![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
Voor mij heeft DSMEC bewezen wat piloten en teams in België zoeken: een goede sfeer, veel tracktime en bovenal een liberaal technisch reglement. Sprinten is allemaal goed en wel maar zie in België geen markt hiervoor. Uiteindelijk willen gentleman drivers veel tracktime.
Last edited by GT2-R; 15-12-2012 at 14:19. |
|
||||
|
||||
Je zegt daar zoiets.
Waar is de goede ouwe tijd van de DSMEC... ![]() |
|
|||
|
|||
Ben dit jaar maar liefst drie keer naar de races geweest ... (FIA GT1 Zolder, 24u van Zolder en 24u van Spa), dat is ongeveer een derde van de evenementen die ik normaal bezoek in een jaar. Het enige wat ik echt de moeite vond was 24u Spa: dat was, ondanks de regen, nog eens een topevenement. Het is triestig geworden in België wat betreft evenementen. Ik verlang naar de tijd van de Supermeetings (Belcar, Clio Cup, Yaris Cup, Formule Renault 1.6 ...) en inderdaad iets zoals DSMEC. Vreemd dat het zo moeilijk is om iets als dat terug op poten te krijgen ... Voeg BRCC en BGDC samen, en het is weer in orde, maar natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Verder hoop ik dat de Be Trophy opnieuw kan uitgroeien zoals de Fun Cup van weleer, met een startveld van 100 wagens. Want dat gemiddelde van 12 wagens dit jaar, moet toch echt wel beter.
|
|
|||
|
|||
Quote:
![]() |
|
|||
|
|||
Opgelet het openingsweekend op Zolder tezamen met FIA GT Sprint werd één week vervroegd en vindt nu plaats op 19 en 20 april en niet 26/27 april!
|
|
||||
|
||||
Neem er zondag 21 april ook maar bij
![]() |
|
||||
|
||||
Een Benelux Porsche Cup op komst voor 2013. Nu zie ik de BRCC sprint races al helemaal niet meer slagen. De helft van het deelnemersveld was al Porsche 996/997 Cups. Ze kunnen zich maar beter focussen op het laten slagen van de BRCC endurance. Daar ligt volgens mij nog steeds de grootste markt in België.
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Als dat geen goed nieuws is
![]() Quote:
|
|
||||
|
||||
da is zeker goed nieuws
![]() |
|
|||
|
|||
Ahaa, eindelijk een team dat het goede voorbeeld geeft!
Ondanks de concurrentie van de Porsche GT3 Cup Challenge Benelux, wat ik bovendien een schitterend initiatief vind, zie ik heel veel mogelijkheden voor BRCC Endurance. Maar ook voor de sprints! Aangezien GT's daar niet meer toegelaten zijn vormt de Porsche Cup geen bedreiging voor de sprintraces in BRCC. Laat ons hopen dat enkele andere grote teams het voorbeeld van PK volgen! Volgens mij ligt de toekomst hier in België inderdaad bij de langere races over drie uur, en laat ons hopen dat ook de 24 Hours of Zolder opnieuw een mooie affiche vormen, al speelt de concurrentie van de PGT3CCB (die in hetzelfde weekend races) hier wel een rol vrees ik ... |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|