![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Wat kosten je eerste stappen in de circuitracerij?
De Special Open Trophy Super 7 moet zowat de goedkoopste formule zijn voor piloten welke hun eerste stappen zetten op circuit. Of je nu uit de karting (in- of outdoor) komt, of helemaal geen ervaring, de Westfiels Aeroracer 170PK laat zich makkelijk besturen en is zeer budgetvriendelijk.
Om te racen heb je uiteraard een racewagen nodig welke voldoet aan de veiligheidsvoorschriften van de FIA. Deze kan je nieuw of 2de hands kopen of huren. De runningkosten, dat zijn de kosten om je wagen te laten racen (benzine, banden, onderdelen, inschrijving) zijn altijd dezelfde. Het enige wat je nu nog dient uit te maken is; ga ik mijn racewagen zelf onderhouden in mijn eigen team of laat ik dat doen. In het laatste geval spreken we van arrive & drive, uiteraard de duurste formule. Verder heb je in de Special Open Trophy ook nog de keuze tussen Sprint- en endurancewedstrijden, of neem je gewoon deel aan beiden. Het kampioenschap bestaat uit 6 raceweekends en 1 press- & testweekend. Endurancewedstrijden worden steeds op zaterdag gereden en bevatten 60 training, 20 kwalificatie en een wedstrijd over 160 met 1 verplichte pitstop. Je mag deze wedstrijd rijden met 2 tot 5 piloten. Op zondag worden de sprintwedstrijden verreden. 40 training/kwalificatie en dan 3 wedstrijden van 20. Overzicht kosten Sprint Nieuw Huren 2de Hands Westfield Aeroracer 170PK 23.900 8.000 18.000 Inschrijving seizoen 2012 3.098 3.098 3.098 Runningkost* seizoen 2012 5.865 5.865 5.865 Restwaarde wagen - 18.000 - 0 - 14.000 Totaal 1 seizoen*** 14.863 16.963 12.963 Optie arrive & drive** 9.170 9.170 9.170 Overzicht kosten Endurance Nieuw Huren 2de Hands Westfield Aeroracer 170PK 23.900 8.000 18.000 Inschrijving seizoen 2012 7.435 7.435 7.435 Runningkost* seizoen 2012 7.364 7.364 7.364 Restwaarde wagen - 18.000 - 0 - 14.000 Totaal 1 seizoen*** 20.699 22.799 12.963 Optie arrive & drive** 9.170 9.170 9.170 Overzicht kosten Endurance + sprint Nieuw Huren 2de Hands Westfield Aeroracer 170PK 23.900 8.000 18.000 Inschrijving seizoen 2012 10.534 10.534 10.534 Runningkost* seizoen 2012 9.155 9.155 9.155 Restwaarde wagen - 18.000 - 0 - 14.000 Totaal 1 seizoen*** 25.589 27.689 23.689 Optie arrive & drive** 9.170 9.170 9.170 * runningcost berekend op basis gegevens uit 2011 zoals verbruik banden, benzine, kleine onderdelen, remmen, enz Uiteraard kan dit goedkoper. 2 raceweekends ipv 1 raceweekend rijden met dezelfde banden maakt een verschil van 1.512 ** Service op het circuit gedurende ganse weekend, transport van en naar de circuits, stallen van de wagen met bijhorende verzekering, raceklaar zetten van de wagen (poetsen, onderhoud, uitlijnen, enz) : 1.310 per raceweekend x 7 (incl. press- & testweekend) = 9.170 (Uiteraard staat het iedereen vrij deze werken zelf uit te voeren) Indien U als team de wagen zelf stalt en transporteert van en naar de circuits wordt 3.100 in mindering gebracht op het service bedrag van SRD zijnde 6.070 ipv 9.170 *** In deze berekening is geen rekening gehouden met eventuele gereden schade (koetswerk, motor, versnellingsbak) dewelke afzonderlijk dient afgerekend te worden. Prijzenlijst onderdelen terug te vinden op www.srdracing.be, evenals het uurtarief SRD indien door hen uitgevoerd. SPECIAL OPEN TROPHY SUPER 7 6 raceweekend 1 Press- & Test weekend 6 verschillende circuits Endurance en/of sprint races (100 tot 340 minuten per weekend) Alle wedstrijden op zaterdag en zondag Goedkoopste formule om eerste stappen te zetten in de circuitracerij Centrale paddockhospitality voor teams/piloten/vrienden en genodigden Strenge technische controle door organisatie om gelijkheid van wagens te garanderen 5 klassen o Academy (Westfield Aero 170 Toyo Tires) o City Challenge (Westfield Aero 170 Toyo Tires) o Pro Constructo (alles toegelaten) o Westfield Cup (Westfield Cup Racer Toyo Tires) o Caterham Challenge (Caterham Avon Tires) Klasse Academy Zowel voor de beginnende als de ervaren piloot welke houden van