De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 26-10-2004, 21:19
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
De eerste Spyker-privateer is bekend!

In 2005 gaan we dan de eerste Spyker in Privateer's bezit op het circuit zien. In de afgelopen dagen is melding gemaakt dat er een investeerder is opgestaan die 100.000 aandelen Spyker heeft gekocht maar wat lezen we in de press release:

Quote:
Ook maakte van der Laar vandaag tegenover Dow Jones Nieuwsdienst bekend in 2005 te gaan racen met een competitie-auto van Spyker.

Van der Laar, die in het dagelijks leven actief is in verzekeringen, zal de racewagen exploiteren in de vorm van een privé-team dat hij zelf bekostigt. Hiertoe zal hij sponsors aantrekken. "Momenteel zijn dat vooral financiële ondernemingen uit mijn eigen holding", aldus Van der Laar. Spyker zal slechts technische ondersteuning leveren; het geeft geen financiële bijdrage en sponsorinkomsten vloeien direct naar Van der Laar.

Meer info over het financiële gereutel: klik hier
Toch een fijne gozer die Ronald van der Laar, zeer benieuwd waar we de nagel aan het werk gaan zien. Ze zullen wel dromen van Le Mans maar de kans lijkt me klein dat de mensen van de ACO ze nog een keer zullen toelaten. Zou niet verkeerd zijn als die eens shake-down gaat doen op Zolder of Spa

Vet gerucht in het wereldje, van Laar heeft voor de aandelen 3.5 euro meer betaald dan dat ze op de beurs waard zijn. We spreken dus over 350.000 euro extra . Nu wordt er gefluisterd dat 1 a 2 Spykers als compensatie zijn kant opgaan, dat is een andere vorm van betaling in natura
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 26-10-2004, 21:47
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Kan het zijn dat ik vorig jaar ofzo eens een Spyker op de Vrije training heb gezien? Een oranje dacht ik.

Greetzz.. Corvetteboy
__________________
http://www.brechtdecancq.com
Reply With Quote
  #3  
Old 27-10-2004, 12:44
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Heeft die v/d Laar een racehistory?
Reply With Quote
  #4  
Old 27-10-2004, 17:49
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally posted by corvetteboy
Kan het zijn dat ik vorig jaar ofzo eens een Spyker op de Vrije training heb gezien? Een oranje dacht ik.

Greetzz.. Corvetteboy
Yep, maar dat was dan wel de officiële.
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 27-10-2004, 21:17
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally posted by FIRE
Heeft die v/d Laar een racehistory?
Niks van kunnen vinden op het net. Wel dat investeren in Spyker aandelen nou niet bepaald winstgevend is..........

O ja het eerste schandaal hebben we al te pakken
Quote:
Zwaneveld volgt met veel interesse en verbazing de ontwikkelingen rondom automaker Spyker. "Het lijkt wel een soap", zegt de handelaar. Spyker klaagt het Financieele Dagblad aan wegens laster. Donderdag publiceerde de krant een verhaal waarin een anonieme handelaar verklaarde dat investeerder Ronald van der Laar twee Spyker-autos zou krijgen. Dit om het verschil goed te maken tussen de 13 euro per aandeel die hij betaalde en de koers die rond de 9 euro noteerde. "Het is en blijft een eigenaardig verhaal. Het bedrijf maakt mooie auto's, maar moet nog een hoop leren. Als handelaar heb ik nog nooit zoiets meegemaakt", aldus een verbaasde Zwaneveld. BRON
De bedrijven die vallen onder de holding van v/d Laar komen me niet bekend voor als sponsor in de autosport. Is dit de Frederic Dor van de lage landen?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #6  
Old 28-10-2004, 13:52
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Noem eens enkele namen van zijn bedrijven.
Reply With Quote
  #7  
Old 28-10-2004, 14:12
Jet's Avatar
Jet Jet is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Location: Harderwijk (Nederland)
Posts: 28
v/d Laar doet iets in verzekeringen
__________________
Jan Lammers RULES!!!!
Reply With Quote
  #8  
Old 28-10-2004, 19:16
Jet's Avatar
Jet Jet is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Location: Harderwijk (Nederland)
Posts: 28
v/d Laar is eigenaar van onder andere verzekeringsbedrijven AHC Nederland en Capital Risk.
__________________
Jan Lammers RULES!!!!
Reply With Quote
  #9  
Old 28-10-2004, 22:31
krikke's Avatar
krikke krikke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium
Posts: 787
gezien in Zolder op 17 april 2003




Last edited by Mark; 28-10-2004 at 22:38.
Reply With Quote
  #10  
Old 29-10-2004, 18:37
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Yup Krikke, dat is em die ik ook vorig jaar op de vrije training heb gezien.

Greetzz.. Corvetteboy
__________________
http://www.brechtdecancq.com
Reply With Quote
  #11  
Old 01-11-2004, 21:31
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Re: De eerste Spyker-privateer is bekend!

Quote:
Originally posted by Mark
Toch een fijne gozer die Ronald van der Laar, zeer benieuwd waar we de nagel aan het werk gaan zien. Ze zullen wel dromen van Le Mans maar de kans lijkt me klein dat de mensen van de ACO ze nog een keer zullen toelaten.
De droom was juist maar worden ze toegelaten? CEO Viktor Muller van Spykers is positief gestemd:

Quote:
We are hopeful that we will secure the sponsor funding for our Le Mans entry and participate in 2005 for the third time. www.lmsr.net
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #12  
Old 04-12-2004, 14:04
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Die van de Laar laat er geen gras over groeien, met twee Spykers wil hij deelnemen aan Le Mans 2005.
Niet alleen twee wagens voor Le Mans 2005 maar ook met zijn tweetjes naar Sebring. Doel: startplaatsen bemachtigen voor Le Mans.

Of het nieuwe model snel gaat zijn? Ze ondervinden nog steeds van de restricties voor wagens waarvoor nog niet voldoende aantallen zijn geproduceerd.

Meer op infocourse.org
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 20-12-2004 at 19:54.
Reply With Quote
  #13  
Old 04-12-2004, 18:08
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Klopt, heeft een foto van deze versie (in opbouw) gestaan in een AutoVisie van enkele weken terug. Kan hem zo niet meer vinden, vrees dat ik hem al weggedaan heb. Misschien heeft iemand anders hem nog, hij stond bij een interview met Victor Muller, CEO van Spyker.
Reply With Quote
  #14  
Old 04-12-2004, 22:28
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Ronald van de Laar, testcoureur
Ik dacht dat hij eigenaar was van een verzekeringbedrijf..... Stel me bij een testcoureur toch iemand voor met wat meer ervaring.

Is een cabrio aerodynamisch niet erg nadelig?
Reply With Quote
  #15  
Old 15-12-2004, 21:08
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Van Auto, Motor und Sport:
Quote:
Spyker C12 Spyder: Ab 2006 mit Audi W12-Motor
Die niederländische Sportwagenmanufaktur Spyker hat in Amsterdam den Prototypen des C12 Spyder mit dem sechs Liter großen W12 aus dem Audi A8 präsentiert. Dieser leistet im offenen Spyker satte 500 PS und kommt auf ein maximales Drehmoment von 600 Nm.
Zie volledige artikel: http://www.auto-motor-und-sport.de/d/72742

Zou dit ook uitmonden in Spyker GT1 die gaat uitkomen tegen de Maserari, Ferrari, Saleen, enz? De arrogantie van Spyker kennende zou het me niks verbazen.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 06:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.