|
|
||||
|
||||
Verf afdoen
Met wat kan ik het best alle verf van een wagen doen? was al een week ofzo gespooten met lak en al.
Wat is dan het beste? ovenreiniger of remolie (oude of nieuwe) |
|
||||
|
||||
Quote:
GRTS |
|
||||
|
||||
Bedankt morgen eens gaan zoeken achter nieuwe remolie.
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ik denk dat nieuwe remolie net iets gamakenlijker te vinden is dan oude. |
|
||||
|
||||
Nieuwe in de winkel aan zoveel euro de liter, oude in een garage aan 0 euro.
|
|
||||
|
||||
Om dat te gaan vragen in een garage vindt ik maar raar hoor . moet de voledige wagen dan onder de remolie?
|
|
||||
|
||||
Je kan misschien ook een lege fles (petfles van 1,5 of 2 liter) meenemen en die garagist is blij dat hij (gratis) van zijne oude olie af is.
|
||||
|
||||
Quote:
Ik gebruik een oude en ijscrémedoos. Giet die iets meer dan halfvol - zodat je carrosserie en helemaal in onder gedompeld kan worden - dump de kas erin en de deksel erop. |
|
||||
|
||||
Bij Luigi heb ik Bref ovenreiniger gebruikt. Kas in een zakje, volspuiten met dat schuim en een dagje wachten. Enkel de delen waar er veel vernis op lag, waren wat moeilijker. De tandenborstel deed dan de rest.
Succes ermee !
|
|||
|
|||
ik heb het voorbije week ook eens geprobeerd met nieuwe remolie , en ik moet zeggen dat ik echt wel onder de indruk was hoor,
de wagen die uitgekozen werd voor de behandeling was een iets oudere die al meerdere keren gebruikt werd als tests voor kleurschema's enz. en had dus minimum 18lagen verf over zich. na dagje weken en af en toe draaien was alles eraf zonder zelfs een tandenborstel te moeten gebruiken, maar achteraf was de olie toch maar een vies goedje geworden hoor |
|
||||
|
||||
Ge meent het! Ik heb hier een kas in de remolie zitten sinds november 2005!! In al die tijd is er nog geen microdruppel verf afgegaan! Ne mens zou van minder zot worden...
|
||||
|
||||
Quote:
Grts Vinnie. |
|
||||
|
||||
komt het ook in orde met een metalen model?
of is er dan een probleem |
|
||||
|
||||
Komt er zeker vanaf geen probleem.Zelf op metalen onderdelen mag je decapan of beits gebruiken verkrijgbaar bij de betere schikderwinkels.
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|