|
|
||||
|
||||
Ik ga kantklossen.
Dit is klasse. Komt deze mee naar Moveleo? |
|
||||
|
||||
Heb je nog een bolleke garen over voor mij?
Daar vrees ik voor; Dominique kon niet komen dit weekend, dus ik vrees dat de Citroën ook in Mechelen gaat blijven. maar er zijn nog beurzen in 't verschiet natuurlijk |
|
|||
|
|||
Draait de motor al? Dit is vakwerk, super!
|
|
|||
|
|||
Zeer mooie vorderingen. Leuk om te zien dat elk zijn eigen manier heeft om koppelingen te maken. Zelf gebruik ik messing boutjes en moertjes.
Groeten Pascal |
|
||||
|
||||
Spijtig, had deze wel eens van dichtbij willen bewonderen.
|
|
||||
|
||||
De kans is groot dat ik de Traction mee mag brengen van Dominique. Als er voldoende plaats is,natuurlijk.
|
|
||||
|
||||
Voilà, ge weet het al. Op voorwaarde dat een Citroën past in de koffer van die Japanse koeketrommel van Starmodel, dan krijgt ge hem te zien op Moveleo.
|
||||
|
||||
Mijn fototoestel ligt klaar.
Deze wil ik niet missen. Onder voorbehoud natuurlijk. |
|
||||
|
||||
Allé, 1 tafel is al gereserveerd.
|
||||
|
||||
Ja Dominique,
Zeer realistisch resultaat en nietmeer te onderscheiden van de 1/1, dus zeer geslaagd. Ik krijg hoe langer, hoe meer goesting om ook eens iets "groot" te gaan maken. Wat een mogelijkheden op deze schaal. En ik prul zo graag met kabeltjes en schroefjes en allehanden materialen.
|
||||
|
||||
Dat begint hier meer op een les van hoe steek ik een echte traction in elkaar, dan een model op 1/8ste. Ben echt benieuwd naar het eindresultaat.
Groeten, Lesley |
|
||||
|
||||
damn wa een bouw ik deze dus gezien vandaag op de beurs en ferm wa ge al hebt gedaan
|
||||
|
||||
Eindelijk, heb deze life mogen aanschouwen.
Het is echt prachtig. Zo realistich gebouwd. Als mijn Traction ooit 25% haalt van deze zal ik heel blij zijn. Blijf zeker volgen. |
|
||||
|
||||
Kleine update.
Veel is er niet gebeurd sinds de laatste keer. Niet veel tijd om te bouwen, en ondertussen ook een paar andere kleine dingen gedaan. Ge kent dat. Ik heb de voorste ophanging afgewerkt. De aandrijfassen zijn gemonteerd, alsook de trommels en de remleidingen naar die trommels. Het was een hele toer om die leidingen aan de connectoren te koppelen. Als jullie dit model ooit bouwen, connecteer dan de leidingen VOORALEER de motor in te bouwen. Dat scheelt heel wat in werkcomfort. Je bent gewaarschuwd.
|
||||
|
||||
Verder heb ik ook de vijf velgen tesamen gelijmd, gespoten met Motip lak, overspoten met Gunze satijn vernis, en verder ingekleurd met olieverf. Het enige dat nog moet worden gedaan zijn de ventielen. Ik wacht liever even tot alles nu mooi droog is vooraleer ik die velgen verder behandel.
Het hart van de velgen wordt bedekt door de wieldoppen, dus ik heb niet de moeite genomen om dit helemaal te weatheren. Daarentegen wordt het reservewiel wel iets verder gedetailleerd. Dan is er ook een aanvang genomen met de radiator. Bovenaan zie je een verbeterde overdrukklep met ingezonken drukventiel. Moet nog verder afgewerkt worden, en uiteraard gespoten en in detail afgeschilderd. Voilà, dat was het. De volgende 2 weken zal er niet gebouwd worden wegens vakantie, dus het zal efkes stil blijven rond de Traction. Enjoy!
|