![]() |
|
|
||||
|
||||
De body is ondertussen gespoten. Ik heb hiervoor de lak van de echte wagen kunnen bemachtigen. Om het iets lichter te doen lijken een beetje gemengd met wit ... het testplaatje leek veel te donker.
Na enkele uren goed drogen ben ik begonnen met decals aanbrengen. De mensen die dit model al eens gebouwd hebben zullen ook wel grijs haar gekregen hebben van de decals ... om wille van de fluo kleur hebben de decals een hele dikke ondergrond van wit wat ze extra dik en onplooibaar (lees breekbaar) maakt, maar bijna kokend water en een haardroger kunnen soms wonderen doen!
|
||||
|
||||
Knappe dinges !!
|
||||
|
||||
goe poeier! goe poeier!
|
||||
|
||||
Disaster strikes ...
De decals stonden vrij goed, alleen wilde ik ze nog wat feller laten hechten. Resultaat ... vlekken. Op sommige plaatsen hecht de decal goed, op andere niet. Het zijn geen blazen, maar de hechting geeft verschil in tinten. Ik ga dus de decals lichtjes insnijden en setting solution aanbrengen. Kalmte zal me wel redden zeker????
|
|||
|
|||
Da ziet er al heel mooi uit !
|
|
||||
|
||||
![]()
Wat de decals betreft ik gebruikte daco products de strong een nachtje laten staan en er nie meer aankomen je hebt hier prachtig werk getoond amaai proficiat
|
|
||||
|
||||
't is net met die Daco products strong dat het gebeurd is ... ik weet ondertussen ook de reden, maar ik heb al 90% van de problemen opgelost.
|
||||
|
||||
en wat is die reden dan?
|
||||
|
||||
ik zet altijd een primer, dan de kleur en dan de decals. Hierna zet ik pas de eerste laag vernis.
Omdat de decals zo dik zijn (witte ondergrond en fluo erboven op) zijn ze moelijker te zetten met een setting solution. Het feit dat ik ze dadelijk op de laklaag zet (ik spuit met autolak) geeft dat de ondergrond niet perfect glad is (maar een beetje sinaasappel huid). Hierdoor krijg je op sommige plaatsen het fenomeen dat de decal niet in de porien van de lak kruipt. De oplossing is blijkbaar om de decal op die plaatsen met een scalpel open te snijden en er zo voor te zorgen dat de setting solution onder de decal komt en zo toch de decal tegen de lak trekt. Maar ... het lukt niet overal even goed.
|
||||
|
||||
Quote:
Dat principe had ik toegepast op de blauwe 206 van Loix, en dat scheen goed te werken.
|
||||
|
||||
met de grootste dank aan HHugo ... ik heb hem wel een tekening aangeleverd van een hoedeplank (en neeeeeeeee Huudo, ge kunt geen hoeden zien) maar hij heeft ze op magistrale wijze ge-fotoetst (of fotoge-etst). De standaard hoedeplank werd open gemaakt daar waar het PE stuk komt te liggen zodat alles 'doorkijk' wordt. Het PE deel is er inmiddels al opgekleefd en zal uitgemastikeerd worden zodat de overgang naadloos is.
|
||||
|
||||
Is er iets dat jullie niet kunnen maken
![]() Succes verder |
|
||||
|
||||
Zetels en ... gordels
Iets wat altijd in het oog springt en dus perfect moet zijn. De zetels en gordels vormen altijd een 'eyecatcher' op een super detailed model.
De zetels zijn mat zwart gesporen, de achterzijde van de kuip met CF decal bekleed en getint met smoke. Volgende stap zijn dan de gordels. Een werk dat ik voordien haate maar sinds dit model ben gaan apprecieren. De gordel sets van Eduard zijn eindelijk eens uit het goede hout genseden. De PE sets van Tamiya en consoorten vind ik maar niks. De buckles zijn niet dik genoeg en hebben geen profiel, de gordels zelf trekken op geen knijt, ... Het enige dat ik van de Eduard kit gebruik zijn de bluckles. De gordels zelf maak ik uit dun lood. Moeilijk te vinden als je geen wijnkelder hebt met ouwe (en waarschijnlijk dure) wijnflessen. Ik had nog een beetje liggen maar daar kon ik maar 1 zetel me afwerken. BS Models heeft ons weer uit de problemen geholpen en wat 'extra' lood bezorgd (bedankt Bart). De mousse beschermhoezen die rond de gordel zitten om ze minder te laten 'snijden' zijn gemaakt van een afgepeld Cleanex doekje dat gekleefd werd op dubbelzijdige tape. Door dit 2 maal over de gordel te kleven (de eerste keer kleiner dan de tweede) krijg je een mooi dik en rond geheel dat aan de zijkanden mooi bol staat. Ook de stekker voor de intercom werd op de gordels bevestigd ... als de zetel eenmaal in de auto staat zal de bedrading verder afgewerkt worden.
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра! ![]() Last edited by Gulfie; 17-12-2006 at 14:20. |
|
||||
|
||||
Deze gordels behoren tot de meest realistische die ik ooit gezien heb. Het lood zorgt ervoor dat ze ook realistisch in vorm gelegd kunnen worden en precies zo blijven liggen zoals je ze als modelbouwer hebben wil. Proficiat!
|
|
|||
|
|||
Amai zulke mooie gordels zeg , is net alsof ze echt zijn.
Heel knap gemaakt hoor ! |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|