|
#1
|
|||
|
|||
Revell Bmw M1
Juist begonnen met de BMW M1 van Revell. Dit is volgens mij een oude doos van Esci die nu heruitgebracht is. Hoe mooi het model ook oogt op de doos, er zitten heel wat fouten in de stukken. Vooreerst zitten er bramen op die echt niet meer van deze tijd zijn. Echt passen zoals een Tamiya kit zit er ook niet echt in. Het voorbereidend werk om dit model spuitensklaar te maken bedraagt ongeveer 4 uur hard labeur. Kwestie van jullie te waarschuwen, deze bouwdoos begin je best niet als tussendoortje. Ik heb er 3 gekocht (had ik het geweten, dan had ik wellicht iets minder overmoedig geweest).
|
#2
|
||||
|
||||
lap, die ligt te wachten bij mij hier... en ik ben een beginnerke...
|
#3
|
|||
|
|||
BMW M1
Het is natuurlijk te zien wat je er juist van verlangt. Als je echt naar de perfectie streeft, dan is er heel wat werk aan. Ben je vlugger tevreden, dan kan je er een hoop lol aan beleven. Voor de beginners raad ik toch aan om een Tamiya kit te kopen. Daar passen de stukken perfect. Zo wordt je niet onmiddellijk ontmoedigd bij je eerste wagen die je wilt bouwen. Bij Revell, en de meeste Amerikaanse constructeurs, kun je veelal het probleem hebben dat de stukken ,eens aan elkaar gelijmd, niet goed aansluiten en gaten vertonen. Dan moet je beginnen met Putti te smeren, en dat kan wel eens de lol vergallen.
Hou die M1 nog een jaartje aan de kant zou ik zeggen, want het is een tè mooi model om op te leren, vind ik toch... |
#4
|
||||
|
||||
Re: BMW M1
Quote:
|
#5
|
||||
|
||||
Thanks voor de tips !
Een M1 van Tamiya die is er niet zeker ? |
#6
|
|||
|
|||
Jammer genoeg heeft Tamiya niet veel BMW kits. Fujimi daarentegen heeft er wel een paar, en die kwaliteit is redelijk goed te noemen. Ik heb de Red Bull BMW bekeken van Revell. Dit lijkt mij een zééér aangename beginner. Redelijk veel stukjes. Tamiya levert spuitbussen in Red Bull Blauw (het noemt wel niet zo). De decals zijn niet te groot, dus je kunt ze makkelijk aanbrengen. Enig minpunt is dat deze kit niet zo makkelijk meer te vinden is. Dan zitten we weer met een probleem: Binnen een aantal jaren ga je dan terugkijken naar je Red Bull Beemer, jezelf afvragend "Waarom heb ik het in mijn hoofd gehaald om net die Red Bull als leerproject te kiezen!" Revell heeft ook een Beemer van Fina. Daar is de carrosserie al van gespoten en voorzien van decals. Misschien wel iets om mee te beginnen omdat je resultaat bijna gegarandeerd goed is. Er is natuurlijk wel veel bouwplezier weg. Tamiya heeft terug de oude BMW 320 Citicorp racing uitgebracht: Prachtig model, maar oud, met weinig stukken, en minder detail dus. Als je deze ziet liggen, koop hem dan, want die gaan ze geen 10 keer heruitbrengen als je begrijpt wat ik bedoel.
|
#7
|
|||
|
|||
Kwas het haast vergeten. TAMIYA heeft de Z3 in de catalogus ! Dit lijkt mij de ideale starter !!!
|
#8
|
||||
|
||||
Ik zal is op zoek gaan, mss hadden jullie het al door dat ik enkel BMW'tjes wil maken
|
#9
|
||||
|
||||
Tijdens een vlug internet-zoektochtje ben ik deze tegengekomen... Iemand een idee waar ik beide nog zou kunnen vinden ?
De rechtse voor te beginnen en de linkse voor als ik vergevorderd ben Last edited by AlainH; 16-12-2003 at 21:16. |
#10
|
||||
|
||||
www.ebay.de is een onuitputtelijke bron van oude en ook meer recentere kits.
