De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 10-05-2006, 12:37
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

De deurstijlen maken valt eigenlijk nog beter mee dan gedacht. Dit is het resultaat van een zondag namiddag plamuren, schuren, plamuren, schuren, ...

De 'B-stijl' werd ook verlengd naar boven toe aan de binnenzijde zodat het wat echter lijkt. De structuur heeft ook opnieuw wat sterkte gekregen door een nieuwe samenhang, alhoewel ik de verstevigingen niet weg neem tot als de carrosserie gespoten is.

Over de deur was ik ook nog niet tevreden. De ronding voor het slotmechanisme werd aangepast en de gaten voor de schroefjes voorzien. De achterste boord heb ik afgefreesd en zeer dun gemaakt om de omgeflensde boord van de echte deur te simuleren. Een deur van 2mm dik op schall is immers geen zicht ...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	P1010040.JPG
Views:	147
Size:	91.5 KB
ID:	2112   Click image for larger version

Name:	P1010044.JPG
Views:	141
Size:	443.1 KB
ID:	2113  
Old 10-05-2006, 17:09
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Hoe meer ik de foto's hier op dit forum bekijk, hoe meer ik er van overtuigd ben dat we op een tentoonstelling zeker geen modderfiguur gaan slaan .

Hoe meer ik er van de andere kant ook van overtuigd raak dat wij niet meer normaal zijn. Dit houdt precies niet meer op hoe we mekaar tot meer en meer pushen. Het kan er alleen maar plezanter op worden zekers

Goe bezig, maat, goe bezig!
Old 15-05-2006, 19:18
Dragonfly's Avatar
Dragonfly Dragonfly is offline
De Paddock Regular

Knap werk hoor, hier kanek nog iets van leren
Old 23-11-2006, 21:37
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

The story continues ...

Ik heb lang getwijfeld over hoe bepaalde problemen oplossen ... en uiteindelijk heb ik nog geen sluitend plan. Een onafgewerkt model opzij zetten is slecht. Het durft te verdwijnen in de doos, de doos in de stockpile, de stockpile op zolder ... en uiteindelijk raakt het niet af.

Ik ben dus opnieuw aan deze scooby begonnen (nadat een andere afgewerkt was in de category gedoopt door Huudo 'What if ...') en hij zal en moet klaar zijn tegen de volgende beurs in Nieuwegijn. Ik hoop hiermee zilver te halen, maar misschien is dat wat hoog gegrepen voor een eerste deelname.

Anyway ... genoeg gezeverd. Model bespreken.

De deuren zijn ondertussen afgewerkt. De deurpanelen werden uit de zijbekleding gesneden en op de deuren geplaatst met afstandsbusjes. Vervolgens wat plamuur, schuren, plamuur, schuren, plamuur ... totdat de vorm in orde was.
Kleine scharnieren gemaakt uit 0,75mm alu met messing busjes en deze op de deuren ingewerkt en vastgekleefd. De bedoeling is niet dat de deuren open en dicht gaan maar dat ze open blijven. De scharnieren zullen het geheel een realistischere indruk geven. Deuren kleven met een speelt waardoor je heenkijkt lijkt op niks!

Aan de binnenzijde van de reeds gevormde stijlen op de carrosserie heb ik een dunne laag plastic gezet die de boord moet vormen voor de deurrubbers. De spleet is uitgeplamuurd met witte putty en daarna bijgeschuurd. De eerste laag primer liet nog aanwezige fouten naar boven komen en deze zijn nu ook weggewerkt.

De rolkooi staat ook op het chassis. De bekabeling kan nu definitief afgewerkt worden en de zetels op hun plaats. Hierna volgt het werk dat ik haat ... gordels maken. Ik zoek trouwens nog een blad lood van 0,2mm, dus als iemand dit nog op overschot heeft ....

Volgende stappen zijn de body in primer zetten (en fouten wegwerken), de zetels, gordels, ... mogen er ook al in.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Deuren v+a scaled.JPG
Views:	31
Size:	62.2 KB
ID:	3517   Click image for larger version

Name:	Deuropening afgewerkt scaled.JPG
Views:	37
Size:	155.9 KB
ID:	3518   Click image for larger version

Name:	Deuropening met scharnieren scaled.JPG
Views:	695
Size:	169.4 KB
ID:	3519   Click image for larger version

Name:	Interieur met rolkooi scaled.JPG
Views:	62
Size:	190.4 KB
ID:	3520  
Old 23-11-2006, 22:41
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Een model onafgewerkt weg zetten dat kan ik ook niet,alhoewel ik binnenkort de zwarte Subaru van Snijers na 3 jaar ook maar eens verder moet afwerken.

Prachtig om te zien hoe je je model detailleerd.

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 24-11-2006, 00:21
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Er is precies toch nog wat werk aan het motorkompartiment als ik dat zo bekijk...