close racing en hun waarde wil meten met andere piloten in een bikkelharde competitie. Strenge technische controles zorgen voor een eerlijke strijd op de piste met 100% gelijkwaardig materiaal. Ideale formule voor piloten/teams welke hun eigen team wensen op te starten, zelf wensen te sleutelen aan de wagens om zo de ideale afstelling te vinden, dit alles onder het deskundige oog van onze ervaren technici. DE WAGEN De Westfield Aerorace 170 is de perfecte manier om kennis te maken met de autosport. Een ultrastijf chassis, licht, direct en vooral betrouwbaar. Uitzonderlijke prestaties door hoog vermogen en laag gewicht: 170pk voor 570 kg of 3.35 kg per pk (Smart cup: 6kg/pk, VW fun cup 4.94kg/pk, Mazda 6,25kg/pk) Het onderstel is speels en toegankelijk en steeds erg vergevensgezind in het grensgebied. Powerdrifts op de limiet zijn voor elke piloot haalbaar. Wisselstukken zijn goedkoop, de prijslijst is op elk ogenblik transparant en wordt ongewijzigd gehouden gedurende het gehele seizoen 2012. SRD bouwt de wagens op en zorgt ervoor dat de gelijkwaardigheid van alle wagens gewaarborgd blijft. Motor en versnellingsbak worden gelood. Voor elke wedstrijd ontvang je de blackbox van een andere wagen. SPECIFICATIES WESTFIELD AERO 170 Spaceframe met lichtgewicht polyester koetswerk 170 pk Ford Zetec motor met Webcon motormagement Ford 5-versnellingsbak Velgen 15 Bandenmaat 200/580 R15 Volledig instelbaar onderstel (camber, corner weights, toe in ) FIA goedgekeurde rolkooi FIA goedgekeurde racestoel FIA goedgekeurde 5-punts gordels Ingebouwde automatische brandblusser met 4 sproeikoppen Hoofdstroomschakelaar in- & exterieur Sperdifferentiλel Remdrukregelaar voor-achter OPTIES Digitale instrumenten Upgrade naar Aerorace 210 mogelijk Passagiersstoel UPGRADE De Aerorace 170 is zo gewenst later te upgraden naar de Aerorace 210 om uit te komen in de Pro Constructo klasse. RICHTTIJDEN CIRCUIT ZOLDER Aerorace 170: 1 min 52 sec Aerorace 210: 1 min 45 sec Hoe kunnen wij uw deelname interessant maken? Prijzenpot van 10.000 bij 20 vaste deelnemers. Verzekerde televisiecoverage met samenvattingen van 30 via stream op diverse website en van 10 op televisie via digitaal kanaal. Super 7 en Special Open Trophy rijden samen het zondagprogramma. Veel exposure en belangstelling met deelname van binnen- en buitenlandse teams. Per wedstrijd ontvangt U vrijkaarten dewelke u naar eigen inzicht kan uitdelen aan uw klanten, medewerkers en/of prospecten Vrijwel alle wedstrijden zullen verslagen worden door middel van pre- en reviews, dewelke U zal kunnen terugvinden op alle autosport-websites van Belgiλ en in de betere magazine. Talrijke fotos, verslagen en achtergrondinformatie zullen op de officiλle website www.brcc.eu te zien zijn. Voor elke race levert Belgian Race Invest vzw foto en tekstmateriaal aan voor de druk van het programmaboek. Hierin zal uitgebreid aandacht besteed worden aan de deelnemers en het kampioenschap. U kan gedurende het ganse seizoen onbeperkt fotos van uw racewagen gebruiken in uw eigen publicitaire campagnes, vrij van copyrights. De organisatie heeft een vaste professionele fotograaf in dienst, die elke race uw wagen op de meest spectaculaire manier zal vastleggen Tussen de races door kan U beschikken over uw racewagen voor open-deur-dagen, beurzen, trackdays, sponsordagen en dergelijke Tijdens het Press & Test weekend in maart 2012 kan U opbeperkt genodigden verrassen op een rit als passagier in uw racewagen. Met gepaste catering en (kinder) randanimatie tijdens een raceweekend bezorgen uw genodigden het echte racegevoel waarover nog lang nagekaart zal worden. Voor alle verdere info: Organisatie & aankoop: Belgian Race Invest vzw, +32 479 85 28 22, belgianraceinvest@telenet.be Technisch Westfield: SRD, Bannerlaan 44, Grobbendonk, +32 478 41 03 43, info@srdracing.be
__________________
Special Open Trophy Bezoek onze website voor meer info betreffende het kampioenschap www.specialopentrophy.com | info@specialopentrophy.com |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|