Enkele voorbeelden: 1/24ste Hartge H 6 S - BMW635CSi - Fujimi BMW 3,5 CSL 1976 - Arii BMW 320i Racing - Tamiya 1/12de BMW 3,5 CSL - Doyusha Diegene die jij zoekt, zag ik niet onmiddellijk, maar "ebay is your bet bet" voor dit. Alhoewel ik eerst met de Tamiya zou beginnen en de Fujimi pas zou aanpakken als je wat meer ervaring hebt. |
#11
|
|||
|
|||
BMW
Beginnen met de Tamiya Beemer 320. De Fujimi is een doos met ZEER veel stukjes (komt uit de Enthousiast serie, te herkennen aan de band in de kleuren van het land van herkomst van de autoconstructeur). Bijzonder boeiende doos, voor héél wat uurtjes bouwplezier. De CSL: Zeldzame doos, kopen dus, en aan de kant leggen tot je volleerd bent.
Nog aanraders: Tamiya BMW 635 CSI in straatversie én in raceversie (is een Schnitzer, waar je de onderdelen op de carrosserie ziet, zodat de wagen als het ware doorzichtig is) De raceversie is ook te verkrijgen van Fujimi (daar zitten meer stukken in, maar ik denk dat deze minder goed past) Revell heeft de BMW 850 uitgebracht indertijd, en ook de 850 Alpina versie. Hier wederom het probleem dat niet alles evengoed past. En ik die dacht dat er bijna geen Beemers te krijgen waren.... Hasegawa heeft er ook, namelijk de 3 serie. En nu we daarover bezig zijn: Monogram heeft de oude 3 serie heruitgebracht, maar ik vrees voor de kwaliteit |
#12
|
||||
|
||||
Ik ga mijn werk hebben
En lang leve eBay Duitsland ! |
#13
|
|||
|
|||
nog iets over ebay Germany.
Ik heb al honderden kits gekocht op ebay USA, en elders op het net. Maar de keren dat ik bij mijn kleurpotloden genomen werd, was het wel altijd door een Duitser. Nu heb ik helemaal niets tegen die gasten, maar het valt wel op. Een ander lid van onze modelbouwclub heeft er ook al mee te maken gehad, dus dit kan geen toeval meer zijn. Het betreft kits die niet aankomen. Zogezegde nieuwe dozen, waar dan carrosserie van kapot is, of de moter zoek is. Men mag niet veralgemenen natuurlijk, maar een gewaarschuwd modelbouwer is er 2 waard ! Weliswaar heb je geen douane af te dokken, en is de verzending veel goedkoper. |
#14
|
||||
|
||||
Hoeveel zijn die douane- en portokosten eigenlijk voor een modelbouwkit vanuit Amerika?
Ik koop regelmatig in Duitsland en heb nog maar ene keer pech gehad, mijn geld was "zogezegd" niet aangekomen, maar voor de rest heb ik er nog geen problemen mee gehad. |
#15
|
||||
|
||||
Ik heb nog nooit echt problemen gehad met ebay Duitsland. Alleen : een kit die al "begonnen" is koop ik nooit meer. Dat hij begonnen was daar kan ik mee leven, maar dat men de carosserie verknoeid heeft door te trachten ze te spuiten, en daarbij ook nog de A-stijlen geplooid werden, dat gaat me al iets verder dan "schon angefangen"...
Maar goed, vanaf nu koop ik enkel nog nieuwe zaken en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. In Amerika daarentegen betaal je je soms blauw aan invoertaksen. Eén van de voornaamste problemen is dat men in de USA verplicht is om de waarde van het pakje te vermelden op de verpakking en dat de douane daar nog eens ferm op doorrekent. En geen enkele Amerikaan die me op een "Belgische" manier wil helpen door er een veel lagere waarde op te zetten of er zelfs "gift" op wil zetten : dan betaal je namelijk GEEN invoertaks. 't Zijn helden verdorie. Neen, dan koop ik liever in Europa. Dan weet je tenminste wat je betaalt. Geen verrassingen. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|