![]() |
|
#16
|
||||
|
||||
Nog plaatwerker ook!
![]() Je bent weer super bezig Tim, echt geweldig. ![]()
__________________
![]() Jim Hall is Chaparral |
#17
|
||||
|
||||
Zeer mooi model aan het worden; ik heb het zondag 'in het echt' kunnen bewonderen en ik weet zeker dat dit weer een pareltje wordt!
|
#18
|
|||
|
|||
Heel knappe vorderingen. Om het buizenframe in de cockpit wat diepte te geven, kunt ge het een wash geven.
Op enamel verf doe ik dit met een mengeling van white spirit en olieverf (raw umber en burnt sienna). Op acryl verf kunt ge een wash maken met plakaatverf, water en een drupje afwasmiddel. Groeten Pascal |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." |
#20
|
||||
|
||||
De hoogste tijd voor een update lijkt me zo. Om te beginnen heb ik op aanraden van Gert nog een stapje extra gezet bij het “inkleuren” van de vlakken. Nu niet met een iets lichtere tint grijs, maar met puur wit! Op de foto is het niet heel erg goed zichtbaar, maar met het blote oog wel degelijk. Ook werd de binnenkant al voorzien van een wash met olieverf.
Verder is te zien dat ook de schokbrekers ook werden geverfd en gemonteerd. Veel meer kan ik momenteel niet doen aan dit deel omdat eerst het achterste deel van het buizenframe inclusief motorblok en versnellingsbak af moet waarna deze vastgeschroefd kan worden aan de cockpit. Omdat de belangrijkste schroef niet meer bereikbaar zal zijn als ik verder ga zal dit deel dus nog even moeten rusten voor nu. Dus dan maar verder met het motorblok. Bovenop dit blok staat een enorme ventilator. Ook deze bruine onderdelen werden licht opgeschuurd en gewassen met olieverf omdat het anders veel te licht en plastic over zou komen (wat mij betreft). De ventilator zoals hieronder (links en rechts) op de foto te zien is bestaat overigens uit 11 onderdelen! Vervolgens werd de ventilator samen met de beschermkap op het blok geplaatst. En toen begon het verhaal van de vele kabels en leidingen die gelegd moesten worden. Om te beginnen werden de ontstekingskabels geplaatst. Voor elke cylinder 2 kabels geeft dus totaal 24 kabels die zodanig moesten komen te liggen dat de inlaatkelken er straks ook nog op kunnen. Het resultaat ziet er dan zo uit: Intussen werd ook een deel van de uitlaatpijpen in elkaar gezet. Volgende stap wordt het wegwerken van de naden en ze mooi wit spuiten. Vooralsnog zien ze er nu zo uit:
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." |
#21
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#22
|
||||
|
||||
Wat mooi! Zo'n prachtig gedetailleerde motor schreeuwt gewoon om een open motorkap, maar dat was je sowieso al van plan eh ;-)
|
#23
|
||||
|
||||
De eindstreep voor wat betreft het motorblok begint in zicht te komen... In de vorige post was al te zien hoe ik 24 ontstekingskabels had gelegd, maar die hebben weinig zin als er geen lucht en brandstof in de motor kunnen komen
![]() Vervolgens dienden aan de brandstofleidingen geinstalleerd te worden. Het vergrotingkje rechtsonder toont hoe er per leiding ook nog 2 PE ringetjes geplaatst werden. Eens deze delen klaar waren werd de rechterzijde geplaatst. Let hier ook op (witte) brandstofleidingen die netjes door houders rond de ventilatorbescherming moesten worden gestoken. Na de rechterzijde kwam de linkerzijde en een avond prutsen om alle leidingen 1 voor 1 in te korten en vast te zetten. Ook werd er nog enkele PE onderdelen toegevoegd. Het resultaat zoals het blok er nu voor staat is op onderstaande 2 foto's te zien. Bijna... bijna, is het blok nu af, alleen nog wat kleinere onderdelen en aansluitingen aan de voorzijde, maar dat is voor een volgende keer ![]()
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." |
#24
|
||||
|
||||
Amai. Dat ziet er zeer mooi uit. Ben hier aan het kwijlen gelijk ne zot. Ik moet er ook zo nog een 4 tal maken. Dat gaat nog leuk worden. Welke olie verf heb je hier voor gebruikt?
Groeten, Lesley |
#25
|
||||
|
||||
Goed bezig menneke
![]() ![]()
__________________
![]() Jim Hall is Chaparral |
#26
|
||||
|
||||
Bedoel je het merk of welke kleuren?
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." |
#27
|
||||
|
||||
Merk en kleuren, want van washes heb ik totaal geen verstand van, omdat ik ten eerste kleurenblind en ten tweede nog niet weathering hen gedaan.
Groeten, Lesley |
#28
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
__________________
![]() Jim Hall is Chaparral |
#29
|
||||
|
||||
Heel heel schoon moteureken... !
Daar zit duidelijk veel uren werk in...
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#30
|
||||
|
||||
Prachtige motor Tim! Zeer realistisch geweatherd ook!
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 3 (0 members and 3 guests) | |
|
|