De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 07-04-2004, 22:24
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Quote:
Originally posted by Bart.Vandecavey
Ik denk dat het best om hem eerst betrouwbaar te maken en er dan de snelheid op te drijven...
Natuurlijk, eerst de betrouwbaarheid en dan de snelheid. Als de betrouwbaarheid goed is dan zal er ook al een zekere regelmaat komen. Alles op zijn tijd he
Old 07-04-2004, 23:03
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Wat mij is opgevallen het voorbij weekend is het volgende: Er was geen enkele BMW Z3 te zien! en dit terwijl er toch 2 waren ingeschreven, nl. die van LVC en van JMT.

Heeft er iemand een reden van hun forfaits???

JMT vind ik zelfs heel vreemd, aangezien ze zelfs 2 of 3 maal zijn komen testen op een donderdag.

Persoonlijk vind ik de BMW Z3 van Beliën de mooiste BMW in de Belcar ooit na de machtige BMW's van G&A. (Wetende dat naar 't schijnt deze wagen ergens staat te verkrotten... )
Old 07-04-2004, 23:20
ac.cobra427's Avatar
ac.cobra427 ac.cobra427 is offline
De Paddock Rookie

't Was me zondag al opgevallen, maar met het commentaar van P Baert is het zonneklaar. PSi had moeten winnen. Waarom koppelen ze Panttala niet aan Vosse ? Dàt zou vonken geven.
Reply With Quote
Old 07-04-2004, 23:24
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by ac.cobra427
't Was me zondag al opgevallen, maar met het commentaar van P Baert is het zonneklaar. PSi had moeten winnen. Waarom koppelen ze Panttala niet aan Vosse ? Dàt zou vonken geven.
Zoals zo dikwijls in de racewereld wordt er een compromis gezocht tussen een snelle piloot en een gentleman-driver die zorgt voor de budgetten...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 07-04-2004, 23:25
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by Mr.Dallara
Wat mij is opgevallen het voorbij weekend is het volgende: Er was geen enkele BMW Z3 te zien! en dit terwijl er toch 2 waren ingeschreven, nl. die van LVC en van JMT.

Heeft er iemand een reden van hun forfaits???
Sommige teams bewaren hun budget voor bv de 24 uren van Zolder, en schrijven zich in om een startnummer te hebben...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 07-04-2004, 23:40
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally posted by Sennake
Zoals zo dikwijls in de racewereld wordt er een compromis gezocht tussen een snelle piloot en een gentleman-driver die zorgt voor de budgetten...
Dat klopt. Maar het blijft schrijnend om te zien hoe een bijna zekere overwinning verknald wordt door zo een veel te trage gentleman-driver. Zoals al eerder gemeld was het snelheidsverschil tussen Palttala en Van Sande enorm opvallend. Daar kon je gewoon niet langs kijken. Ik denk dat men bij PSi daar toch de juiste conclusies uit moet trekken.
Reply With Quote
Old 08-04-2004, 10:07
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Baron
Dat klopt. Maar het blijft schrijnend om te zien hoe een bijna zekere overwinning verknald wordt door zo een veel te trage gentleman-driver. Zoals al eerder gemeld was het snelheidsverschil tussen Palttala en Van Sande enorm opvallend. Daar kon je gewoon niet langs kijken. Ik denk dat men bij PSi daar toch de juiste conclusies uit moet trekken.
Wat is dan de juiste conclusie? Van Sande buiten en niet meer rijden?
Trouwens het verschil tussen Anthony Kumpen en Bert Longin was ook niet zo klein, laat Bert rijden en ze pakken die porsche niet meer...
Reply With Quote
Old 08-04-2004, 10:21
Breezz's Avatar
Breezz Breezz is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by Baron
Zo erg is een snelheidsverschil toch niet? Ok, als je allemaal piloten hebt die ongeveer even snel zijn dan is het makkelijker enzo, maar als het niet zo is en je dus met een snelheidsverschil zit wil niet zeggen dat je er niet kan geraken hé.. Conclusies trekken? Tja, daar is het begin van het seizoen een goede gelegenheid voor hé.. 't Is iets waar zeker aan kan gewerkt worden en 't kan alleen nog maar beteren..
Reply With Quote
Old 08-04-2004, 10:27
ac.cobra427's Avatar
ac.cobra427 ac.cobra427 is offline
De Paddock Rookie

Nee natuurlijk niet, Van Sande brengt de broodnodige centjes binnen, dat begrijpen we wel. Maar je gaat toch niet deelnemen met enkel de Olympische gedachte als leidmotief.

