De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 06-05-2004, 16:59
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by JPMontoya
Als ze willen dat ze exclusieve leverancier willen worden zullen ze toch stilaan uit hun krammen mogen schieten...
ik denk niet dat het contract zal gaan naar diegene die het hardst roept, maar wel naar diegene met het grootste geldkoffertje
Old 06-05-2004, 19:56
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

En wie denk je dat het grootste koffertje heeft opgebouwd. Al het geld dat Pirelli, Dunlop e.a. moeten steken in ontwikkeling kunnen ze niet steken in het bod op contract. Bridgestone vertrekt niet van nul en hoeft dus niet eerst tonnen geld te pompen voor de ontwikkeling van een band...

Elke dollar dat Pirelli of andere moeten steken in ontwikkeling kan Bridgestone al steken in bod op F1 contract. Want ze zullen eerst wel een product moeten ontwikkelen (althans hoop ik) voor ze mogen gaan bieden.
Reply With Quote
Old 06-05-2004, 20:32
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally posted by airco
.... Alhoewel je dan ook met vaststellen dat er ook toen seizoenen zijn geweest waar de winnaar al vroeg gekend was .... Spanning in de F1 heeft altijd cyclussen gehad.
Hier heb je zeker een punt. Ook vroeger zijn er inderdaad weleens saaie F1-seizoenen geweest. Denk maar aan het jaar dat Nigel Mansell kampioen werd. En vroeger waren er ook wel eens periodes dat, zoals nu met Ferrari, één team met kop en schouders boven de rest uitstak.
Het verschil met nu is dat vroeger binnen dat team de piloten nog tegen elkaar mochten racen en op die manier voor spanning zorgden. Denk maar aan Prost-Lauda en Prost-Senna bij MacLaren en Jones-Reutemann en Piquet-Mansell bij Williams. Als Barrichello er nu nog maar aan denkt om Schumacher aan te vallen, wordt hij stande pede bij Ferrari buitengegooid. Toen Eddie Irvine ambities begon te krijgen om zelf wereldkampioen te worden en dat ook overal rondbazuinde, mocht hij zijn koffers pakken bij Ferrari. Hoe mooi zou het zijn als Barrichello, al was het maar voor één wedstrijd, eens voluit zijn eigen kans zou mogen gaan? We zouden al onmiddellijk een heel ander beeld van de huidige F1 krijgen.
Ik denk dat men bij de FIA zelf het ook wel moeilijk heeft met de aanhoudende Schumacher-Ferrari dominantie. Het verbaast me dan ook dat er in de voorstellen van Max Mosley niets gezegd wordt over teamorders of dat er geen gedragscode komt waar de teams zich dienen aan te houden.
Ik ga nu eventjes doemdenken, maar ze zeggen toch dat je altijd met de "worst case scenario" rekening moet houden . Met de nieuwe voorstellen is het dus mogelijk dat er op een dag 6 Ferrari's aan de start van een Grand Prix staan, netjes verdeeld over 3 teams; maar dat mijnheer di Montezemolo vanachter zijn bureau de uitslag voor de plaatsen 1 t.e.m. 6 al heeft vastgelegd. Vergezocht, ik weet het , maar in theorie is het mogelijk.
Reply With Quote
Old 07-05-2004, 12:14
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Reutemann moest het contract van Jones respecteren en dat stelde dat als Reutemann voor Jones reed, maar met een niet al te grote voorsprong; dat Carlos dan Jones moest voorlaten. Die raceten bij Williams ook niet tegen elkaar.
Reply With Quote
Old 07-05-2004, 12:38
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by redje
Reutemann moest het contract van Jones respecteren en dat stelde dat als Reutemann voor Jones reed, maar met een niet al te grote voorsprong; dat Carlos dan Jones moest voorlaten. Die raceten bij Williams ook niet tegen elkaar.
Dat van dat contract klopt, maar daar staat wel tegenover dat Reutemann zijn voeten veegde aan die afspraak en het Jones aardig lastig gameekt heeft. Met als resultaat dat hij het seizoen erna bedankt werd voor bewezen diensten natuurlijk.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 07-05-2004, 12:49
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Dat wel. Ik wilde enkel aangeven dat zaken zoals ze nu gebeuren bij Ferrari eigenlijk al jaren gebeuren. Vele grote kampioenen hebben wel eens zo'n zaken zien gebeuren in hun voordeel, al dan niet op eigen verzoek. Sommige mensen, niet hier hoor, durven dat wel eens te vergeten.
Reply With Quote
Old 07-05-2004, 21:56
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Quote:
Originally posted by Sennake
Dat van dat contract klopt, maar daar staat wel tegenover dat Reutemann zijn voeten veegde aan die afspraak en het Jones aardig lastig gameekt heeft. Met als resultaat dat hij het seizoen erna bedankt werd voor bewezen diensten natuurlijk.
Typisch Lole, bijzonder eigenzinnige kerel, maar dat vond ik net zo sympathiek aan hem

jan
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules