![]() |
|
|
||||
|
||||
Goe bezig zou ik zo zeggen, prachtige detaillering
![]() Grtzzzzzzz Nismo ![]() |
|
||||
|
||||
Zeer mooie alemaal,maar het kleur van het daschbord is een beetje licht
![]() |
|
||||
|
||||
Er zitten inderdaad zeer mooie details in, gaande van de middenconsole, tot de brandblussers, voetplaten enz. Het dashboard is misschien wat aan de lichte kant, maar is zeker niet storend. De handrem is overigens subliem gedaan. Op de onderkant afgaand, mogen we veronderstellen dat het een vuile versie van deze Impreza gaat worden?
|
|
||||
|
||||
Impressionant.
Maar ben je niet bang dat, wanneer alles af is, je van die binnenkant niet veel meer zult kunnen zien ? Misschien een (of twee) deur openen ? |
|
||||
|
||||
Het dashbord lijkt inderdaad licht van kleur, maar ik heb de foto's moeten verbleken met het een of het ander programma ... ze waren te donker. Dus eigenlijk valt het nog wel mee en is het donkerder. Ik zal vrijdag een deel dingen meebrengen.
Deze versie wordt inderdaad de vuile versie van de Impreza, en niet de 'showroom' versie. Ik zit nog te twijfelen ... ik zou hem graag zetten op een carbon fibre soccle, maar dan zie je niks van de onderkant, dus dan zou het transparant moeten zijn ... Ik kom er wel uit. Eén deur gaat op zijn minst open ... anders heb je hier geen snars aan, en da's inderdaad spijtig!
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра! ![]() Last edited by Gulfie; 18-04-2006 at 19:44. |
|
||||
|
||||
als er een deur open gemaakt wordt, kan die maar op een plaat staan en dat is in diorama. Dan heb je ook de mogelijkheid om er een wiel af te laten en hem op een poot te zetten, dan zie je toch nog een deel. Je kan ook àlle wielen er dan aflaten en beide deuren opzetten. Zo krijg je een prachtdiorama met een pracht model erin. Je zal dan wel op zoek moeten naar goeie foto's uit de service area.
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Bodem eindelijk klaar ...
Eindelijk nog eens iets kunnen doen wat zichtbaar is. De afgelopen dagen heb ik wat tijd gestoken in de koplampen. Decals er weer af, spiegels met Alclad opnieuw gedaan … en alles opnieuw bekleed met carbon decal. Ik was niet tevreden met het resultaat!
Eindelijk ook een referentiefoto gevonden van de onderzijde van de auto en wat blijkt … de achterste bodemplaat is NIET uit carbon fibre zoals ik dacht, maar het midden gedeelte uit alu en de zijstukken zijn kunststof platen. De versie die Tamiya in de kit steekt ziet er wel leuk uit, maar is niet echt waarheidsgetrouw. Veel te vlak, te perfect van vorm, … en dat zijn de echte kunststof platen niet. Dus … enig scratchbuild werk drong zich weer op. Het middenstuk in alu is apart alsook de zijstukken. Deze zijn uit kunststof vervaardigd, de nodige plooien aangebracht en gespoten. Ondertussen ook gewashed … en nu kan de matte vernis over de hele bodem van de auto. Ik heb ook een plat vlak in de banden achteraan geschuurd. Het stoorde me verschrikkelijk dat met de wielvlucht van de auto achteraan de banden enkel op de middenflanken raakten … niet echt natuurgetrouw. Vermits de plaat waar de auto op komt te staan toch niet doorzichtig wordt zie je dus niet dat de banden geen profiel meer hebben op die plaats. Niet erg dus, alhoewel ik er toch aan denk om het profiel er terug in te snijden.
|
||||
|
||||
Knap en heel realistisch hoor. Ik bewonder je werk !!
Succes verder ! Grtzz |
|
||||
|
||||
Nog meer modding ...
De onderzijde is klaar. De laag matte vernis heeft alles bedekt. Daarna nog een kleine wash op sommige plaatsen om vlokken modder te simuleren en extra details te accentueren.
Eerst was ik van plan om enkel de bestuurdersdeur open te maken … maar dat zou niet genoeg detail achteraan weergeven. De 4 deuren openen wilde ik ook niet, want ik wilde toch één ganse zijde weatheren, dus dan maar 2 deuren links open gemaakt. De kit van Renaissance gebruiken is dus geen optie. Enkel de bestuurdersdeur zit hierin, en buiten de achterste hoedeplank kan ik toch niets gebruiken. Dus … de deuren worden ‘home made’, wat eigenlijk best meevalt. De deurstijlen en openingen zijn veel meer werk. De grote lijnen zijn al klaar in kunststof, nu nog afwerken met plamuur, putty, … Scharnieren maken is ook nog een mooi werkje! Doordat de deuren uitgesneden werden had ik plots een carrosserie die niks stevig meer was. Het gevaar bestaat er dan in dat wanneer je plamuurt alles eraf springt. Je hebt ook geen stevige structuur om te schuren en te passen. Dus de verstevigingssteunen onderaan gaan er weer uit wanneer de carrosserie klaar is, niet vroeger!
|
||||
|
||||
Verdorie, dat ben ik vergeten bij mijn Ducati-model, de deuren opendoen
![]() Zo'n mooie onderzijde jong, nu MOET je wel die spiegel-displays van Scalemotorsport aanschaffen... En dan die stelling die je in je body moeten bouwen hebt : indrukwekkend hoor! |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Quote:
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра! ![]() Last edited by Sennake; 03-05-2006 at 13:22. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Ik denk dat de bodemplaat, die Tom in gedachten heeft, nog 10x sjieker zal worden dan de standaard SMS platen. ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|