velgen ingekort, anders kon ik de aangepaste ophangingsarmen niet monteren. Op deze manier valt mijn verlagingsconstructie niet op. Let wel, dit is een dry-fit. En dan gaan we de carrosserie eens monteren, om te kijken hoe onze verlaging zich uit tov de carrosserie. Hier zien jullie ook dat de velgkeuze is gevallen op de "Focus-velgen" Ach ja, voor ik het vergeet, voorlopig staat deze Golf model voor mijn model.
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 14-02-2012 at 00:47. |
#4
|
||||
|
||||
Zoals ik al zei in de review: zal werk aan zijn, tenzij je aan tuning begint te doen, dan kan het allemaal wel.
Goed bezig. Al heb ik de indruk dat aan het rooie voorbeeld meer geld is uitgegeven aan extraatjes dan aan de wagen zelf
__________________
Groetjes, Domi. |
#5
|
||||
|
||||
Gisteren een dagske verlof en ik heb er maar van geprofiteerd om na de voorkant, de achterkant op de juiste rijhoogte te brengen. Maar dan moeten eerst de velgen smaller gemaakt worden.
Eens kijken of ze passen in de daarvoor voorziene ruimte. Ook de rijhoogte klopt, dus hier moet niet extra geboord en gevijld worden. Wel moet het onderdeel dat over de achteras komt, aangepast worden, dat was veel te breed. Aan deze zijde is er een stukje benzinetank verdwenen; Om verkwisting van het vloeibare goud tegen te gaan werd het gat in de benzinetank weer toe gemaakt;
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#6
|
||||
|
||||
Ook aan de andere zijde werd het oorspronkelijk gaatje verkleind;
De as met daarop de wielen werd gedry-fitted. Omdat ik bepaalde onderdelen er toch wil opzetten, zal onderstaande ophangingsonderdeel aangepast moeten worden. Na aanpassing ziet het er zo uit; Dan maar alle onderdelen eens dry-fitten is dit de onderzijde van het Golfje; Chassis is nu bijna klaar om naar de lakkerij te gaan.
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#7
|
||||
|
||||
Ook de carrosserie er eens opgezet en de rijhoogte ziet er prima uit. Zo was hij gisteren ook te zien op de meeting.
Tot de volgende update.
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#8
|
||||
|
||||
man man toch
__________________
addicted to peugeot |
#9
|
||||
|
||||
mooie drop !
|
#10
|
||||
|
||||
Ook aan deze heb ik gisterenavond nog wat verder gewerkt.
Aangezien scratchen me beter afgaat dan mijn spuitwerk (zie 370Z), ben ik hier maar begonnen met het fabriceren van een nieuw radiatorrooster, eentje zonder de extra lampen en zonder logo. Allereerst werd het overtollige verwijderd en was dit de basis om van start te gaan. Dan werd er een nieuwe achter- en onderkant gemaakt, om zo 1 kader te krijgen waarin de lammellen van de grille moeten komen. Effen een dry-fit en dit is het resultaat. Wat me onmiddelijk opviel was dat het geheel redelijk fragiel was geworden aan 1 koplamp, dan zullen we het aan beide zijde even moeten verstevigen met een dun stukje styrene. Terwijl de lijm stond te drogen, werden de gaten in de spoilerlip ook opgevuld met stukjes styrene. Achteraf moeten we niet meer zo veel plamuur gebruiken.
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#11
|
||||
|
||||
De kader van de grille werd verder afgewerkt met een beetje styrene en een beetje plamuur.
Dan kwam het rekenwerk, er moesten 4 lamellen aangebracht worden in een hoogte van 6 mm. De lamellen zelf waren 0.75 en dat maal 4 is al 3 mm. De overige 3mm is dan de ruimte tussen de lamellen en er zijn 5 ruimte, dat maakt dat er 6mm tussen de lamellen moet zijn. Hoe doe je dat, wel met styrene van de juiste dikte maak je tussenschotjes. Nu, ik had verschillende diktes, maar geen 6 mm. Dan maar 5 mm gepakt en er afplaktape rond geplakt en zo had ik die tussen stukjes van 6mm. Ondertussen is de eerste lamell al aangebracht. En dan gebeurt het, je hele snijmat ligt vol materiaal, op maat gesneden styrene voor de lamellen, zelfgemaakte hulpstukjes en het nodige gereedschap als plotsklaps je potje Tamiya-lijm met groene dop omvalt met uiteraard de dop er los op. Je gehele snijmat onder de lijm, potje was opslag voor helft geminderd, alle styrene aan elkaar en aan de snijmat gelijmd, je mes, meetlat en wat nog allemaal ligt te midden in die plas lijm. Om dan nog maar van die geur te zwijgen. Ik heb dan onmiddelijk maar het raam geopend voordat ik zo stoned als een frikandel werd. Alle gereedschap werd gekuist, de snijmat was rijp voor vuilbak. Nieuwe snijmat genomen, alle styrene onderdelen werden opnieuw uitgemeten, uitgesneden en de grille kon verder afgewerkt worden. Dry-fitje, de gaten in de spoilerlip kregen ook al wat plamuur over zich heengesmeerd. Omdat de tube plamuur toch open was, werden de openingen aan de aangepaste achterophanging toegesmeerd. Tot de volgende update
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 04-03-2012 at 19:58. |
#12
|
||||
|
||||
Vandaag een uurtje de tijd gevonden om nog even aan dit golfje verder te doen. Het was kiezen tussen in slaap vallen achter mijn gazet, of modelbouwen. Een aantal onderdeeltjes zijn ondertussen klaar om te primeren, alsook het chassis. Hopelijk vind ik daar morgen de tijd voor, ik ga proberen het chassis nog in kleur te krijgen tegen Jabbeke.
Ook de uitlaat werd aangepast, het werd geen dikke kachelpijp zoals men als durft in het tuningwereldje, maar een vergroting van de originele dubbele GTI-uitlaat. De eindpijpjes werden wat ingekort en er werden 2 vervangstukjes gemaakt van aluminium buisjes. Deze werden aan elkaar gelijmd en over de uitlaat van de kit geschoven. Ook de bumper werd gedry-fitted om te kijken of de uitlaat er niet onderuit komt. Zo te zien op de foto is het perfect. Een grotere foto van de achterkant laat zien dat het goed is. Allé, voor mij toch. Ook aan de voorkant werd de bumper er eens opgeplaatst voor het uitzicht. Tot de volgende update.
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 06-03-2012 at 22:34. |
#13
|
||||
|
||||
Mooi werk hoor ! Die gril is supergeslaagd !
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#14
|
||||
|
||||
mooi johny
__________________
addicted to peugeot |
#15
|
||||
|
||||
Voilà, hier is hem al.
Alles was klaar om te primeren, alleen moesten de onderdelen eerst nog even in bad. Na opdrogen en droogblazen, kregen volgende onderdelen hun primerjasje. Uitlaat, grill, chassis en ophangingsonderdelen (of wat er van over blijft) Nu de onderdelen staan te drogen, ben ik eens in mijn onderdelendoos op zoek gegaan naar een stel zetels voor de Golf. De middelste is de originele, de zwarte links is er eentje uit de 350Z en is zowat mijn favoriet. Al komt de witte rechts ook nog in aanmerking.
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 4 (0 members and 4 guests) | |
|
|