![]() |
|
|
||||
|
||||
Ferrari Modena 360 GTC
Ben met deze volop bezig,
een Tamiya 360 modena + een resin kit aangeschaft van renaissance om er een GTC versie van te maken. ik ga er geen raceversie van maken met sponsers e.d. maar een gewone pure witte versie ![]() zoals je ziet is de gtc versie pakken breder dan de originele kast ![]() Luchtbelletjes uitgeboord... ![]() Om ze te vullen met tamiya putty ![]() Heel wat schuurwerk, daarna in de grijze grondverf, daarna terug geschuurd ![]() daarna een paar witte grondlagen gegeven om met pure white te lakken ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Dit ziet er ferm uit.
Een te volgen thread. Succes Bart |
|
||||
|
||||
Ik heb de indruk dat door je vele lagen verf (primer, witte grondlak, ...) de panellines van de deuren en andere details verdwenen zijn. Spijtig. Misschien een reden om in de toekomst
- te proberen met minder lagen lak en dunner te spuiten - de panel lines uit de diepen
|
||||
|
||||
Quote:
ene.. tis ook de eerste keer dat ik me aan een rsin kit waag. panel lines uit diepen durf ik me niet aan te wagen... met de airbrush spuiten ipv spijtbusjes kan natuurlijkal een verbetering zijn |
|
||||
|
||||
Of je spuitbussen verwarmen, dan komt er "dunnere" verf uit. Door de hoge druk heb je geen dikke laag.
Grtzzzz
|
||||
|
||||
Quote:
Voorbeeldje van een eveneens witte auto (de panellines zijn NIET ingekleurd): ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Last edited by Sennake; 21-01-2007 at 14:54. |
|
|||
|
|||
Quote:
Inderdaad spijtig van de panellines, temeer dat ze op een witte kas zowiezo minder goed uitkomen als ze niet diep genoeg zijn uitgekrast. Maar laat het je niet ontmoedigen, ik kras mijn panellines ook nog niet diep genoeg uit. Bij mij is het eerder een kwestie van niet diep genoeg durven te gaan ![]() ![]()
|
||||
|
||||
De zijpanelen aan de motor heb ik in de carbon gezet.
Was niet makelijk gezien de 'ambetante' vorm maar met wat microsol is het toch aardig gelukt ![]() ![]() Voor de gordels heb ik het dunne lood gebruikt (van een goede fles wijn) verder afgewerkt met de photo edge parts van de kit. Het achterpaneel heb ik in kevlar gezet. ![]() ![]() ook de achterspoiler zet ik in het carbon ![]() |
|
||||
|
||||
wel leuk gevonden van die gordels
![]() |
|
||||
|
||||
Een tip voor de volgende keer ...
- als je nog lood gebruikt voor de gordels, snij ze dan eerst en spuit ze erna. Nu heb je een snijrand die zilverkleurig is terwijl de beide oppervlakken rood zijn. Dat steekt fel af. - probeer je bedrading op schaal te maken. Meet eens de diameter van de draden die je nu gebruikt hebt en doe die maal 24 ... je zal zien dat dat enorme kabels zijn! Gebruik hiervoor eens visdraad (te krijgen in verschillende maten) die je met secondelijm op zijn plaats kleeft en dan zwart schildert. Carbon decals zijn goed gezet ... setting solutions zijn inderdaad een mooie hulp |
|
||||
|
||||
Bedankt voor de tips...
Nu de zetel in de auto staat met de ramen erin kan je het niet meer zien, maar zal er rekening mee houden de volgende keer. Die tip van de fles wijn kwam trouwens ook van U, waarvoor dank ! Heb nu bij domino verschillende kabeltjes besteld, voor deze gebruikte ik draadjes uit een utp kabel, op de foto lijken ze imens, in het echt vind ik het best meevallen. Die visdraad is dat plooibaar en makelijk bewerkbaar ?? of alleen gebruiken bij rechte stukken?? |
|
||||
|
||||
Quote:
Op bijgaande foto kan je een deel zien van de bedrading die ik in mijn Subary gebruikt heb, en die is voor 90% uit visdraad gemaakt. |
|
||||
|
||||
Schoon begin, ik blijf dit volgen
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|