De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 29-05-2012, 18:26
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Rallying - The Killer Years

Gisteren iemand de documentaire Rallying - The Killer Years op Canvas gezien? Is een erg mooie documentaire over het hoogtepunt én dieptepunt in het WK rally: Groep B.

Last edited by FIRE; 29-05-2012 at 18:27.
Reply With Quote
  #2  
Old 29-05-2012, 18:43
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Yep, was recent ook al op BBC4. Zeer de moeite waard om te kijken!
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
  #3  
Old 29-05-2012, 18:59
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Ik heb het opgenomen.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #4  
Old 29-05-2012, 19:31
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Ik snap alleen niet waarom ze de Ford rs200 het lelijke eendje van Group B noemen. Is toch een prachtige wagen?
Reply With Quote
  #5  
Old 29-05-2012, 20:54
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2005
Location: Geel
Posts: 788
Wink

idd.RS200 had zondermeer de vloeiendste lijnen van't hele lot .

DeltaS4 is toch nu nog altijd een beest .
Reply With Quote
  #6  
Old 29-05-2012, 21:34
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quatro, Delta, 205, 6R4, RS200...het zijn allemaal beesten.
Reply With Quote
  #7  
Old 29-05-2012, 21:55
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
Ik snap alleen niet waarom ze de Ford rs200 het lelijke eendje van Group B noemen. Is toch een prachtige wagen?
Day verbaasde mij ook al. Vind het toch een van de mooiere groep B wagens...
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
  #8  
Old 29-05-2012, 22:42
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Als ik dan een lelijk eendje moet noemen dan zou ik eerder de (onbekendere) Citroen BX noemen.
Reply With Quote
  #9  
Old 29-05-2012, 22:55
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...
 
Join Date: Dec 2003
Location: Landen
Posts: 1,187
Die prijs is toch eerder voor de Citroën BX weggelegd.

Ik vreesde dat het een zoveelste recyclage van dezelfde beelden ging worden, maar die interviews met de Portugezen waren een aangename verrassing.

Edit: te traag
__________________
www.rallyfoto.be

Last edited by Juha; 29-05-2012 at 22:55.
Reply With Quote
  #10  
Old 30-05-2012, 07:22
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Je kan het wel over de prestaties van de ford hebben in functie van het erin gepompte geld was het echt een lelijk eendje.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #11  
Old 30-05-2012, 19:17
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...
 
Join Date: Dec 2003
Location: Landen
Posts: 1,187
Op zich viel dat nog mee. 3e bij het debuut in Zweden, collectief gestopt in Portugal, snelste op de openingsproeven bij het laatste optreden in Griekenland en toen stapte Ford eruit. Mark Lovell werd er wel Brits kampioen mee, hij won geen enkele rally maar stond wel iedere keer aan de finish ondanks een enorm hoog aantal kapotte versnellingsbakken.

Citroën heeft niet veel meer gereden, en met nog minder succes, en bij Austin Rover was het ook niet om over naar huis te schrijven: 19 deelnames voor het fabrieksteam in het wereldkampioenschap, 11 keer niet aan de finish. Had de RS200 een ongezond grote honger naar versnellingsbakken, dan het de Metro het vooral op distributieriemen gemunt. Het toonvoorbeeld was de Scottish Rally, waar 7 van de 8 Metro's opgaven met motorproblemen.

En als je het als privé-piloot wou proberen met een Metro: 17 pogingen in het WK, 12 niet aan de finish, met als dieptepunt de RAC Rally:

19 Marc Duez / Willy Lux, C868EUD, Engine
20 Harri Toivonen / Neil Wilson, C96KOG, Engine
23 Tony Teesdale / Greg Horne, MT8217 (NZ), Engine
34 Alistair Sutherland / Peter Watts, C869EUD, Cam belt
35 Willie Rutherford / Bryan Harris, C998LCA, Accident
36 Ken Wood / Peter Brown, 261GWC, Cam belt
37 David Gillanders / Ken Rees, C670JSU, Piston
58 Geoff Fielding / John Robinson, C288JFM, Engine


Ondanks alles werd Didier Auriol er kampioen mee in Frankrijk, Ali Karaçan in Turkije, Ken Wood in Schotland, Alistair Sutherland in het Brits nationaal kampioenschap en Ian Donaldson won het Britse asfaltkampioenschap.
__________________
www.rallyfoto.be
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.