![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Crash corvette
In de warm-up is de corvette aan de chicane serieus in de muur gegaan. Volgens een kameraad ter plaatse zal het herd werken zijn om deze hersteld te krijgen voor de start.
Lamot was blijkbaar een beetje overmoedig aan de chicane. ![]() Het is te hopen dat ze aan de start staan, anders 2x geen punten. Allé nu ben ik weg. |
#2
|
||||
|
||||
Iemand foto's van de crash?
|
#3
|
||||
|
||||
op pitstop.tv is er een videoke te vinden over de Corvette NA de crashe, met interviews met Franz Lamot en Selleslagh
__________________
..: www.marcgoossens.com :.. |
#4
|
||||
|
||||
Re: Crash corvette
Quote:
![]() De oorzaak? Het ligt er maar aan hoe je het bekijkt, maar iemand die de definitie van een circuit kent zal daar niet in de fout gaan. Niks overmoed of slechte piloot, gewoon te ver naar buiten op een bepaald punt...........en dan is een heel klein stukje beton onverbiddelijk, elke wagen zal daar rondgaan.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#5
|
||||
|
||||
Re: Re: Crash corvette
Quote:
![]() De bewijzen die ik fotografisch vastgelegd hebben betreffen dan wel de Nissan World Series Light, maar ze zijn er niet minder spectaculair door ![]() Morgen staan ze online (een selectie althans). |
#6
|
||||
|
||||
Is het niet een beetje een tactische fout om de wagen nog de baan op te sturen tijdens de "warm-up" als je de pole hebt en ongeveer +- 1,3 sec sneller bent als de rest. Als de wagen goed is moet je er toch gewoon af blijven en rustig naar de start toe leven.
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
|
#8
|
||||
|
||||
Maar is het dan niet aan de snelle piloot (Marc Goossens) om opnieuw de wagen af te stellen? En waren de weersomstandigheden niet ongeveer dezelfde? Een warm-up heeft voor mij enkel zin als het bv zaterdag mooi was en zondag aan't regen, of omgekeerd.
|
#9
|
||||
|
||||
Marc kon zich nogal moeilijk in 2 splitsen hé.
![]() |
#10
|
||||
|
||||
meestal zit er ook wel een verschil tussen de afstelling voor de race en de afstelling voor de kwalificatie hoor, dus de warm-up is zeker zinvol!!
__________________
..: www.marcgoossens.com :.. |
#11
|
||||
|
||||
Weet ik ook wel, wou gewoon mijn punt verduidelijken dat de warm-up geen zin had op dat ogenblik, met alle respect voor Lamot, maar ik denk dat het Goossens is dat de wagen afsteld, dus zie ik niet in waarom Lamot de warm up zou rijden, zeker niet om de wagen te verbeteren... (wil zeker geen van de piloten afbreken, absoluut mijn bedoeling niet, vind het gewoon tactisch niet kloppen)
|
#12
|
||||
|
||||
was een antwoord om ice-man, om geen verwarring te strooien
:-) |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Er zijn zovele zaken waarvoor een warm-up sessie nuttig kan zijn... |
#14
|
||||
|
||||
Normaal ligt er steeds een stel ingereden remplakketten klaar, die reeds zijn ingereden tijdens een donderdagtraining of zo, als die van de practice niet meer goed zijn voor de race.
En banden inrijden? Voor de start worden er nog 2 toeren afgelegd, van de pits naar de startgrid en dan nog een ronde met vliegende start, dus kunnen gerust nieuwe slicks gemonteerde worden om te vertrekken. Ze zullen misschien nog niet helemaal de juiste temperatuur hebben, maar banden die al eens zijn opgewarmd en terug worden afgekoeld daar veranderd de compound van nl. de compound wordt er harder van. |
#15
|
|||
|
|||
Toch raar dat zovele teams da nog wel doen hé?
Maar 't zal waarschijnlijk aan mijn beperkte autosportkennis liggen, ik ken daar nie veel van zenne, zelfs na 15 jaar nog nie ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 3 (0 members and 3 guests) | |
|
|