De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 28-09-2004, 21:51
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Lede
Posts: 650
Megane tropy

World series by Renault
Megane Trophy


Dit belooft voor volgend jaar...





Kijk en geniet...

http://www.renault-sport.com/fr/Imag..._tcm2-5389.wmv

Foto's en video: www.renault-sport.com
Reply With Quote
  #2  
Old 28-09-2004, 23:38
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
Wow, wat een coole bak man
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #3  
Old 29-09-2004, 01:28
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
ziet er mooi uit maar is veel te delicaat en wordt buiten veel brokken niets denk ik.
In een Cup race moeten de wagens een beetje contact kunnen verdragen. De manier waarop deze wagen gebouwd is zal enkel voor veel kapotte spoilers en opgaves zorgen.
De wielen staan ook te ver naat buiten waardoor het spoor totaal ontregeld wordt bij het minste contact.
Geef mij maar terug de R5-jes van vroeger...
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #4  
Old 29-09-2004, 18:50
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Ziet er mooi uit, maar zoals AJ al zegt is hij denk ik wel gevoelig voor schade.
Reply With Quote
  #5  
Old 29-09-2004, 19:29
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
spijtig dat ze geen auto hebben gebouwd
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #6  
Old 29-09-2004, 19:38
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally posted by raceboy
spijtig dat ze geen auto hebben gebouwd
???
Reply With Quote
  #7  
Old 29-09-2004, 20:01
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Quote:
Originally posted by raceboy
spijtig dat ze geen auto hebben gebouwd
In Nascar rijden er volgens jou dan ook geen auto's?
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #8  
Old 29-09-2004, 21:34
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
de eerste Mégane die me kan bekoren. Benieuwd wat het gaat worden.
Reply With Quote
  #9  
Old 01-10-2004, 19:01
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Meer nieuws over de techniek van de nieuwe Mégane Renault Sport

De ‘Mégane Renault Sport’ is de typenaam van de nieuwe bolide waarmee Renault volgend jaar, onder de naam Renault Mégane Trophy’, weer een Europese merkenklasse gaat opzetten. Nu er meer technische gegevens bekend zijn gemaakt, wordt het ook makkelijker de auto in het brede scala van racende toerwagens te positioneren. Renault Sport gaat daarbij zelfs zover te refereren aan de immens populaire Deutsche Tourenwagen Masters. Feit is dat de gegevens met recht indrukwekkend zijn en dat de prestaties in ieder geval in het verlengde liggen van de huidige GT-wagens.


De Mégane Renault Sport is gebaseerd op de Renault Mégane Coupé, althans waar het zijn uiterlijke verschijningsvorm aangaat. Met de showroomversie heeft hij namelijk hoegenaamd niets gemeen. Zo is de carrosserie – een kunststof omhulsel over een superlicht edoch sterk buizenframe – maar liefst 100 millimeter lager dan de straatversie. En de breedtemaat van het koetswerk is door zijn spatschermverbreders ook aanzienlijk groter. Voeg daarbij de windtunnel onder de wagen, uitmondend in een indrukwekkende ‘diffuser’ aan de achterzijde, en niemand zal de indruk weerleggen dat het hier om een uiterst potente racewagen gaat.
Met deze constructiemethode wijkt Renault Sport wel af van haar eigen geschiedenis. Immers, de 5 Turbo, de Alpine, de 21 Turbo, de Spider en de Clio V6 waren tegelijkertijd in straatversie te koop. Deze Mégane Renault Sport blijft daarentegen uitsluitend voor het echte racewerk voorbehouden. Centraal achterin (net als bij de 5 Turbo en de Clio V6) ligt een, van de VelSatis afkomstige, 3.5 liter V6 motor. Die is in samenwerking met Nismo, de eigen sportafdeling van zustermaatschappij Nissan, onder handen genomen en levert 320 pk, met een stevig koppel van 390 Nm. Daaraan is een sequentieel schakelende zesbak gekoppeld, die - net als de motor en de koppeling - volledig elektronisch wordt aangestuurd door een nieuwe Magneti Marelli control-unit. Met een eigen gewicht van slechts 950 kilo komt de gewicht-vermogenverhouding op 2,9 kg/pk. Dat de Mégane Renault Sport de 250 km/u barrière makkelijk gaat overschrijden leidt dan ook geen twijfel.

Er is al een globale prijsindicatie voor de auto afgegeven. Renault Sport wil die beneden de € 100.000,= houden. De kosten van een vol raceseizoen worden op € 180.000,= geschat. Renault Sport is er van overtuigd dat er komend voorjaar 30 van deze bolides aan de start zullen verschijnen, op de eerste van in totaal acht ‘World Series by Renault’ evenementen. Daar zullen telkens twee races worden gereden. Vooralsnog staat ook ons eigen Circuit Park Zandvoort op de agenda.




Technische gegevens

Chassis: buizenframe
Motortype: V4Y
Inhoud: 3.5 liter
Max. vermogen: 320 pk
Max. koppel: 390 Nm
Elektronica: Magneti Marelli
Versnellingsbak:
6 versnellingen, sequentieel schakelend, automatische koppeling, stuurwielcontrole
Wielen: voor 8x18; achter 9x18
Banden: voor Michelin 21-65/18; achter Michelin 24-65/18
Remmen: voor 356x32 mm geventileerd, 6 zuigers;
achter 330x32 mm geventileerd, 4 zuigers
Wielbasis: 2.625 mm
Lengte: 4.375 mm
Breedte: 1.910 mm
Brandstoftank: 45 liter
Gewicht: 920 kg
Prijs: minder dan € 100.000,=
Running costs: € 180.000,= (schatting)
bron: autosport.nl
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.