![]() |
|
|
||||
|
||||
Ik heb hiervoor 'Tear Offs' gebruikt. Dit zijn de aftrek schermen die op de vizieren van motor- en autosport helmen zitten. Het voordeel van dit materiaal is dat het de juiste dikte is en optisch van zeer hoge kwaliteit. Het nadeel is de prijs ... een pakje TO's kost €15, maar daar kom je waarschijnlijk je ganse leven mee toe.
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
Een verwittigd man is er 2 waard! ![]() ![]()
|
||||
|
||||
prachtig , wat een details,
en wat een glans ! hier steek ik het één en ander uit op proficiat ![]() |
|
||||
|
||||
Bijna klaar ...
Het weatheren is achter de rug ... alhoewel ik misschien nog enkele details ga toevoegen. Eerst wat oefenen op kaarten en stalen.
Het weatheren is met verschillende technieken en materialen gedaan. De volgende dingen heb ik gebruikt: - Tamiya mud stick - Tamiya weathering kit (snow + black + brown) - Matt zwart (erg verdund) + airbrush - Glans vernis Eerst de zwaarste weathering aangebracht met sterkt verdund matt zwart en de airbrush. Goede referentie foto's zijn dus wel nodig. Ook hou ik eraan om NOOIT ruiten, de voorkant en het dak vuil te maken. Zoiets gebeurd alleen in de Safari rally, en dus niet in normale versies. Ik weet wel, er zijn rallies waar ruitenwissers opgezet worden, maar onrealistisch op een model. De weathering voor dit model moest matt zijn, maar achter de wielen en achteraan in het midden van de bumper moest een deel nog blinken om de indruk te geven dat het nog nat en vers was. Na het matt zwart werd dus een deel in glansvernis gezet met de airbrush. Daarna ... Tamiya time. Militaire jongens kennen deze kits waarschijnlijk wel, maar voor mij was het nieuw. Het blinkende gedeelte van de weathering werd opnieuw wat matter gemaakt met het poeder en een borstel, de modder op de voorspoiler met de mud stick. Die bleek te bleek te zijn, dus heb ik hem ook wat donkerder gemaakt met pigment poeder. Wat rest er nu nog te doen ... de body clipsen op het kofferdeksel, de verstralers maken (die ik opnieuw van de decals ontdaan heb om opnieuw te beginnen, was niet naar mijn goesting om wille van enkele foutjes) en dan de display standaard. |
|
||||
|
||||
Knap spuitwerk
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
Ziet er heel mooie wagen uit !
Knap gedaan |
|
||||
|
||||
Nope, subaru heeft dat ook niet.
|
|
||||
|
||||
Ben ik blij dat ik vrijdag alsnog tenhuize Wheels ben geraakt om al dat moois eens van dichtbij te bekijken.
![]() ![]()
|
||||
|
||||
Van dit staaltje modelbouw geniet ik zie.
![]() |
|
||||
|
||||
de extra wheathering ziet er zeer realistisch uit!!
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|