We konden vorig jaar bij RTM al constateren dat Panttala een ace was, zeg maar de evenknie van Marc. Ik veronderstel dat het een hele moeilijke keuze is geworden bij PSi. Eén topwagen en een meelopertje of twee gewoon goeie combinaties. Moeilijk knoopje om door te hakken hoor. Het blijft wél een feit dat ze hadden kunnen winnen. Als, indien, .... zoals steeds praat na de vaak.
Reply With Quote
Old 08-04-2004, 10:37
Breezz's Avatar
Breezz Breezz is offline
De Paddock Rookie

Yupyup ze hadden kunnen winnen als als
'k Wou maar hebben dat er nog veel verbetering mogelijk is gedurende het seizoen.. Dat het verschil nu nog opvalt, zal wel normaal zijn hé
Reply With Quote
Old 08-04-2004, 10:41
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Breezz
Zo erg is een snelheidsverschil toch niet? Ok, als je allemaal piloten hebt die ongeveer even snel zijn dan is het makkelijker enzo, maar als het niet zo is en je dus met een snelheidsverschil zit wil niet zeggen dat je er niet kan geraken hé.. Conclusies trekken? Tja, daar is het begin van het seizoen een goede gelegenheid voor hé.. 't Is iets waar zeker aan kan gewerkt worden en 't kan alleen nog maar beteren..
Ik dacht iets van 6 sec per rondje... maar dat wisten ze wel al langer dan dit weekend waarschijnlijk
Reply With Quote
Old 08-04-2004, 10:45
Breezz's Avatar
Breezz Breezz is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by flugel
Ik dacht iets van 6 sec per rondje... maar dat wisten ze wel al langer dan dit weekend waarschijnlijk
Yup waarschijnlijk wel hé, maar ze zijn toch aan de start verschenen dus ergens zullen ze er wel verbetering in zien ook hé.. 't Is zoals ac.cobra427 zegt dan, alleen met de Olympische gedachte als leidmotief doe je nie mee .....
Reply With Quote
Old 08-04-2004, 10:54
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Breezz
Yup waarschijnlijk wel hé, maar ze zijn toch aan de start verschenen dus ergens zullen ze er wel verbetering in zien ook hé.. 't Is zoals ac.cobra427 zegt dan, alleen met de Olympische gedachte als leidmotief doe je nie mee .....
Ze hebben verleden seizoen ook samengereden eh, dus PSI zullen wel gezien hebben tot wat beide heren in staat zijn (verleden jaar waren de uitslagen niet echt me dat; de world series, niet aangekomen; Belpro, niet aangekomen; Euro Races 9e...) Dus als men echt met het idee van een winnende combinatie wou rijden hebben ze allezins één steengoede piloot en één meeloper, dus ik denk dat de ambities eerder beperkt mogen blijven.

En er zijn meer teams die je denkt die met het motief "uitrijden is het belangrijkste" meedoen hoor Hebben die daarom minder ambitie? 'k Denk het niet, de tijd en moeite die er in kruipt om een wagen aan de start te krijgen biedt soms even veel voldoening.
Reply With Quote
Old 08-04-2004, 13:14
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular

Zonder Van Sande valt de tweede PSI weg en blijft Paltalla waarschijnlijk in Finland. Marcus brengt blijkbaar geen budget mee.

Fred Bouvy heeft dankzij zijn City Kart de steun van Red Bull. Ook Vincent Vosse brengt centen mee. Een geluk dat hier budget gekoppeld is aan snelheid. Zonder hen geen PSI in Belcar.

Met het textiel-budget van Franz Lamot heeft SRT Marc Goossens kunnen aantrekken. Het budget van Sara Lee dekt veel, maar niet alles. Ook Marc heeft een sponsor meegebracht.

Bert Longin brengt Siemens mee , enz., enz., ...

Eigenlijk moeten we Van Sande danken dat hij graag racet. Voor hetzelfde geld is Leo een verwoed zeiler en zien we Paltalla op zee aan een roer zitten.

Old 08-04-2004, 15:02
P De Sonville P De Sonville is offline
De Paddock Regular

Zéér juist Peter, en dat geldt niet alleen voor Leo en voor de Belcar.

Eindelijk eens iemand met een gezonde visie op de feiten
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 6 (0 members and 6 guests)

Posting Rules