Goed bezig, de extra boord is zeer geslaagd kwa vorm. Wat de gordels betreft: ik neem aan dat je het loodpapier gaat gebruiken voor de gespen en dat je voor de "buckles" foto-ets gaan gebruiken. Want in dit project passen enkel PE's, tenzij je wondermooie dingen zelf kan maken... afgaande op de rest, zou dat misschien wel kunnen natuurlijk. Ben super benieuwd hoe het verder zal gaan.

En je tijd nemen voor het spuitwerk. Nieuwegein 2007 is nog lang, dus je hébt tijd. Je ziet dat wel eens, een super gedetailleerd project dat de nek omgewrongen wordt door een minder spuitwerk (om welke reden dan ook, tijdsdruk of -gebrek). Er is niks dat brand he.

Keep on rolling!
Reply With Quote
Old 24-11-2006, 08:07
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Ik heb het al gezegd op de laatste modelbouwmeeting en ik zal het nog eens herhalen : dit is een prachtig stukje modelbouwkunst!

Wat het behalen van zilver (of goud) betreft in Nieuwegein, dat komt wel in de sjakosj

Maar : denk eraan : àls je iets doet, moet het goed uitgevoerd zijn om geen punten te verliezen; soms is het vanuit medaille-oogpunt gezien beter om een moeilijke horde gewoon niet te nemen dan ze slecht te nemen. Waarmee ik bedoel dat als je geen perfecte oplossing vindt voor een modelbouw-probleem waardoor je alleen maar een matig geslaagde uitvoering kan bedenken, is het soms beter om het zo te laten. Een jury weet niet dat je met dat probleem geworsteld hebt en dat je het uiteindelijk weggelaten hebt. Daar staat tegenover dat je het zelf wel weet natuurlijk, en dat je daar soms niet kan mee leven. Dat begrijp ik ook maar al te goed...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 24-11-2006, 08:30
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Quote:
Originally Posted by Huudo View Post
Wat de gordels betreft: ik neem aan dat je het loodpapier gaat gebruiken voor de gespen en dat je voor de "buckles" foto-ets gaan gebruiken. Want in dit project passen enkel PE's, tenzij je wondermooie dingen zelf kan maken... afgaande op de rest, zou dat misschien wel kunnen natuurlijk. Ben super benieuwd hoe het verder zal gaan.
Inderdeed! de gespen in lood, de rest in PE. Die dingen kan je niet zelf maken, tenzij je Roeland heet en in West-Vlaanderen woont. Trouwens, voor wat die PE sets kosten begin ik er zelf niet aan.

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Maar : denk eraan : àls je iets doet, moet het goed uitgevoerd zijn om geen punten te verliezen; soms is het vanuit medaille-oogpunt gezien beter om een moeilijke horde gewoon niet te nemen dan ze slecht te nemen. Waarmee ik bedoel dat als je geen perfecte oplossing vindt voor een modelbouw-probleem waardoor je alleen maar een matig geslaagde uitvoering kan bedenken, is het soms beter om het zo te laten.
We weten natuurlijk allebei over welk probleem we het hebben en ik volg je hierin totaal Guy. De doos van de 2002 versie heb ik al gevraagd aan de goede Sint. Moest die man ietwat hardhorig zijn, dan is er nog altijd de kerstman.

Last edited by Gulfie; 24-11-2006 at 08:33.
Reply With Quote
Old 24-11-2006, 11:38
BSmodels BSmodels is offline
Le mans - F1 fan

Tom,

ik ga u kunnen helpen denk ik. Ik heb lood- en aluminiumtape die net geknipt is . Deze wordt gebruikt in de vliegtuigbouw (1:1). Breng hem de volgende meeting mee.

En zoals Huudo al zei, er is geen haast bij hé maat

Modelbouw met grote M

BSmodels
Reply With Quote
Old 24-11-2006, 12:17
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!

Prachtig staaltje modelbouw, engellen geduld, toffe details ik blijf zeker volgen en goed zien wat je nog uit je mouw gaat schudden
Reply With Quote
Old 24-11-2006, 13:25
snowybjorn's Avatar
snowybjorn snowybjorn is offline
De Paddock Rookie

gewoonweg prachtig stulje werk. Chappeau voor al die details..
Reply With Quote
Old 24-11-2006, 17:58
Duval The Best Duval The Best is offline
De Paddock Regular

Amai dat ziet er ongelooflijk mooi uit met al die details !
Old 25-11-2006, 00:32
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular

Sterk bezig!
Reply With Quote
Old 25-11-2006, 00:40
Wild Goose's Avatar
Wild Goose Wild Goose is offline
De Paddock Regular

Juist eens alles op gemak gelezen en bekeken.

RESPECT
Reply With Quote
Old 25-11-2006, 00:43
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Quote:
Originally Posted by BSmodels View Post
Tom,

ik ga u kunnen helpen denk ik. Ik heb lood- en aluminiumtape die net geknipt is . Deze wordt gebruikt in de vliegtuigbouw (1:1). Breng hem de volgende meeting mee.
Als ge nog ergens een overschotje hebt liggen voor mij?

Voor de rest kan ik ook alleen maar beamen: PRACHTIG werk!
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules