![]() |
|
#31
|
||||
|
||||
Het merk is Van Gogh en ik heb een mix van zwart en "raw sienna" gebruikt. Ik heb ze zeer sterk verdund met white spirit trouwens.
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." |
#32
|
||||
|
||||
Quote:
Groeten, Lesley |
#33
|
||||
|
||||
In Nederland kan je het allemaal krijgen bij de Pipoos (http://www.pipoos.nl/), ik neem aan dat de Belgische Pipoos het ook allemaal heeft.
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." |
#34
|
||||
|
||||
Zo, dat heeft even geduurd voor ik weer aan een update toe was
![]() Eerst het motorblok. dat werd nog voorzien van een aantal leidingen aan de voorzijde (verdwijnen overigens uit zicht eens het blok geplaatst is). De uitlaatpijpen werden matwit gespoten (lees: primer ![]() Ook de versnellingsbak werd gebouwd en voorzien van een basiskleur "steel". Vervolgens werden de lagere delen met zwarte olieverf behandeld en zal er nog een lichte drybrush overheen gaan. De volgende foto toont een belangrijke stap in deze bouw: het frame waar de volledige achterzijde omheen gebouwd zal worden. Ik kon eigenlijk niet verder zonder dat dit in deze staat stond. Het motorblok en de versnellingsbak kunnen nu hierin geplaatst worden waarna er heel veel details aan toegevoegd kunnen worden om tenslotte ook nog eens een dragende constructie met de cockpit te gaan vormen!
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." |
#35
|
||||
|
||||
Motorblok met bak zien er fantastisch uit. Nu zie ik wat je bedoelde tijdens de ESM Nieuwegein welk staafje in de brandstofregeling dat nu was. Ook het frame ziet er mooi uit.
Eric |
#36
|
||||
|
||||
Het heeft weer even geduurd, maar hier dan toch weer een belangrijke update: het plaatsen van het motorblok en de bak in het buizenframe. De eerste foto toont de stand meteen na het plaatsen van deze 2 subdelen. Om hiertoe te komen werd eerst de motor in het frame gelepeld. Vervolgens werd de de bak vastgelijmd aan de motor. Om het geheel vast te zetten werd er nog een schroef door het frame en onder in de bak geschroeft. Die komt dus ook niet meer los.
De volgende foto lijkt verdacht veel op de vorige, maar als je goed kijkt zie je toch een aantal extra's. Eerst werden de uitlaatpijpen op hun plek gezet. Daarna werd het gedeelte van het frame boven de bak al gedeeltelijk geplaatst. Tegelijkertijd werd de anti-rollbar geplaatst samen met nog een aantal kleinere onderdelen.
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." |
#37
|
||||
|
||||
Vooraleer ik het achterste deel aan de cockpit kon schroeven wilde ik een aantal zaken aan de binnenzijde ervan al gedaan hebben. Dit omdat ik er dan nog redelijk makkelijk bij kon van twee kanten. Zo werden de PE-delen waaraan later de schouder-delen van de gordels vast komen geplaatst (zie "1" in de foto). Daarnaast werden nog een 4-tal elektrische componenten geplaatst (zie "2"). Elk van deze is trouwens opgebouwd uit 5 PE-delen en 1 witmetalen deel. Zelf heb ik er dan nog wat bekabeling aan toegevoegd.
Voor de achterzijde van de cockpit werd een hitteschild gemaakt van de binnenzijde van een pakje sigaretten. En het laatste deel dat ik per se klaar wilde hebben is het ruitje tussen de cockpit en het motorcompartiment. Bij de eerste poging om deze te maken heb ik het stukje doorzichtig plastic gebruikt dat Hiro meelevert, maar dat bleek veel te dik naar mijn idee. Dan een 2e poging met een reststukje dat ik nog van de Audi Sport Quattro had liggen... die was dunner, maar had ik te slordig gesneden en was dus niet mooi recht. De 3e poging was dan eindelijk goed en is te zien op onderstaande foto. Bovenste deel toont de 2 delen los, in het onderste deel zijn ze aan elkaar gezet. Hierbij heb ik dezelfde manier gebruikt als bij de Audi (zie hier). Vervolgens werd het ruitje op z'n plek gelijmd: En dan het grote moment: het buizenframe met motorblok kan vastgezet worden aan de cockpit. Het geheel zit met 2 schroeven vast en is goed stevig. Het gewicht is trouwens ook behoorlijk.... Overigens heb ik nu ook de schakelstang die naar de versnellings-pook loopt geplaatst (zie groene pijl).
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." |
#38
|
||||
|
||||
Respect!
__________________
Groetjes, Domi. |
#39
|
||||
|
||||
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#40
|
||||
|
||||
Nice makker. Ik blijf voor het scherm gelijmd
![]()
__________________
Mvg, Lesley |
#41
|
||||
|
||||
Het is alweer lang geleden dat ik iets van deze build liet zien, maar ik ben wat langer bezig dan verwacht met de cockpit waar ik toch nog wat verbeteringen wilde aanbrengen. Daarom ook maar 1 foto waarin alles wat ik de afgelopen tijd gedaan heb gevat kan worden.
Even de nummertjes in de foto volgen: 1. De accu werd gedetaillerd met bekabeling en netjes aangesloten. 2. Enkele onderdelen voor de ontsteking voor de linker cylinder-rij werden geplaatst en aangesloten. 3. De brandblusser werd geverfd, voorzien van een metalen "klem" en geplaatst. En als laatste de pedalen... de uitvergroting laat iets beter het resultaat zien. Zo werden de remcylinders daadwerkelijk gekoppeld met het rempedaal. Ook de remleidingen werden toegevoegd. En er werd ook een kabel gelegd van het koppelingpedaal naar achteren. De gasleiding moet nog toegevoegd worden trouwens.
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." |
#42
|
||||
|
||||
Maf pedalenwerk. Leuk al die detailkes.
Goe bezig! ![]() ![]()
__________________
|
#43
|
||||
|
||||
Dit soort wagens is niet mijne dada maar verdomme dit ziet er goed uit.
__________________
|
#44
|
||||
|
||||
Intussen heb ik weer wat verder gewerkt aan de Porsche. Zo werd het tijd om de voorwielophanging te plaatsen. Eerst werden de verschillende onderdelen gekuisd, geprimered en daarna in verschillende tinten metaal (Alclad om precies te zijn) gespoten. Het resultaat is dan 2 volledige "uprights" met remschijven en 2 "wishbones".
En zo ziet dat er uit als je deze subassemblages op hun definitieve plek zet: Daarna moesten er nog enkele zaken aan het binnenzijde gedaan worden alvorens verder te kunnen met het definitief plaatsen van de buizenconstructie van de cockpit. Als eerste werden de luchtbuizen voor de remmen zwart gespoten waarna ze werdern gedrybrushed met een aantal tinten grijs (nee, geen 50...). En ik heb eindelijk een mooi resultaat gekregen op de voetensteun. Ergens op de 1e pagina van deze thread was te zien hoe ik een nieuwe had gemaakt met het origineel als mal: Dit nieuwe onderdeel had ik al in de grondlak gezet, maar omdat ik 'm nog heb moeten bijknippen kon ik daarmee opnieuw beginnen. Na de grondlak werd het geheel het donkergrijs gespoten. Net zoals bij het interieur werd daaroverheen een steeds lichtere grijs gespoten. Als laatste stap werd nog wat vuil nagebootst met MIG pigmenten. Het resultaat is dan als volgt:
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." |
#45
|
||||
|
||||
Ook de remvloeistofreservoirs werden geschilderd en gemonteerd, inclusief 2 leidingen die naar de remcylinders leiden.
En als je dan alles bij elkaar brengt voor een dry-fit ziet dat er als volgt uit: Naast de cockpit ben ik ook alvast begonnen aan de benzinetank. Hier heb ik de gaatjes (die boutjes moesten voorstellen) vervangen door echte boutjes:
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests) | |
|
|